Wat is er leuk aan een groepsreis?

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door Bob Diesel »

Ons trekt het niet,
we ontmoeten vaak wel de zelfde mensen,,on afgesproken
maar rijden bewust altijd alleen

Komt ook het feit,dat ik jarenlang voor in de touringcar ,als Chauffeur/reisleider onderweg ben geweest
Dus voor(in)zitter :wink: en al was de groep bijna altijd OK
Er zat/zit er altijd 1 :bang: :bang: tussen welke het klaar krijgt om het voor de rest te bederven
of die op z,n minst tracht de boel te verstoren
en daar heb ik dus geen zin meer in,,geen groepje,s en of club voor mij :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
m.gerits
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 11:31
Locatie: Elsloo

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door m.gerits »

Een georganiseerde busreis is op geen enkele wijze te vergelijken met een georganiseerde kamperreis. Bij een busreis zit je elkaar op de lip. Bij een kamperreis maak je zelf uit hoever je met je contacten wil gaan. Ik heb ervaring met beiden.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 06 dec 2014, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Bij rechtstreeks reageren graag de knop Nieuw Antwoord gebruiken :-)
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door Antje »

Een NKC reis is al helemaal niet te vergelijken met ASCI of ANWB, dat wat je in t.v. reportage ziet zou ons er ook van weerhouden om zo'n reis te doen. Bovendien zijn de reizen van voornoemde ook erg duur omdat je daar leiders hebt, de NKC kent begeleiders en dat betekent vrijheid/blijheid, als je van plan bent heel laat op de plaats van bestemming te arriveren moet je even bellen. Als je van plan bent de nacht ergens anders dan de bestemming door te brengen dan kan dat, ook even bellen.

Zo'n reis valt en staat met de mensen van de groep en hoe de begeleiding hiermee omgaat. Er is veel samenwerking bij calamiteiten bij b.v. een ziekte/sterfgeval thuis, bij pech onderweg je eigen hulpdiensten bellen, dus zelf regelen! En geen colonne rijden.

Advies; Blijf op jezelf en maak kennis met iedereen(voorkomt kliekjesvorming), ga niet jeu de boulen, komt ruzie van!

Wij hebben het 4 x met veel plezier gedaan, het gemak is dat je reis goed voor bereidt is, je per reis uit 3 routes kan kiezen en die route die jezelf wilt rijden. Je komt op plaatsen/bezienswaardigheden die je zelf nooit gevonden zou hebben, bij een stedentrip komt de touringcar, de camper blijft op de camping, je hebt geen parkeerproblemen! Eten bij de nonnetjes in de catacomben van Rome is geweldig, de catacomben van Palermo laat zien hoe vroeger met overledene werd omgegaan, teveel om op te noemen, kijk op mijn site!
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
tatraplan1
Berichten: 12
Lid geworden op: za 20 nov 2010, 17:12
Locatie: WAARLAND

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door tatraplan1 »

Prima onder woorden gebracht Antje, zo is het en niet anders bij de NKC-reizen.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door reinolt »

De kampeerreizen of kampeerrondreizen van de ANWB zijn helemaal niet zo veel anders of niet anders dan door jou Antje hier geschetst. Overigens spreekt de ANWB ook over begeleiders en niet over leiders. De reizen laten ook een grote mate van vrijheid.
Over de prijs kun je van mening verschillen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door B1gcheese »

Ieder zijn ding hoor, misschien dat wij ooit nog eens met een groepsreis meegaan maar voorlopig zie ik het niet gebeuren. Ben een keer naar een NKC weekend geweest en iedereen was er minstens 20 jaar ouder dan ik. Over een jaar of 20 nog maar eens een keer proberen denk ik.

Maar goed, over groepsgedrag gesproken. Dit forum is er ook een mooi voorbeeld van lijkt mij :lol3:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
rghofte
Berichten: 27
Lid geworden op: di 06 aug 2013, 21:17

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door rghofte »

Wij zijn van oorsprong tent-kampeerders. Fantastische tijden waren dat (o.a. landgoedkampen ANWB) Via een caravan nu een camper (alkoof 4 ton) van 10 jaar. Ik ben 76 en mijn vroegere zelfvertrouwen (branie?) is behoorlijk geslonken. Ik vol mij nu niet veilig meer als ik ergens alleen op een verlaten plekje sta. Mijn vrouw rijdt niet in deze camper. Wat als er iets gebeurt? Ook het uitzoeken van de vele bezienswaardigheden onderweg is mij te veel werk. Daardoor missen we veel.
Het gebruik van de telefoon vindt ik problematisch. Een oude waar alleen mee gebeld kan worden is voor ons voldoende.
Helaas vindt ik die reizen (ook van de NKC waar ik lid van ben) erg prijzig. Een echtpaar betaald rond de €3.000. Het vertrekpunt is soms meer dan 1000 km.
Onze voorkeur gaat uit naar camperplaatsen, maar op doorreis sta ik meestal op een autohoff o.i.d.. Kost niets en de voorzieningen zijn voortreffelijk.
Wij hebben geen ervaringen met een groepsreis; de prijs schrikt ons een beetje af. Daarom wel eens gezocht naar een ander stel dat met ons mee wil. Wij willen liever niet met onze vrienden want ik ben bang dat na de vakantie de vriendschap behoorlijk is bekoeld.
Dit jaar willen wij weer eens naar Noorwegen. Zijn daar vaker geweest. De Kaap is wel erg ver; daarom eerst maar een richting Lofoten. Tijd? In principe kunnen we maanden gaan reizen. Maar na een paar weken verlang ik weer naar Sint Jansklooster.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Wat is er leuk aan een groepsreis?



Bericht door Vopper »

Is een autohof veiliger dan een snelwegparkeerplaats, omdat deze meestal als onveilig worden ervaren? En op het forum sterk worden afgeraden.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Plaats reactie