Simkaart

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Magda
Berichten: 194
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 10:00

Simkaart



Bericht door Magda »

Kun je in Griekenland ook een simkaartje kopen voor de iPad ? En welke moet dat dan zijn?Wij hebben dit ook in Marokko gekocht dit voorjaar , met hulp van dit forum , en dat is goed bevallen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Simkaart



Bericht door Cee Pee »

Dat zal toch wel er zijn daar ook Vodafone shops en meer van dat spul.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Simkaart



Bericht door Marius HRL »

Ga in een groteer plaats naar een TIM- of Wind-winkel en vrag om een: prepaid mobile internet SIMcard en laat hem voor je activeren en van tegoed vorozien (kopie-legitimatie nodig!)

Groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Simkaart



Bericht door Amstel »

Vodafone unlimit??? / 15 dag. €15
http://www.vodafone.gr/portal/eShop/KartoInternet-Pack

Wind 6 GB / 30 dag. €15
http://www.wind.gr/en/for-individual/mo ... -contract/

Cosmote 5 GB / 30 dag. €30
http://www.cosmote.gr/cosmoportal/page/ ... /loc/en_US

In Italien kopen! Werkt waarschijnlijk ook in Griekenland (gehoord! heb 't niet zelf ervaren!). Deed 't voor mij uitstekend in Oostenrijk en Duitsland
Tre 3 GB / 30 dag. €5 + €3 voor de simkaart
http://www.tre.it/opzioni/internet-con-tablet

Alle kaarten zijn bijvulbaar, sommige doch voor slechtere prijs! Makkelijker om nieuwe kaart te kopen!
Groet, Julian
Gebruikersavatar
Magda
Berichten: 194
Lid geworden op: di 04 jul 2006, 10:00

Re: Simkaart



Bericht door Magda »

Bedankt voor alle antwoorden wij gaan het uitproberen.
Gebruikersavatar
frans mulder
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 24 okt 2003, 16:28
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Simkaart



Bericht door frans mulder »

Het antwoord op de vraag hangt ook wel erg van je gebruik af. Wil je alleen af en toe mailen of (zoals wij) eerst je krant 's morgens binnenhalen en dan toch eigenlijk de hele dag online kunnen zijn...
Onze ervaringen van de afgelopen jaren met het Griekse Vodafone simkaartje zijn in dit laatste geval niet erg gunstig. Op onverklaarbare manier gaat de twee Gb snel op. En ik weet echt wel wat ik allemaal uit moet zetten omdat in principe niet te laten gebeuren. We haalden nooit de twee weken (14 dagen óf 2Gb voor € 20). Dit jaar hebben we het Europasimkaartje gebruikt: voor 3€ per dag onbeperkt (na 500 Mb langzamer). Dit is in feite een Italiaans Vodafone kaartje. Op deze manier hoefden we ons (voor iets meer geld) geen enkele zorgen te maken over de internetverbinding.
Gebruikersavatar
Marius HRL
Berichten: 9647
Lid geworden op: do 01 jun 2006, 6:54
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Simkaart



Bericht door Marius HRL »

Beste Frans,

Ik lees niet op welk apparaat jij internet via zo'n SIMkaart en kan dus niet meedenken wat de oorzaak kan zijn van dat heimelijke dataverkeer. Spookverbruik bestaat niet. Op bijna alle apparaten is programmatuur actief, die (toch) het internet opgaat en nauwelijks uit te schakelen is. Zet een dataregistratieapp aan en zie wat er gebeurt.
Goede remedie: dataverbindingsschakelaar van het apparaat uitzetten als je het internet niet gebruikt.

Vriendelijke groeten,
Marius HRL
Ons lid Marius HRL is helaas in maart 2022 overleden.
Gebruikersavatar
frans mulder
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 24 okt 2003, 16:28
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Simkaart



Bericht door frans mulder »

Tsja Marius, oke laat ik maar bekennen...
Via MiFi met laptop, twee ipads en een iPhone. Ongetwijfeld zit daar verborgen dataverbruik bij, maar mijn verhaal is feitelijk dat ik al wat voor de hand ligt uitgezet heb en via het europakaartje me verder geen zorgen hoef te maken, in tegenstelling tot het Griekse Vodafone kaartje dat gewoon na 2Gb stopt.Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.
Gebruikersavatar
Gersu
Berichten: 165
Lid geworden op: di 12 apr 2011, 23:05
Locatie: Dodewaard
Contacteer:

Re: Simkaart



Bericht door Gersu »

Wij zijn nu in Griekenland en gebruiken een lokaal gekochte Vodafone simkaart van 1 gb (12,00) via Mifi 1 iPad en 2 iPhones aangesloten. Werkt prima. De Mifi zetten we wel uit als we niet op internet actief zijn.
Sunshine tours
Plaats reactie