Wij hebben een camper gekocht!
Wij hebben een camper gekocht!
Hallo, ik ben Hans uit Friesland. Al jaren kamperen mijn vrouw en ik (begin 50-ers) in een caravan. Meestal 2 maal 3 weken per jaar naar Zuid Frankrijk. Nu we wat ouder worden hebben we besloten korter te gaan werken en (dus) vaker op vakantie...
Ik voel er veel voor mijn Knaus caravan van 5 meter + Audi A8 3.0 TDI in te ruilen voor een camper. De dikke Audi wordt alleen voor de caravan gebruikt en de bijna 2.000 euro wegenbelasting per jaar is zinvoller te besteden... We hebben nog een tweede zuiniger auto. Wat dat betreft heb ik al een tijdje op internet zitten lezen en een voorkeur gekregen voor een T5 Karmann Colorado met Frans bed. Liefst met de 5 cilinder 131 of 174 pk motor; dat zijn echt geweldige motoren. Bovendien verkeer ik in de gelukkige situatie de VW technisch in eigen beheer te kunnen onderhouden. Rijden met en wonen in een camper is geen probleem. Ik heb vaker met 'bestelwagens' gereden en zolang er sprake is van enige luxe, zoals een vast bed, vindt mijn echtgenote het prima. Twee fietsen mee voor een ritje naar de stad of supermarkt is voldoende, wij zijn geen mensen die rondritjes met auto of scooters moeten maken. Lopen en fietsen gaat prima!
Waar ik benieuwd naar ben: is de Karmann camper een verstandige keus? In de VW-motoren heb ik alle vertrouwen, maar zijn er geen verborgen problemen qua opbouw of gebruik?
Mijn voorkeur gaat uit naar het kopen van een camper in Duitsland. Eentje vanaf 2005. Het invoeren, keuren en op kenteken zetten is geen punt.
Alvast bedankt voor jullie tips en opmerkingen!
Ik voel er veel voor mijn Knaus caravan van 5 meter + Audi A8 3.0 TDI in te ruilen voor een camper. De dikke Audi wordt alleen voor de caravan gebruikt en de bijna 2.000 euro wegenbelasting per jaar is zinvoller te besteden... We hebben nog een tweede zuiniger auto. Wat dat betreft heb ik al een tijdje op internet zitten lezen en een voorkeur gekregen voor een T5 Karmann Colorado met Frans bed. Liefst met de 5 cilinder 131 of 174 pk motor; dat zijn echt geweldige motoren. Bovendien verkeer ik in de gelukkige situatie de VW technisch in eigen beheer te kunnen onderhouden. Rijden met en wonen in een camper is geen probleem. Ik heb vaker met 'bestelwagens' gereden en zolang er sprake is van enige luxe, zoals een vast bed, vindt mijn echtgenote het prima. Twee fietsen mee voor een ritje naar de stad of supermarkt is voldoende, wij zijn geen mensen die rondritjes met auto of scooters moeten maken. Lopen en fietsen gaat prima!
Waar ik benieuwd naar ben: is de Karmann camper een verstandige keus? In de VW-motoren heb ik alle vertrouwen, maar zijn er geen verborgen problemen qua opbouw of gebruik?
Mijn voorkeur gaat uit naar het kopen van een camper in Duitsland. Eentje vanaf 2005. Het invoeren, keuren en op kenteken zetten is geen punt.
Alvast bedankt voor jullie tips en opmerkingen!
Laatst gewijzigd door jmkoole op zo 10 mei 2015, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15349
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Laat mij dan maar de eerste zijn.
Hartelijk welkom op dit forum.
Kijk eerst eens een aantal dagen rond en lees de topics. Wellicht zit er nuttige informatie voor jou bij.
Ik heb zelf slechts een 16 jaar oude Hymer op Fiat Ducato, maar weet wel dat Karmann het summum is van de compacte campers.
Enja, zoals je weet, zolang ze niet mishandeld worden zijn vw motoren natuurlijk top.
Helaas is de prijs van deze Karmann Campers, naar mijn mening, wel een beetje overtrokken.
Hartelijk welkom op dit forum.
Kijk eerst eens een aantal dagen rond en lees de topics. Wellicht zit er nuttige informatie voor jou bij.
Ik heb zelf slechts een 16 jaar oude Hymer op Fiat Ducato, maar weet wel dat Karmann het summum is van de compacte campers.
Enja, zoals je weet, zolang ze niet mishandeld worden zijn vw motoren natuurlijk top.
Helaas is de prijs van deze Karmann Campers, naar mijn mening, wel een beetje overtrokken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
-
- Berichten: 2514
- Lid geworden op: vr 13 jul 2007, 0:03
- Locatie: Hoogeveen
De Karmann Colorado is ook onze "droomwagen", maar we moeten nog even sparen
Tot die tijd doen we het in alle tevredenheid en plezier met zijn 25 jaar oudere zusje......
Ze worden tegenwoordig gebouwd in Sprendlingen bij Mainz...
