In camper op bouwplaats?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Mauricev
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 21:00

In camper op bouwplaats?



Bericht door Mauricev »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Wellicht kan iemand van jullie mij iets adviseren.
Ik heb een stuk bouwgrond gekocht en ga hier een huis op laten bouwen.

Zou ik hier met een camper (of caravan) op kunnen wonen gedurende de bouw?
Waar moet ik aan denken?
Is het mogelijk electriciteit/water/gas aan te sluiten vanuit de bouwaansluiting?

Graag hoor ik jullie advies!

Gr,
Maurice
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: In Camper op bouwplaats



Bericht door Hermes »

Dat heb ik ook gedaan al is het al een hele tijd geleden. Nieuwe stacaravan geplaatst gehuurd. Wel aan moeten vragen bij de gemeente. Ik heb eerst de garage gebouwd om daar de wasmachine e.d. te plaatsen. Stroom en water van de bouw aansluiting. Voordeel is dat je er vlakbij bent. Ik zou het in ieder geval weer zo doen.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: In Camper op bouwplaats



Bericht door Starline 660 »

Hebben wij al twee keer gedaan, niet moeilijk toch? Jouw grond stroom en water. Aanwezig dus geen probleem !
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: In Camper op bouwplaats



Bericht door Opgezegd »

Even overleggen met de gemeente, ook al is het je eigen grond wil dat niet zeggen dat het zonder vergunning is toegestaan. Dit is per gemeente geregeld, dus niet overal hetzelfde.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: In Camper op bouwplaats



Bericht door Starline 660 »

Ach ja, je kunt ook problemen zoeken en slapende honden wakker maken toch?

Nog steeds in Polen Martin?
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: In Camper op bouwplaats



Bericht door Opgezegd »

Ja, nog steeds in Polen ( http://camperlanden.eu/reis-mei-juni-2014/ ). Ik maak geen slapende honden wakker, iedere politieman kent de regels in zijn gemeente. Ik kan me niet voorstellen dat een gemeente een vergunning weigert, maar gewoon er gaan wonen is niet direct wat ik zou aanraden. En slapende honden wakker maken is naar mijn mening niet van toepassing, ze zijn al jaren wakker voor zulk soort zaken.
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: In Camper op bouwplaats



Bericht door Starline 660 »

Ben het wel met je eens Martin, wij deden het met de caravan maar werden naar een week gek van de wind en het gestuif van zand, zijn toen naar een mini camping in de buurt gegaan.
Veel prettiger een beetje gras onder je voeten :-)
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Ria Boon
Berichten: 223
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 23:22
Locatie: Nieuwlande

Re: In Camper op bouwplaats



Bericht door Ria Boon »

In de gemeente Hoogeveen mag dit alleen in de buitengebieden. Niet in Hoogeveen zelf.
Je moet dit wel aanvragen en dan kun je een bouwkast laten plaatsen met gas, water en electra + riolering aanleggen.
Ook hier ben je een vergunning voor nodig.
Camperplaats de Bonenstee. www.debonenstee.nl
rob7
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 20:21
Locatie: noord nederland

Re: In camper op bouwplaats?



Bericht door rob7 »

gaat prima. bouw eerst een schuurtje met wasmachine, water ed. geeft veel gemak en denk aan een dumpplek (rioolaansluiting) voor het afvalwater etc. stoom uit de bouwkast. ik heb geen vergunning aangevraagd, buitengebied, succes.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: In camper op bouwplaats?



Bericht door Toon »

heb je wel eens bouwplaatsen in de buurt gezien waar een stacaravan bij stond
en dan bedoel ik niet als opslagplaats
maar duidelijk om in te verblijven
in veel gemeentes is het niet toegestaan
zelf zou ik toch vooraf effe informeren
vooral omdat er toch echt wel wat kosten bij komen om een stacaravan op de bouwplaats te krijgen
ook het aansluiten op gas
goed controleren op welk soort gas de caravan is uitgerust
de meeste stacaravans staan op propaan gas
wij verhuren regelmatig stacaravans voor bij de (ver)bouw
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: In camper op bouwplaats?



Bericht door JAN60 »

Altijd bij de gemeente aanvragen!!!!
Gr Jan
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: In camper op bouwplaats?



Bericht door pschreur »

Heb hier het plaatselijke APV eens doorgelezen, maar er staat nergens dat je niet op eigen terrein je caravan of camper neer mag zetten om tijdelijk in te wonen als je met je huis bezig bent.

Zolang een en ander niet op de openbare weg staat is er volgens mij dan niets aan de hand.

Of staat deze regelgeving weer in een ander regelement?
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: In camper op bouwplaats?



Bericht door traveller630 »

Vaak zijn er wel procedures bij de gemeentes inzake het tijdelijk wonen op een bouwterrein.
Het heeft voordelen, omdat er geen andere woonruimte gehuurd hoeft te worden, en het geeft goed overzicht op de bouw.
Verder is het ook een goede preventie tegen diefstal en of vandalisme.

Soms wordt er zelfs gekozen om iemand als vorm van bewaking op het bouwterrein in een caravan te laten wonen.....

Hier b.v. de regels die Etten-Leur heeft:

Tijdelijk wonen op de kavel
Regelmatig ontvangt de gemeente verzoeken van burgers, die vanwege nieuwbouwplannen, om toestemming vragen om tijdelijk naast hun, in aanbouw zijnde woning, te mogen wonen in een caravan. Voor bewoners biedt dit onder andere als voordeel dat zij geen aparte woning elders hoeven huren c.q. in te richten en toezicht kunnen houden op de opgeslagen bouwmaterialen. Het gebruik is vaak in strijd met de woonbepalingen uit het bestemmingsplan. Om te voorkomen dat tijdelijke bewoning overgaat tot permanente bewoning (en de afwijking met het bestemmingsplan structureel voortduurt) worden aan verzoeken om toestemming alleen medewerking verleend indien voldaan wordt aan de volgende voorwaarden:
 het moet aannemelijk zijn dat de omgevingsvergunning voor de woning op korte termijn zal worden verleend. Er zal dus minimaal een complete (ontvankelijke) aanvraag om een omgevingsvergunning voor de woning bij de gemeente moeten liggen;
 bewoning mag alleen plaatsvinden nadat u de schriftelijke toestemming van de gemeente heeft ontvangen. Tegen eerdere geplaatste woonvoorzieningen wordt door de gemeente handhavend opgetreden;
 de tijdelijke woonruimte dient te bestaan uit een mobiele woonunit of een caravan. De woonruimte moet minimaal één meter uit de wederzijdse perceelsgrenzen worden geplaatst;
 de tijdelijke woonruimte moet worden aangesloten op een door de gemeentelijke opzichter aan te wijzen riool- en drainage aansluiting;
 het plaatsen van de woonruimte mag niet tot een hinderlijke of overlastgevende situatie voor derden (kunnen) leiden;
 tenslotte mag de tijdelijke woonsituatie niet langer dan één jaar duren (na afgifte van de omgevingsvergunning). Na afloop van deze periode moet de woonvoorziening van het perceel zijn verwijderd.




Mocht er een interieur-architect nodig zijn: ik kom graag langs...met de camper...! :-B (ik blijf niet wonen...)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: In camper op bouwplaats?



Bericht door jielus »

http://www.liberunits.nl/home

Ben je gelijk klaar en hoef je niet te haasten. De verkoop zal weinig problemen opleveren omdat er voldoende mensen zijn die hetzelfde doen als jullie nu gaan doen!
Veel succes.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Plaats reactie