Algarve

annietje2
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 okt 2015, 15:54

Algarve



Bericht door annietje2 »

Ik heb een maand geleden een nieuwe mobilhome gekocht en ik voorzie nu in het voorjaar een reis te plannen naar de Algarve in Portugal. Het wordt de eerste reis in Portugal (een land dat voor mij volledig onbekend is). Heeft er iemand suggesties in verband met de ideale reisroute (indien mogelijk tolvrij) ? Zijn er ideale plaatsen op de heen- en terugreis om te overnachten ? Zijn er bezienswaardigheden onderweg ? In de streek van de Algarve zelf : ideale campings of camperplaatsen ? Wat moet ik ter plaatse zeker bezoeken ? Alle informatie is zeker van harte welkom. Ik bedank reeds op voorhand iedereen die me daarover iets kan bijbrengen : dank bij voorbaat. Groetjes.
Bert
Berichten: 1154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Algarve



Bericht door Bert »

Voor camperplaatsen zou je hier al kunnen kijken http://www.campercontact.nl


Bert
annietje2
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 okt 2015, 15:54

Re: Algarve



Bericht door annietje2 »

Hoi Bert, Bedankt voor die info : zal daar reeds een tijdje zoet mee zijn om het een en ander uit te zoeken
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Algarve



Bericht door willemzon »

Wij hebben begin dit jaar de route via west portugal naar de Algarve en via de costa's (spanje ) weer teug. Wat je mooi vind is natuurlijk persoonlijk. Wat ik de volgende keer anders zou doen is de route andersom maken, eerst via de costa's en dan portugal. In het voorjaar (april begin mei), kan west Portugal qua weer onbestendig zijn.

groeten illem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Re: Algarve



Bericht door Vanilla »

Wij hebben al verschillende keren de winter in de algarve door gebracht u kan ons verhaal lezen op volgende link er is ook een pagina met camperplaatsen


http://www.zonzoekers.be/jaar2015winter ... inter.html



Reizigers die belangstelling hebben in een bootreis kunnen op de site van mijn broer eens kijken. Hij vertrok op 18 juli voor onbepaalde tijd langs de Europese kusten http://www.progress-sail.be
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Algarve



Bericht door Transitje »

Prima dat u deze vragen stelt, maar waarom niet, om alvast te beginnen, eerst eens wat rondneuzen op het forum? Een deel van de vragen zou vast al zijn beantwoord, daarnaast is het toch leuk om te lezen ook.
Zelf bereid ik altijd zo een reis voor, een eventueel over gebleven vraag kan dan altijd nog worden gesteld.
Groeten

Klaas
annietje2
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 okt 2015, 15:54

Re: Algarve



Bericht door annietje2 »

Hallo Klaas, heb al veel gevonden op het forum maar misschien is er wel altijd iemand die nog iets kan toevoegen he : je weet maar nooit : alle informatie surplus is steeds welkom
Gebruikersavatar
limos07
Berichten: 2157
Lid geworden op: za 09 aug 2008, 16:56
Locatie: nederland

Re: Algarve



Bericht door limos07 »

Kijk ook eens op http://www.camping-bus.de
Even een beetje scrollen en aanstippen wat en waar je lezen wilt.
Gr Gerrit
Liberat
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 20 jan 2010, 12:59
Locatie: Miño, Galicië, Spanje

Re: Algarve



Bericht door Liberat »

Merkwaardige vraag. Heb je met een pijl naar de kaart van Europa gegooid en kwam die pijl toevallig in Portugal terecht? Ik denk toch dat je een reden hebt om naar Portugal te gaan. Vermeldt dan die reden bij je vraag en ook wat je zelf al weet. Ik ben verschillende keren in Portugal geweest, welliswaar zonder camper, maar zou je misschien een boel informatie kunen geven, maar ga geen verhaal van meerdere paginaas maken als ik niet weet welke informatie je nog nodig denkt te hebben. Begin eens hier: https://www.visitportugal.com/ of lees het verhaal over Portugal in wikipedia.
Galicië, het Groene Spanje
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Algarve



Bericht door Opgezegd »

Op Camperlanden vind je aardig wat informatie.
Antje

Re: Algarve



Bericht door Antje »

annietje2 schreef:Hallo Klaas, heb al veel gevonden op het forum maar misschien is er wel altijd iemand die nog iets kan toevoegen he : je weet maar nooit : alle informatie surplus is steeds welkom
Het spannende vonden wij om dingen zelf te ontdekken, toen wij begonnen was er lang niet zoveel informatie, nu is er door ons veel geschreven door er veel tijd in te steken.
Misschien kan jij er nu wat tijd aan besteden door te gaan lezen, dat dan ook bij te houden!

Het topic reizen begint met eigen sites met verhalen, en dan nog veel info over CPs en campings! :clap:
annietje2
Berichten: 4
Lid geworden op: za 10 okt 2015, 15:54

Re: Algarve



Bericht door annietje2 »

Hallo iedereen,
Allemaal bedankt om enkele nuttige informatie door te spelen - met wat speur- en leeswerk denk ik wel dat mijn verlof in de Algarve zal meevallen : alleen de juiste aanrijroute is misschien nog het meeste zoekwerk (verdere informatie blijft natuurlijk nog steeds welkom)
Vriendelijke groetjes
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Algarve



Bericht door Transitje »

Zelf ben ik ook bezig om een mooie route richting Portugal uit te zetten.
Tot dusver kwamen we altijd de vierde dag aan in Portugal, maar als je je dan bedenkt wat voor moois je allemaal voorbij bent gereden. We gaan altijd over D en N wegen maar dan nog kom je niet door de mooiste natuur en dorpen.
Nu hebben we besloten dat we richting Portugal gaan, misschien komen we niet eens zo ver. Ik lees eerst een aantal reisverslagen (Google eens op:met de camper naar portugal) en heb daar Google Maps bij om de plaatsen die worden genoemd op te zoeken, en tevens Google om te kijken wat er allemaal te doen is.
We willen dit jaar geen grotere afstanden per dag overbruggen dan zo'n 350 tot 370KM, op die afstanden zoek ik dan een mooie camperplaats of municipalcamping. Doordat we meer tijd uittrekken is het ook minder een probleem om meer binnendoor te rijden.
Op deze manier kom ik tot een globale route waar we makkelijk ook weer van afwijken.
Alleen al van de voorbereiding geniet ik geweldig.
De route heb ik uitgetekend op de routekaart van de ANWB en daarnaast uitgeprint met een beschrijving van de plaatsen onderweg, en de bezienswaardigheden.
Nu hebben wij het voordeel dat we zes weken hebben zodat het niet uitmaakt hoe lang we er over doen om ergens te komen. Mochten we al tot Portugal komen dan zal het zeker niet de eerste week worden.

Hier: Carretera Circunvalación, 34-38
47600 Villalón de Campos, Valladolid, Spanje
42.098255, -5.032122
hebben we meerdere keren een nacht gestaan,we mochten gebruik maken van de wasbak en het toilet van het tankstation, heerlijk rustig 's nachts. En het dorp is interessant om te bekijken, heel apart.
De nacht ervoor stonden we vaak ergens tussen Bordeaux en de grens, de dag erna arriveerden we dan in Portugal, op de schitterende camping even buiten Chaves.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Algarve



Bericht door de Jonckheer »

Veel info vooraf? Dan is meteen het spannende van onbekende landen en streken er af. Ga gewoon en zie wel waar je terecht komt. Dat is nou juist een van de charmes van het met een camper er op uit trekken, je neus achterna. Wij gingen 5 jaar geleden ook voor de eerste keer naar Portugal en ik wist alleen dat ik qua weer in de Algarve moest zijn en dat het er erg mooi is. Dus volledig op de bonnefooi. En het kwam helemaal goed.
Plaats reactie