Reisplannen oost-Canada/noord-Amerika: tips??

Plaats reactie
xxeliinee
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 11:59

Reisplannen oost-Canada/noord-Amerika: tips??



Bericht door xxeliinee »

Hallo!
Wij gaan met ons gezin komende zomer ook naar oost canada/amerika om daar rond te reizen.. Nu vroeg ik me af of jij tips had....
We hebben al het een en ander uitgezocht.. Hebben tussendoor een reunie gepland..
We gaan met zn 6en(broertjes, zusjes, vader/moeder) en gaan met de camper..
Onze route staat nog niet vast, dus we kunnen hem nog aanpassen.. We willen niet naar New York gaan, omdat dat ook een stuk rijden is en we daar een aantal dagen voor uit moeten trekken om te rijden en 't met de camper niet handig is.. We gaan overigens maar 2 en halve week..

Het idee van onze route is van montreal naar Ottawa - 1000 Islands, Kingston - Toronto - Niagara falls - Finger lakes - Adirondacks - Montreal - Quebec..
Misschien willen we ook naar Gatineau park en Parc Omega . Is dit aan te bevelen?
Is Algonquin Provincial Park aan te bevelen? Dit willen we eigenlijk niet doen, is omrijden, we gaan ook al naar fingerlakes en de adirondacks waarschijnlijk..
Wat is er raadzaam om heen te gaan? Rochester. Mount hope cemetery , Letchworth state park , watkins glen state park , Ithaca , Taughannock State park ?????????
Wat is er raadzaam om heen te gaan??? Lake Placid , White face Mountains , High Falls Gorge , Mount Marcy , Lake George .

Dag 1 Montreal (aankomst 16.00)
Dag 2 Montreal ochtend, camper ophalen, willen dan naar Ottawa rijden.
Dag 3 Ochtend Ottawa. 12.00 aanrijden naar Kingston 1000 islands , rond in boot
Dag 4 Onderweg naar Toronto
Dag 5 Dagje Toronto
Dag 6 Aanrijden naar Niagara Falls
Dag 7 Vroeg naar de Niagara Falls gaan .
Dag 8 Aanrijden naar de Fingerlakes ,
Dag 9 Finger Lakes etc. bezoeken
Dag 10 Rijden naar Adirondacks ,
Dag 11 Rijden naar Montreal. 23.00 uur dochter vertrekt van Montreal naar Huis.
Dag 12 Dagje quebec ?????? Langs de montmorency falls
Dag 13 Reunie
Dag 14 Reunie
Dag 15 We zouden ook hier naar Ottawa kunnen gaan ipv. 15/7
Dag 16 Voor 10.00 camper inleveren in Montreal. Dagje Montreal. 23.00 vertrekken Montreal naar huis.

Als je tips hebt, laat het aub horen;)

Gr. Eline
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Reisplannen oost canada/ noord amerika; TIPS????



Bericht door Bohemia »

Volgens mij staat jullie plan al aardig vast, veel plezier!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Reisplannen oost canada/ noord amerika; TIPS????



Bericht door durisotti »

Hier vind je wel het een en ander:

http://www.sktouristik.de/Kanada-Tipps-von-A-Z/
concorde
Berichten: 538
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 11:14
Locatie: Heemskerk/Altea

Re: Reisplannen oost canada/ noord amerika; TIPS????



Bericht door concorde »

Volgens mij rijden jullie veel te veel. Ottawa is een prachtige stad en niet in een dag te bekijken en heeft ook veel op met Nederland. Gatineaupark ligt er vlakbij. Hetzelfde geldt voor Montreal en Toronto. Kingston is een kleine stad met een prachtige omgeving. Niagara Falls is super commercieel maar moet je wel gezien hebben. Kijk maar eens goed op de kaart en zie de afstanden die je moet afleggen op voornamelijk saaie snelwegen. Mijn zoon woont in Ottawa en daarom ken ik het een beetje,
Nico
Plaats reactie