In deze fabriek worden ook de Eura campers gebouwd.
Als je toevallig in de buurt bent, er worden in de fabriek rondleidingen gegegven, je moet je dan 's morgens aanmelden.
Ook kan je bij de fabriek met een camper overnachten, voor het geval dat je eerst eens een camper huurt voordat je tot koop overgaat.
In Beilen zit een dealer die tevens Karmann Campers verhuurt.
(geen belangen hoor!)
Tot die tijd doen we het in alle tevredenheid en plezier met zijn 25 jaar oudere zusje......
Ze worden tegenwoordig gebouwd in Sprendlingen bij Mainz...
In deze fabriek worden ook de Eura campers gebouwd.
Als je toevallig in de buurt bent, er worden in de fabriek rondleidingen gegegven, je moet je dan 's morgens aanmelden.
Ook kan je bij de fabriek met een camper overnachten, voor het geval dat je eerst eens een camper huurt voordat je tot koop overgaat.
In Beilen zit een dealer die tevens Karmann Campers verhuurt.
(geen belangen hoor!)
Zoektocht naar Karmann Gipsy of Cheetah eigenaren op mijn site. http://members.home.nl/karmanngipsy/
-
- Moderator
- Berichten: 11420
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
- Locatie: Noord Brabant
- Contacteer:
Let bij de eerste serie T5's met 5 cilinder goed op de motor.
Die serie heeft een kwaaltje dat de legering van de cilinder kop te zacht is voor de pomp verstuivers waardoor er speling kan ontstaan tussen de verstuivers en de cilinder kop.
Gevolg is in het begin slechter starten, onregelmatig stationair lopen en uit eindelijk helemaal niet meer starten en olie verbruik.
Enigste remedie is dan een nieuwe cilinderkop.
De latere types hebben geharde bussen in de kop geperst zitten met daarin de pomp verstuivers.
Die serie heeft een kwaaltje dat de legering van de cilinder kop te zacht is voor de pomp verstuivers waardoor er speling kan ontstaan tussen de verstuivers en de cilinder kop.
Gevolg is in het begin slechter starten, onregelmatig stationair lopen en uit eindelijk helemaal niet meer starten en olie verbruik.
Enigste remedie is dan een nieuwe cilinderkop.
De latere types hebben geharde bussen in de kop geperst zitten met daarin de pomp verstuivers.
Haha, ja dat klopt en ik heb nu zelfs vier 3-liters om te onderhouden...Boulangé schreef:Welkom !
Geen 3 3-liters meer lijkt me toch ook wel weer zonde . . . .
- A8 3.0 TDI
- A2 1.2 DI 3L
- Lupo 3L blauw (zoon)
- Lupo 3L zwart (dochter)
Bedankt allemaal voor de woorden van welkom en advies
Deze zomer nog met de caravan op vakantie en me eerst maar eens goed inlezen en een paar campers bekijken. Zo'n Karmann Colorado spreekt me aan vanwege de VW-motor en de nog redelijke omvang van de opbouw. Ik moet er niet aan denken om met zo'n camper van enorme omvang op stap te zijn. Hoewel m'n huidige auto-caravan combinatie ook 12 meter lang is...
Welkom
http://www.nuesse-kabel.de
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Wie een kuil graaft voor een ander....werkt in loondienst..
LMC Liberty 6400 Peugeot J5 2.5d 1991
Re: even voorstellen plus een vraag...
Het heeft even wat meer tijd gekost, maar we hebben eindelijk een camper gekocht!
Het is een Karmann Colorado 655ti geworden van nov. 2005. Het is een halfintegraal met een frans bed, solarpaneel en nog wat andere extra's. Over twee weken kunnen we de camper ophalen. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Het is een Karmann Colorado 655ti geworden van nov. 2005. Het is een halfintegraal met een frans bed, solarpaneel en nog wat andere extra's. Over twee weken kunnen we de camper ophalen. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen.
Groeten,
Hans
Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Hans
Karmann Colorado 655TI met 2.5 TDI 200 pk, 450 Nm en verzwaard remsysteem. Dunlop hulpluchtvering en Velo3 fietsenrek.
Re: even voorstellen plus een vraag...
Wel leuk dat je na al die tijd nog aan ons hebt gedacht.
Wacht met spanning de foto's af.
Wacht met spanning de foto's af.
Re: even voorstellen plus een vraag...
Gefeliciteerd met jullie camper
Groetjes Ingrid
Wij rijden in een hymercamp uit 1989
Wij rijden in een hymercamp uit 1989
Re:
Tja dat hadden wij ook maar door de jaren heen zijn ze alleen maar langer geworden ! ! ! !jmkoole schreef:Ik moet er niet aan denken om met zo'n camper van enorme omvang op stap te zijn. Hoewel m'n huidige auto-caravan combinatie ook 12 meter lang is...
m.v.g.
Coen en Mir........iam
Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Coen en Mir........iam
Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand