Camper invoeren uit Duitsland: ervaring?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Camper invoeren uit Duitsland: ervaring?



Bericht door pethil72 »

Hallo alle camperaars,

heeft iemand ervaring met een camper kopen in Duitsland ,

groeten pethil :?:
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door Face »

Ja hoor ik wel,heb er eentje bij een dealer gekocht en het invoeren zelf gedaan. :wave:
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door Joske »

Hoi Pethil,

Ik heb ervaring met een camper kopen in Duitsland....................2x al...................
.............maar.............met 51 berichten moet je toch al eens gestoten zijn op de zoekfunctie?????????????????
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door 't Busje »

En wat heeft dit met Elektronica te maken?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door eef van baal »

hij wil hem electonis invoeren, simpel toch.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door pethil72 »

Inderdaad niets, geen bericht voor electronica maar...gewoon niet opgelet waar ik deze vraag geplaatst had,dus nu opnieuw is het verstandig om een tweedehands camper in Duitsland te kopen en hem dan hier invoeren? Ze zijn daar veel goedkoper of...lijkt dat nu maar zo als je de kosten erbij telt kom je misschien op het zelde bedrag als wanner je hem in Nederland koopt,wie kan mij advies geven ?
Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door Toon »

als je alles digitaal doet staat hij nog niet zo verkeerd :-B :-B
maar als je weet wat voor type je wilt en welke leeftijd
dan ga je op Nederlandse verkoop site's zoeken
en die vergelijken met duitse site's
dan moet je wel nog het percentage BPM erbij tellen
als je dat in alle redelijkheid doet weet je snel genoeg wat je moet doen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jweet
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 16:26
Locatie: Callantsoog

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door Jweet »

pethil72 schreef:Hallo alle camperaars,

heeft iemand ervaring met een camper kopen in Duitsland ,

groeten pethil :?:
Hoi,
Ik heb net een Chausson Twist Prestige 2011 in Duitsland gekocht van een prive persoon.
Mij is wel gebleken dat hoe verder je van de Nederlandse grens koopt des te voordeliger de campers zijn. Ik heb hem in Munchen gekocht. OP de terugreis vanuit Griekenland hen ik hem bekeken en na controle gegevens en identieteitsbewijs, handgeld betaald. Hij heeft alles inorder gemaakt om naat Nedereland te kunnen rijden. Een week later met de nachttrein
naar Munchen en contant betaald en terug gereden met camper naar huis.
BPM gegevens door een bureau laten invullen € 77,- Camper is gekeurd en wacht nu op BPM bedrag. Verwacht eind volgende week alls rond te hebben.
Naar schatting ben ik € 5000 tot € 8000 goedkoper uit.

Succes
Berg-Keuntje
Berichten: 376
Lid geworden op: ma 13 okt 2014, 19:14
Locatie: Oirsbeek

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door Berg-Keuntje »

@jWeet,
Dat is helemaal juist, Campers in het grensgebied te kopen is niet zinvol. Handelaren passen de prijs aan. Hoe verder weg des te beter. Verder zijn de Campers in Duitsland beter uitgevoerd, daar men in Duitsland meer luxe laat inbouwen. Van privë personen kopen is eveneens beter dan van een handelaar. Ik heb 20 jaar in D. gewoond en gewerkt en heb goede ervaringen opgedaan.
Succes met het zoeken

Mobile.de
Binnenkort Mercedes Benz Viano 3.0 Marco Polo
Gebruikersavatar
jphoto
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 06 jan 2010, 21:07
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door jphoto »

Wij hebben er 4 jaar geleden een gevonden en gekocht via..

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/wohnmobil/

daar staan er genoeg op!

mvgr.

