Vissen op de Ebro op meervallen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Vissen op de Ebro op meervallen



Bericht door Rotec 590 »

catch schreef:wel gevist maar niks gevangen :thumbdown:
bij caspe geweest maar het was paaitijd :bang:
wel bloedje mooi daar en je kan overal staan,ik kan het zeker aanbevelen en weet diverse stekken
Was het er dit keer wel netjes? Want de laatste keer dat wij er waren was het een grote vuilnisbelt.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Vissen op de Ebro op meervallen



Bericht door Grumble »

Ik vermoed dat deze reactie wel door een moderator weggehaald gaat worden, maar ik vind dat je in deze tijd en wat we weten over vissen het niet meer kan maken om voor je plezier deze dieren aan hun bek uit het water te trekken en vervolgens door beschadiging van hun slijmhuid niet zelden een langzame dood te laten sterven.
En dan meervallen, met hun gevoelige bek..... :thumbdown:
Dit wilde ik toch even gezegd hebben.
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Re: Vissen op de Ebro op meervallen



Bericht door catch »

Rotec 590 schreef:
catch schreef:wel gevist maar niks gevangen :thumbdown:
bij caspe geweest maar het was paaitijd :bang:
wel bloedje mooi daar en je kan overal staan,ik kan het zeker aanbevelen en weet diverse stekken
Was het er dit keer wel netjes? Want de laatste keer dat wij er waren was het een grote vuilnisbelt.
bij caspe is het inderdaad een vuilnis belt en polen en roemenen vissen er om de vissen te verkopen of op te eten,de bevolking zijn die lui echt beu
in mequenze zijn die lui niet omdat je daar een extra vergunning moet kopen ,te halen bij de plaatselijke snackbar :D
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Vissen op de Ebro op meervallen



Bericht door hwendt »

Sorry catch ik had geen abonnement genomen op dit Topic dus had het ook niet meer gevolgd

Had je de mannen in Riomar nog gesproken of de folder gehad...

Tevens herinner ik mij dat er op een dag 5 zigeuners kwamen vissen. Wel politie geweest en papieren van die gasten gecontroleerd. daarbij werd er 1 meegenomen die 1 dag daarna weer terug kwam

Die jongens maakte gebruik van een soort opblaas krokodil. Ging 1 van die gasten met 2 of 3 lijnen voorzien van makrelen als aas de zee op om die lijnen op 200 meter in de geulen te gooien. Je ze hebben gevangen in de nacht maar het taalgebrek was onoverkomelijk natuurlijk. Ik heb ze bij vertrek alle aas gegeven en ze bleven bedanken.

Nee je hoeft volgens mij geen examen te doen, wel heb je op zee een Spaanse vergunning nodig die je zo kan kopen. Ook bij die jongens uit Riomar die de vistochten regelen.

Enne Grumble wat dacht je van vogels in een kooitje, levend garnalen koken, kreeft, koeien slachten met een mes... Die vissen gaan voor een groot gedeelte voor zover niet gegeten, gewoon weer terug het water in. een vlieg dood slaan is erger.. die komt nooit meer terug bij zijn kleine kindertjes welke in de koeiendrol op hem zitten te wachten... :lol3: :lol3:

Hugo visser, die door toedoen van zijn eerlijkheid vaak achter het net vist,,,
Our-Dream
Berichten: 360
Lid geworden op: di 16 jan 2007, 22:10
Locatie: noord holland

Re: Vissen op de Ebro op meervallen



Bericht door Our-Dream »

Huug wat ben je toch weer goed, leuk om onze camper zo te zien staan en jammer dat we niets gevangen hebben.
Het was een grandioze stek en voor herhaling vatbaar.
gr Marthy
Droom niet je leven maar leef je droom
Gebruikersavatar
catch
Berichten: 328
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 7:51
Locatie: hilversum

Re: Vissen op de Ebro op meervallen



Bericht door catch »

nee we zijn niet in de delta gewest dit keer,dus geen zee gezien
in Mequinenza wel met de plaatselijke vis organisatoren gesproken,een hoop geleerd
stel niks uit tot later want als later eerder komt ben je te laat
Plaats reactie