BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 kg)
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
http://www.autotelex.nl/autoimport
weet je alles
weet je alles
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Bel of mail met autotelex. Die helpen je wel. Vervolgens vul je met hun aanwijzingen de berekening op de website in. Die lui weten echt wel waar ze het over hebben.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Beste mensen, dit draadje mag wat mij betreft een slotje krijgen.
Het verhaal is geheel duidelijk.
Ik volg de methode van John Lammers van de Dethleffs Camper dealer in Budel.
Die doen het ook zo voor hun eigen import en gebruiken idd het online formulier van http://www.autotelex.nl/autoimport met als keuze voor het basisvoertuig het goedkoopste in de betreffende wielbasis/gewichtsklasse met grootste lengte en kleinste hoogte. En alleen de echte Fiat "Af Fabriek" opties komen daar nog bij. Alles wat Dethleffs monteert telt niet mee.
Volgens John Lammers altijd zonder problemen door de fiscus geaccepteerd.
PS.
Inmiddels ook gezien dat de BPM op een Nederlandse Magic EDition Black T-DBM Maxi Chassis en 3.0 liter diesel (zonder automaat) maar inclusief de FIAT opties 12.740,- euro was voor modeljaar 2015.
Tel daar de 452,- BPM van de automaat bij op dan is de totale BPM op dit nieuwe voertuig in Nederland 13.192,- Euro.
Het verhaal is geheel duidelijk.
Ik volg de methode van John Lammers van de Dethleffs Camper dealer in Budel.
Die doen het ook zo voor hun eigen import en gebruiken idd het online formulier van http://www.autotelex.nl/autoimport met als keuze voor het basisvoertuig het goedkoopste in de betreffende wielbasis/gewichtsklasse met grootste lengte en kleinste hoogte. En alleen de echte Fiat "Af Fabriek" opties komen daar nog bij. Alles wat Dethleffs monteert telt niet mee.
Volgens John Lammers altijd zonder problemen door de fiscus geaccepteerd.
PS.
Inmiddels ook gezien dat de BPM op een Nederlandse Magic EDition Black T-DBM Maxi Chassis en 3.0 liter diesel (zonder automaat) maar inclusief de FIAT opties 12.740,- euro was voor modeljaar 2015.
Tel daar de 452,- BPM van de automaat bij op dan is de totale BPM op dit nieuwe voertuig in Nederland 13.192,- Euro.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
volgens mij zit je hier fout
"En alleen de echte Fiat "Af Fabriek" opties komen daar nog bij."
alles wat er af fabriek op zit zit in de basis BPM
dat geeft het chassis nummer aan
wat een dealer aanbrengt aan het fiat deel komt er bij
volgens mij ga je nu dus teveel betalen
en volgens je eigen schrijven heb je daar een bloed hekel aan
"En alleen de echte Fiat "Af Fabriek" opties komen daar nog bij."
alles wat er af fabriek op zit zit in de basis BPM
dat geeft het chassis nummer aan
wat een dealer aanbrengt aan het fiat deel komt er bij
volgens mij ga je nu dus teveel betalen
en volgens je eigen schrijven heb je daar een bloed hekel aan
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
@Toon:
Volgens mij snap jij niet goed hetgeen ik schrijf.
Ik ga dus minder betalen omdat bijvoorbeeld de LM-velgen niet door Fiat maar door Dethleffs erop gezet zijn, enz.
Volgens mij snap jij niet goed hetgeen ik schrijf.
Ik ga dus minder betalen omdat bijvoorbeeld de LM-velgen niet door Fiat maar door Dethleffs erop gezet zijn, enz.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
dan betaal je dus BPM over de velgen
de velgen zitten aan het chassis niet aan de opbouw
ik snap echt wel hoe het werkt
heb er zelf nog 7 geïmporteerd
de velgen zitten aan het chassis niet aan de opbouw
ik snap echt wel hoe het werkt
heb er zelf nog 7 geïmporteerd
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Nee, juist niet want het zijn geen Fiat velgen.Toon schreef:dan betaal je dus BPM over de velgen
de velgen zitten aan het chassis niet aan de opbouw
ik snap echt wel hoe het werkt
heb er zelf nog 7 geïmporteerd
Alleen alles van Fiat telt, hetgeen camperfabricant er op zet telt niet.
Dan heb jij dus 7 keer teveel betaald
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 13:52
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
volgens mij, staan LM velgen in duitsland, als ze niet standaard door de fabriek zijn gemonteerd, op het kenteken vermeld (verplicht TUV ) dus is het een accessoire, tenzij ze op het EWG vermeld staan,dan is het standaard basis uitvoering.
En wat die dealer zegt, heeft geen enkele waarde bij de RDW, danwel de Belastingdienst.
Maar evengoed succes.
groeten Henk
En wat die dealer zegt, heeft geen enkele waarde bij de RDW, danwel de Belastingdienst.
Maar evengoed succes.
groeten Henk
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
nee want er was er maar 1 bij met alu velgenKees_S schreef:Nee, juist niet want het zijn geen Fiat velgen.Toon schreef:dan betaal je dus BPM over de velgen
de velgen zitten aan het chassis niet aan de opbouw
ik snap echt wel hoe het werkt
heb er zelf nog 7 geïmporteerd
Alleen alles van Fiat telt, hetgeen camperfabricant er op zet telt niet.
Dan heb jij dus 7 keer teveel betaald
nog een voorbeeld
radio aansluiting indien niet af fabriek betaal je bpm over
de bouwer van de opbouw bouwt speakers in de opbouw
daar betaal je dus niets over
en nogmaals het chassis nummer bepaald de achteraf accessoire
maar succes met de invoer
hoop dat je zo sportief bent om straks ook hier het verslag te plaatsen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: BPM berekening invoer camper met grijs kenteken (>3500 k
Waarvoor heb je een CVO,in Duitsland een COC ?????? Daarmee is geen discussie mogelijk,over wat er nu op op zit,word gewoon over genomen,dus waar hebben jullie het over
Hans