Jelle
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door hwendt »

Misschien heb je hier iets aan

Groetjes Hugo

http://www.weerenverkeer.org/kampeeraut ... sland.html

of hier even kijken

https://www.facebook.com/groups/meldpun ... 971323390/

En misschien heb je hier iets aan

Als campervrienden hebben we in ieder geval 1 ding gemeen, op een dag staan we voor de keus om een camper te kopen. Daarbij zijn vele vragen
en antwoorden welke noodzakelijk zijn om een juiste keus te maken.
Ik schrijf hier gewoon enkele ervaringen op welke u mogelijk kunt gebruiken. Het is geen les en geen advies , maar gewoon een gevoel waar ook u misschien mee zit en ook u misschien hiermede geholpen bent.
De eerste vragen zijn natuurlijk
Wat willen we kopen,? soort , indeling en gebruiksgemak zijn vragen die u geheel zelf zal moeten maken. Veel is dan ook afhankelijk van het beschikbare budget en de tijd welke u hebt om te genieten van uw aankoop. Als u nog 36 uur per week moet werken zal u mogelijk iets anders kiezen dan dat u met pensioen gaat en dagelijks met uw aankoop op stap wilt.
De stad waar u woont. In Amsterdam heb je een groot parkeerprobleem en moet je veel geld betalen om gewoon voor je deur te mogen parkeren. Dan gelden er andere regels en voorwaarden terwijl hier in Heerhugowaard er genoeg ruimte is om je camper voor de deur te plaatsen voor het in en uitladen van je spullen. Uiteraard zijn er ook hier straatjes waar het weer wat moeilijker is.
In de 15 jaar dat wij camper rijden zijn we begonnen met een FFB 560. Prachtige camper met een stevig dak waar je over kon lopen en een dak bestaande uit 1 stuk welke over de zijwanden heen gebogen was. Lekkage was dus bijna niet mogelijk. 2 slaapplaatsen in alkoof en zo nodig nog 2 slaapplaatsen in de rond zit.
Daarna kwam er een Hymer585 een Hymercamp 645 en een pilot 6644. Eerst begin je met een kleine camper om eens te proberen. Dan bevalt het kamperen en wil je een grotere want er zijn 2 kleinkinderen en die willen graag mee, dan koop je wat anders omdat een camper je zeer goedkoop wordt aangeboden en uiteindelijk zijn we bij onze laatste camper terecht gekomen welke bestaat uit een iveco 585 bus camper.
Dan de wijze van aankoop. Voordat we iets kochten zijn we wel 4 maanden aan het zoeken geweest. Marktplaats, het camper en caravanblad met honderden campers, handelaren afgereden van Zeeland tot Groningen en Duitsland, tot aan Belgie. Veel zoeken kijken lezen en bellen. Dan afspraken maken en weer op pad.
Geld nam ik altijd contant mee.. waarom ? Dat werkt als een magneet. Bij het onderhandelen liet ik tussendoor even zien dat ik geld in mijn zak had. Dat deed ik met particulieren en met handelaren. Ik zakte bij een vraagprijs van 20.000 gewoon terug naar 14.000 euro. Dan werd er natuurlijk nee geroepen maar mijn verhaal van geen garantie en zo instappen en meenemen gaf de verkopers altijd te denken. Immers ze zitten niet voor niks met een camper in hun maag die ze graag kwijt willen. Dit natuurlijk om verschillende redenen. Het feit dat ze jou kontanten hebben geroken zal ze er zeker toe brengen alles uit de kast te trekken om die centen van eigenaar te doen wisselen. Een inruilprijs is meestal slechter dan particulier verkopen. Een handelaar wil dus liever contant geld in zijn zal en heeft niets aan de verkoop van een camper voor 50.000 euro en daar een oudere camper voor terug te krijgen welke hij daarna ook weer eens moet verkopen. Los van de ( verborgen ) gebreken welke hij bij de inruilcamper cadeau krijgt en deze moet repareren voordat hij de camper weer kan verkopen. Dan moet hij op een camper van 20.000 garantie geven en er staat al 191.000 kilometer op de teller. Daar zit de man echt niet op te wachten. U hebt dus veel macht door direct geld te kunnen geven. Ja de garantie. Voor de duidelijkheid U, ja U betaalt altijd zelf uw garantie. Immers als een handelaar binnen 1 jaar enkele grotere uitgaven moet doen zal jij dus met verlies moeten draaien als de winstmarge TE klein is bij verkoop. Nee, dat doet die handelaar niet. U betaald zeker 1500 euro meer door de garantiebepaling welke bij de wet geregeld is.
IK en ik schrijf duidelijk Ik koop ook zo mijn campers in Duitsland en België. Gewoon op de zelfde manier. Zoeken kijken naar de prijzen in . http://www.2dehands.be/ België en Marktplaats en op de Duitse versie http://www.mobile.de
