Ervaring met overwinteren in Griekenland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vanilla
Berichten: 272
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 18:28
Locatie: zandvliet/Belgie
Contacteer:

Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Vanilla »

We zijn op zoek naar meer mogelijkheden om te overwinteren in een zonnige omgeving. Spanje en Portugal zijn fantastisch maar misschien zijn er mensen die andere ervaringen hebben. Marokko schrikt ons een beetje af omwille van de politieke situatie
http://www.zonzoekers.be
Mijn thuis is waar mijn camper staat
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben daar ook wel in geïnteresseerd.
Het uiterste zuiden van Griekenland ligt op dezelfde hoogte als het zuiden van Spanje.
Ik hoorde al wel, dat de temperaturen in Griekenland lager liggen dan in Spanje, maar is overwinteren daar echt geen optie?
Als je ook nog een beetje warmte wilt hebben?
Of is het daar echt koud?
De laatste jaren hadden we in Spanje ook niet echt warm weer, er stond vaak een harde, koude wind.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Autocaravana »

Marokko schrikt ons een beetje af omwille van de politieke situatie
Heb ik iets gemist? Voor zover ik weet is er niet veel veranderd sinds wij daar enkele keren waren. Er gaan nog steeds erg veel Europeanen naar Marokko om te overwinteren.

Tijdens een reis door Griekenland en Turkije hebben we veel kou en nattigheid gehad. Spanje is gemiddeld een stuk beter en dat is niet alleen het weer maar ook de ambiance. Op veel plekken aan de Spaanse kusten is 's winters veel te doen, terwijl Griekse en Turkse kustplaatsen in diepe winterslaap waren.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Marco Polo »

Volgens mij heb je wel wat gemist.
3 dagen geleden reisadvies Marokko aangescherpt en diverse overwinteraars die aangeven dat met name Fransen de oversteek niet meer maken.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Autocaravana »

De topicstarter had het over de politieke situatie en die is niet wezenlijk veranderd. Dat er terrorismedreiging is, weten we al vanaf de aanslag op het Argana café in Marrakesh in 2011.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Gee
Berichten: 282
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 16:24

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Gee »

Autocaravana schreef:Dat er terrorismedreiging is, weten we al vanaf de aanslag op het Argana café in Marrakesh in 2011.
Angst regeert!
In dat café in Marrakesh heerlijk geluncht met mijn dochter in maart 2013. Ik ben nu 4 maal in Marokko geweest, waarvan eenmaal 3 weken solo op de fiets in Zuid-Marokko langs de Sahara, en ik heb me nog nooit onveilig gevoeld.
Als je op de adviezen van BuZa moet afgaan kun je beter achter de spreekwoordelijke geraniums gaan zitten, en dat is waarschijnlijk nog riskanter :-B

Cheers,

Gee
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Bob Diesel »

maar de vraag was :idea:
Ervaring met overwinteren in Griekenland :!: :!: :!:

en daar is weinig over gekomen als antwoord
Wij zijn daar ook wel in geintresserd,, of je daar bv al ruim voor april aangenaam kan verpozen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door bertkuip »

Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Amstel »

Daar hebben we het wel eens eerder over gehad!
En of het nou beter of slechter is als in Spanje of Marokko was dus niet de vraag!
Het is in ieder geval 's winters beter weer in Griekenland als zomers in Zweden (ik woon daar nl.) en overigens ook beter als in Nederland (afgelopen zomer was niet veel langer dan twee weken!)
Er is toch wel aardig veel over geschreven! http://www.camperforum.nl//viewtopic.ph ... 5#p1328315
Wij hebben het eens gedaan, winter 2013/2014. Beviel ons uitstekend! Het jaar daarna was het veel slechter volgens de kennissen die daar waren.
Wij hebben ook dit jaar een aantal bekenden (Zweden, Nederlanders en Duitsers) die er nog steeds overwinteren. Tot eind november is het uitstekend. Het is er heerlijk rustig om te genieten van de natuur en je hebt overal de ruimte met je camper. De Grieken zijn heel hartelijk, rustig en zoeken graag contact met je. Zoek je veel vertier? Ga er niet naar toe!
Dit jaar, tot nu toe, wel redelijk weer maar het normale gemiddelde (temp, water, wind en regen) is wat beter. Zuiden van Peloponnesos (Kalamata en Gytheio) is vrijwel altijd de beste plek. Op Kreta waait 't veel te veel, het normale gemiddelde is kouder en 't regent (nog) meer. Griekenland is 's winters zo heerlijk groen en bloemig in de vroege lente. In 't midden van januari begint de lente weer!
Wij gaan niet meer naar Griekenland in december en januari maar dus ook niet naar Spanje of Sicilien daar is ongeveer (+/-) hetzelfde weer hoewel je daar natuurlijk ook mazzel kan hebben. Maar 1 maart gaan we wel weer, over land, naar Griekenland.
Groet, Julian
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Going »

Wij hebben 14/15 in Griekenland overwinterd.
Natste en koud voor 50 jaar volgens de lokalen.
Zeer vriendelijke mensen.
Niet als in Spanje en Portugal grote groepen op parkeerplaatsen.
Dus weinig ander camper gezelschap.
Leven iets duurder, zeker de alcohol.
Op de Peleponese nog na kerst gezwommen in de zee.
Dit jaar Australië en Nieuw Zeeland maar volgend jaar 16/17 weer Griekenland.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ervaring met overwinteren in Griekenland



Bericht door Bob Diesel »

@ Amstel
Ja :thumbup: die hadden we ook gelezen :bow:
Nu willen weer naar Portugal,, misschien in het najaar weer
Maar dan voorjaar 2017 ,
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie