Onze Griekenland 2015 blog eindelijk af

Plaats reactie
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2248
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Onze Griekenland 2015 blog eindelijk af



Bericht door M2 »

Ik had wat moeite om de laatste hand te leggen aan het verslag van onze laatste Griekenland trip.
http://www.mm2greece2015.blogspot.com

Eindelijk is het klaar. Nou ja, ik wil nog wel de afgelegde ritten en ritjes toevoegen maar ben er nog niet over uit op welke manier ik dat zal doen
Het is een blog, dus dat is van achter naar voren lezen. Of andersom, 't is maar net hoe je het bekijkt.
De laatste dag staat dus bovenaan. De verhalen zijn op de 'startpagina' ingekort. Op 'meer lezen' klikken opent het totale dagverslag.
In het menu aan de rechterkant staan ook de betreffende dagen.

Veel leesplezier. Het is wel een hele kluif.......

Groet,

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Onze Griekenland 2015 blog eindelijk af



Bericht door jotr »

Leuk blog! Hier heb je vast veel werk aan gehad. Ik vind je al heel compleet: je geeft de GPS van je overnachtingsplekken en de kilometerstanden. Eventueel zou je bij dat 'blokje' nog kunnen vermelden, zoiets als: Gereden van A naar P, zovele kilometer.
Het blijft altijd een afweging vind ik: je schrijft per dag een blog, deels voor jezelf, deels voor het thuisfront. Maar voor een breder publiek en je mede-camperaars wil je ook specifieke camper-informatie geven. Die afweging blijft lastig, vind ik zelf.
Eén (positief bedoelde) opmerking heb ik wel: je zou het lettertype iets kunnen vergroten; ik moest nu echt wel naar mijn scherm turen.

En - mocht je dat willen - je kunt een blog omwerken in een chronologisch reisverslag door van ieder bericht de publicatiedatum te veranderen. Het oudste/eerste bericht krijgt dan een latere datum. Zo werk je met steeds een iets eerdere datum terug naar het laatste bericht. Op mijn site (eigenlijk een blogspot-blog) heb ik onder 'Over ons en deze site' dat ook aangegeven.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2248
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Onze Griekenland 2015 blog eindelijk af



Bericht door M2 »

Dag Jotr,

De ritten zullen er inderdaad nog bij komen. Ik heb alles wat gereden is opgenomen met zowel iGo als OSMand+ maar moet dat nog even verwerken.

Die chronologische volgorde zou ik inderdaad kunnen veranderen. De reizen beginnen steeds als blog (dus gedurende de reis) en dan vind ik het prettiger om de laatste berichten steeds bovenaan te houden.
En elke winter neem ik me dan voor om alles in een website te verwerken (en dan wel inderdaad in de andere volgorde), maar steeds weer komt het er niet van. Hopelijk deze winter....
Soms komt het wel zo uit dat ik wat specifieke camperinformatie verwerk en soms is er niet veel specifieks. Misschien omdat wij ook altijd maar zien waar we terecht komen, en eigenlijk nooit op campings of officiële camperplaatsen.
Over het algemeen zet ik bij de punaises op de 'maps' wel wat info over eventuele faciliteiten.

TJa, dat lettertype ben ik me bewust van. Ik heb het meer gedaan zodat er wat meer ingekorte verhalen op een pagina te zien zijn. Nadeel is dat het dagverslag eenmaal opengeklapt ook klein 'geschreven' is.
Zelf doe ik dan altijd het volgende: Ctrl ingedrukt houden en het muiswiel draaien om te vergroten (of verkleinen).

Groet,
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Plaats reactie