Bij het goed doorzoeken van deze site’s maken we een route welke langs meerder van deze verkooppunten en of particulieren gaat. Soms 6 adressen, soms 10 als u er maar een planning van maakt. Helaas kon u 10 jaar geleden nog vlak over de grens een goedkope camper vinden. Tegenwoordig worden vele campers uit Duitsland gehaald door de handel en die zijn hier dan weer duurder. Je moet tegenwoordig wel 300 kilometer de grens over zijn omdat dichterbij wordt alles al afgestruind door de handel. Ik ken handelaren die heb 2 man personeel constant in Duitsland zitten om handel in te kopen voor Nederland. Ook daar gaat mijn verhaal zoals eerder beschreven. De handelaar ruikt geld en weet dat u geld in uw zak hebt, Tja dat wil hij dus in zijn zak hebben.
De tijden van koop zijn in mijn ogen ook zeer belangrijk. Omstreeks maart gaan mensen op pad om iets te kopen. Immers ze willen genieten en de zomer komt er aan dus dan is het de tijd dat men gaat kopen. Bij vraag zal de prijs van de handel dus toenemen. De handelaar zal niet zo snel toehappen omdat de volgende koper er ook aan komt. Slechte tijd voor een aankoop dus.
Na de zomertijd en zo tegen de tijd dat het koud wordt gaan mensen hun camper in de winterstalling zetten. Degene die plannen heeft om een nieuwere camper te kopen zal dus proberen de camper voordat hij in de stalling , moet de camper te verkopen. Dat scheelt dus de stalling kosten, wegenbelasting en verzekering indien de camper VOOR de winter is verkocht. Dit gaat voornamelijk op voor de particulieren verkoop. U kunt daar dus voordeel mee doen.
Bij de handel liggen de zaken iets anders. De verkoop bij de handel komt bijna stil te liggen. Immers wie koopt er VOOR de winter nog een camper. Toch is dat voor mijn gevoel DE tijd om er 1 te kopen. Immers de handelaren hebben personeel, monteurs, en die kosten allemaal geld. Dan komen er kerstdagen aan en dat zijn dure tijden, ik voor de handelaren met personeel moeten ze ook kerstgratificatie en of kerstpakketten uit delen en dat kost geld. Als je dus veel handel heb staan en die moeilijk kan verkopen dan is de verkoop van een campertje een uitgelezen mogelijkheid om weer kontanten in je hand te krijgen. Zeker als er iemand komt die een prijs bied en zegt: “ Nee ik wil geen garantie en neem de camper nu mee en betaal je contant. “ Tja, als ik zeg zonder bon dan ben ik een belasting oplichter en dat hoort u mij niet zeggen. Maar ja het kan misschien ook nog helpen…
MIJ heeft bovenstaande geschriften geholpen en heb ik duizenden guldens en euro’s minder betaald. Ik had genoeg van de prijs af kunnen halen waarbij ik bij autopech en of eventueel een defecte motor van 2500 euro er uit heb kunnen halen. Overigens heb ik nimmer een hoog bedrag moeten betalen bij na aankoop van een voertuig zonder garantie.
Wel is een belangrijk element dat u iemand mee neemt met kennis en vaardigheden om een camper te kunnen inschatten op vocht en defecte onderdelen. Het bekijken van de motor en de zijwanden op verdikkingen en de roest eventueel onder de camper.
Ga goed voorbereid op pad. Koop een vochtmeter voor 60 euro kijk en voel en ga desnoods weer naar huis om zaken te controleren. Laat zien dat alles functioneert. Een camper met een automatische schotel die het later niet blijkt te doen is uw eigen schuld. Zo ook met defecte ijskasten, kachels en andere elektronische zaken welke zogenaamd bij de verkoop zijn inbegrepen. Als deze zaken niet functioneren dan kunt u alleen maar in de spiegel kijken en roepen “dom dat ik dat niet heb gemerkt “ geloof niet alles wat men verteld. Neem een overal mee en kijk onder de camper trek aan de uitlaat en bekijk de banden. Zit er een reservewiel onder ? Wil men ook nog wel eens er uit halen om een andere camper van een nieuwe band te voorzien.. heeft u goede contacten met uw automonteur uit de garage,> Vraag hem mee en beloof hem 100 euro.. dat is altijd minder dan de 2000 euro welke u later moet uitgeven aan reeds bestaande defecten van het voertuig.
Tot slot m, bovenstaande zijn mijn persoonlijke ervaringen. Het is niet de ultieme waarheid en zeker niet altijd van toepassing. Immers die mooie camper wilt u per se hebben en u wilt juist bij een vertrouwde garage kopen waar u al 3 campers heeft gekocht. Gewoon doen dus en uw vertrouwde neus volgen. Bovenstaande kunnen nieuwe kopers lezen en bekijken en nog eens lezen en dan op pad. Dan hoop ik dat er iets blijft hangen en dat ze waar dan ook de juiste vragen stellen en de antwoorden kunnen teruglezen met wat ze hier hebben gelezen,.
Ik wens u veel succes bij uw aankoop

