Reis naar Portugal

Plaats reactie
spikie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 7:46

Reis naar Portugal



Bericht door spikie »

Hallo allemaal,

Na een eerder bericht om info te krijgen over de mogelijke aanschaf van een camperbusje hebben wij besloten om met ons gezin (2 kids) een camper (T4) te huren en daarmee 3 weken op reis te gaan.

Ons idee is om minimaal 2 weken in Portugal op een camping in de gemeente Oliveira do Hospital te staan (district Coimbra)
De heen- en terugreis willen we in een dag of 4 doen, met een overnachtingsplek in Frankrijk en Spanje.

Via Google maps gaat de route over Parijs, Orleans, Poitiers, Bordeaux, Donostia, Valladolid...
Dit is de kortste route.

Ik ben van plan om langs deze route leuke kleine campings te vinden waar we kunnen overnachten. Dit lijkt me met de kinderen leuker als een camperplek op een parkeerplaats.
Is dat een goed plan?

Of hebben jullie wellicht een mooiere route? Onze vakantie start namelijk zodra we thuis wegrijden, dus mooie gebieden, met leuke dorpjes doorkruisen lijkt ons leuk. Maar we willen ook weer niet vele km omrijden, het is tenslotte al best een eind rijden naar Portugal.

Groetjes
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Reis naar Portugal



Bericht door de Jonckheer »

Persoonlijk vind ik 3 weken om 2500 km naar Portugal te rijden veel te kort. Zuid Frankrijk is een stuk realistischer. Maar goed, je wilt dat persé gaan doen dus neem dan de tolweg door Frankrijk. Je ziet dan wel niks maar je schiet wel op. Ook door Spanje kun je de tolweg nemen naar Sevilla en vandaar naar Monte Gordo, Pt. Dan kun je ook nog de tolweg nemen door de Algarve, dan heb je ze allemaal gehad. Je hebt dan ruim 2000 km niks van de landen gezien maar je bent wel ter plekke.
Hoe je er bij komt dat je beter op een camping kunt staan is mij niet duidelijk. Kinderen zijn gek op het strand en bij het strand zijn geen campings in de buurt. Wij staan momenteel op de cp van Armação de Pêra, zo'n beetje in het midden van de Algarve, iets voorbij Albufeira. Vrijwel direct aan het strand, de (weinige) kinderen die hier momenteel zijn hebben de tijd van hun leven! Maar er is ook een camping. Je moet dan wel iedere keer een rot eind lopen om op het strand te komen, dan dan weer wel.
spikie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 7:46

Re: Reis naar Portugal



Bericht door spikie »

Ik had het idee dat een camping leuker was voor de kids. Maar ik hoor het graag als er andere ervaringen zijn. Natuurlijk is de zee geweldig voor de kinderen (en ook voor ons ;-)


Van ons huis naar plaats van bestemming in Portugal is trouwens 2000 km.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Reis naar Portugal



Bericht door Joske »

Hoi Spikkie,

Hoe oud zijn je kinderen?
Enne... rijdt je alleen of samen?
Ik gruwel een beetje van het idee om in 4 dagen naar midden Portugal heen en weer te rijden, of lees ik verkeerd?
Je bent spekkoper als je een gemiddelde reissnelheid van 85/90 km/h kan aanhouden. Je bent dus over die dik 4000km: 45 uur aan het sturen!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MoParMart
Berichten: 1893
Lid geworden op: zo 09 jul 2006, 12:32
Locatie: Onderweg

Re: Reis naar Portugal



Bericht door MoParMart »

Het mooie tegenwoordig is huren op locatie ik snap dat er dan tickets bijkomen, maar je bent in ieder geval niet de helft van je vakantie naar dat vieze zwarte asfalt aan het koekeloeren om op en neer te komen...of de reis moet een onderdeel zijn van je vakantie, dan is het goed natuurlijk...camperking Portugal heeft wel wat campers staan daar
als het gras bij de buren groener is, dan is het kunstgras :-)
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Reis naar Portugal



Bericht door koopspijker »

Goed te doen hoor! Wij deden het ook regelmatig. Wel hielden we halverwege een strandagje en overnachting , le Porge is hiervoor heel geschikt. Heerlijk in een enorm pijnboombos ( lekker spelen voor de kinderen) en aan mooi strand. Overdag druk met dagjesmensen, maar eind vd dag lekker rustig. Verder naar t zuiden zijn ook nog prima camperplaatsen. Qua campings heb ik geen tips, daar zijn we niet zo in huis.
Veel succes met plannen!

Enne.....Jonckheer.....via Sevilla en de Algarve naar Coimbra? tja dan blijf je rijden.... :wink:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Reis naar Portugal



Bericht door de Jonckheer »

Coimbra . . :oops: overheen gelezen. Tja, als je dan naar de zee wilt moet je al naar Figueira da foz . . kun je ook mooi staan trouwens vlak bij zee.
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: Reis naar Portugal



Bericht door Agnes »

Hallo spikie,

Gewoon doen. Wij reden in 3 dagen naar Guarda. Zoveel verder is Oliveira do Hospital niet. Wij namen nergens tolweg. Als je de route wilt zien die wij namen kan je een kijkje nemen op mijn website.
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Reis naar Portugal



Bericht door Vertrokken2 »

Met een busje is de afstand geen enkel probleem. Ik ben afgelopen september nog voor 7 dagen naar Dubrovnik geweest met het busje. Alleen begint mijn vakantie dan pas na Oostenrijk. Soit, het is niet anders.
En voor kinderen is er niets leukers dan een camping. Die tref je daar te kust en te keur voor weinig.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8257
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Reis naar Portugal



Bericht door hurktoilet »

Inderdaad, gewoon doen, maar maak je dan geen illusies over leuke toeristische routes onderweg. Bewaar die voor een andere keer. Alleen Frankrijk heeft al zoveel geweldige plekjes dat je anders nooit in Portugal uitkomt. En dan zwijg ik nog maar over Gent, of de Picos d'Europa...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
spikie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 7:46

Re: Reis naar Portugal



Bericht door spikie »

Bedankt voor jullie reacties. Wisselende reacties, en dt begrijp ik ook. Iedereen is anders, he :wink:

De route naar Portugal zien we inderdaad ook al als onderdeel van onze vakantie. Maar we zijn niet van plan om heel veel om te rijden of alle leuke plekjes te willen bekijken, want dan komen we nooit in Portugal aan.

Agnes, ik ga je route bekijken. Bedankt!

Koopspijker, als ik Google op le Porge kom ik veel naturisme tegen. Klopt het dat dit gebied voornamelijk naturisten aantrekt?
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Reis naar Portugal



Bericht door koopspijker »

@spikie, sorry voor m'n late reactie. Niet gezien dat je gereageerd had!
Ik heb geen naturist gezien, t strand is daar zo enorm dat er best wel stukken aangemerkt zullen zijn als naturistenstrand, maar het is me niet opgevallen!
Plaats reactie