Hugo
pethil72
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 0:59
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door pethil72 »

Dank je Hugo! wat een mooi verhaal daar hebben we wat aan , het is niet zo dat we nog helemaal geen ervaring hebben met een camper , verleden jaar begonnen met een MB 100 d 1992 leuke kleine bus camper ziet er van binnen uit als nieuw zo mooi onderhouden we zijn er nog steeds blij mee , hebben al leuke tripjes gemaakt hij rijdt als een zonnetje dus...waarom dan een andere ? zou je denken omdat we elke avond die eethoek moeten ombouwen naar bed en dat is toch wel lastig omdat de ruimte niet zo groot is, en we zijn al 70 hahaha maar kan je niet zien aan ons hoor doen nog van alles ondernemen zoals afgelopen jaar hebben we Nederland leren kennen nou ja nog lang niet helemaal maar toch...op plaatsen /dorpjes waar we nooit van gehoord hadden en een beetje Duitsland heel leuk ,volgend jaar willen we dan naar Frankrijk dus wat verder weg en vandaar op zoek naar een iets grotere intregaal dus apart bed en ongeveer jaartal 1998 tot 2000 [ligt aan de prijs natuurlijk] nu dat was het even ,ook de anderen bedankt voor de reacties, :)
Gebruikersavatar
r3mco
Berichten: 616
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 12:47
Locatie: Julianadorp

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door r3mco »

Weet iemand ook of ze in Duitsland inruilen? Of is het handig om eerst hier particulier te verkopen?
Niet dat ik al van mijn camper af wil maar dat kan ik nergens vinden. Vandaar.
Groet,
Remco.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: camper invoeren uit Duitsland ervaring?



Bericht door Toon »

Er zijn net aan de grens Duitse handelaren die een Hollandse camper inruilen
Maar meestal betaal je dan meer tot zeker niet minder als wanneer je hem in Holland inruilt
Ga je verder Duitsland in ruilen ze voor 99% niet in
Met zelf particulier verkopen bereik je meer als met inruilen
Al ga je maar iets boven de inruilprijs zitten is het nog steeds beter
Je bent namelijk totaal vrij om wat waar dan ook te kopen
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie