Naar Bormio vanuit Maastricht

geert01
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 10:44

Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door geert01 »

Beste,

Wij zijn van plan om komende zomer (rond 17/07) met de auto naar Bormio (Italië) te gaan voor enkele dagen.
Nu heb ik via Google al eens gekeken voor de beste reisroute om van in de buurt van Maastricht te vertrekken.

Ik had gedacht om enkel via Duitsland en Oostenrijk te rijden, aangezien ik dan niet door Zwitserland hoef en dan geen wegenvignet voor Zwitserland hoef te kopen.
Ik vermoed dat ik niet ga kunnen vermijden om een vignet voor Oostenrijk te kopen.

Is er iemand die me kan zeggen wat de beste route is die we dan kunnen nemen? En is er iemand die met deze route ervaring heeft?
Ik heb er geen problemen mee om de Stelviopas over te rijden, aangezien we speciaal voor het beklimmen van de Stelviopas naar Bornio gaan.

Alvast vriendelijk bedankt.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door javanes »

Waarom zou je een vignet voor Oostenrijk nodig hebben?
Gewoon over Füssen, de Fernpas, de Reschenpas en dan over de Stelviopas naar Bornio.
Alleen naar Bornio over de Stelviopas gaan er maar weinig routeplanners.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
geert01
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 10:44

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door geert01 »

Ik moet dan toch ook een stukje over de E60 als ik het goed heb.
Of kan dit vermeden worden?
En heb je een idee over de tijd dat dit gaat innemen?
Zijn de passen die je opnoemt goed te nemen? Is hier veel verkeer?
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door javanes »

Ik heb alleen de Fernpas en de Rechenpas al een paar keer gedaan.
Daar ben je overheen voordat je er erg in hebt.

Kijk even op Via Michelin voor de route.De geeft wel de weg aan over de Stelviopas.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Aloys »

Fernpass en Reschenpas kun je TomTom opdragen om snelwegen te vermijden. Dat is maar weinig kilometers extra,
dan ga je door Landeck. Zie ook http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?p=751669
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
geert01
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 10:44

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door geert01 »

Ok bedankt voor de snelle antwoorden!
Enig idee hoeveel tijd ik moet uittrekken voor het overrijden van de Fernpass, Rechenpas en Stelvio?

Ik heb via Google maps gevonden dat de reistijd Maastricht -Bormio rond de 10u zou liggen. Is dit aannemelijk?

Het klopt toch dat ik geen wegenvignet moet kopen als ik niet op de snelwegen kom? En bovenstaande passen zijn toch geen snelwegen?
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Hermes »

Wat Aloys schrijft klopt ik heb de route denk ik wel een 30 keer gereden. Je rijdt deze route met de auto in zeg maar 11 uur met de nodige stops. Het zijn geen snelwegen. Het is een goed te rijden route. Vanaf de oostenrijkse grens naar Bormio ongeveer 3 uur.
Laatst gewijzigd door Hermes op ma 14 apr 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
geert01
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 10:44

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door geert01 »

Ok, het is een hele geruststelling om te horen dat dit met de nodige stops goed te doen is in 11u.
Hopelijk gaat het rond de 17de juli niet te druk zijn op deze route en gaat de Stelviopas open zijn.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Hermes »

Rond de 17 juli zal het denk ik wel druk zijn. Dan ben je zomaar een paar uur extra kwijt. Je zult dan in ieder geval de filevorming in de gaten moeten houden. Je kunt in ieder geval uit verschillende snelwegen een keuze maken.
geert01
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 10:44

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door geert01 »

Vanaf Duits-Oostenrijkse grens naar Bormio in 3uur? Inclusief Stelvio?
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Hermes »

Dat kan ik niet zeggen het is te lang geleden dat ik in Bormio geweest ben. Tel er anders een uurtje bij. Ik rij de laatste jaren naar Meran. Dat is van de Oostenrijkse grens ong. 4 uur.
Marcel13
Berichten: 48
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 9:39
Locatie: loosdrecht(utreg)

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Marcel13 »

Ik was ook van plan algelopen oktober 2013 om naar boven te rijden naar de gletsjer Stevio op eerste rechte stuk kwam ik al in aanvaring met een italiaan met een busje gelukkig was mijn spiegel nog heel maar de zijne niet bij de eerste haakse bocht kom je met een 6 meter knaus al op de ander rij baan en moest in zijn eerste versnelling beginnen stoterend en we keken elkaar aan en zeiden tegen elkaar dit gaat het niet worden als we nog 40 haakse bochten krijgen naar boven.

Let op ik geloof dat dat je ook een tunnel tegen komt.

Succes boven sta je aan de piste en dat is wanzining.

Wij zijn omgedraaid maar ik ben al eerder daar boven geweest maar dat was met een VW T2.

groet marcel
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door hathi »

Voor mij is het ook alweer bijna 20 jaar geleden ! En ik heb over die Stelvio,vanaf Como,over die 2760 meter hoogte, en weer omlaag (Schluderens ) toch een hele dag gedaan, vooral omdat je steeds moet wachten omdat je niet met twee naast elkaar kan , het was er zo koud, dat de koelkast uitwaaide, en dan zoals Marcel aangaf die 40 korte bochten, dat is werken, toen , n hele onderneming, maar intussen gelouterd
Hans
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door VAN-tastique »

Vergeet niet om die grote jongens ook met de fiets te beklimmen, da's pas echt werken......
Pak de Stelvio wel van de mooiste kant (de Italiaanse dus), daar krijg je 48 bochten voor de kiezen/wielen.
Plan zoiets niet in het weekend, want dan zit elke motor rijdende Italiaan op de motor en waarschijnlijk ook allemaal op de Stelvio, dan is de beklimming van de Stelvio met een beetje brede camper echt niet verstandig.

Als ik in zo'n korte tijd zo'n grote reis zou maken, dan zou ik me niet zo druk maken om een tolvignet van 25 euro een week geldig in Oostenrijk, het schiet in ieder geval beter op!

Afbeelding

Sfeerplaatje van de eerste (of de laatste) van de 48 bochten, met de 6.5 meter lange bus vlak onder de pas één keer moeten steken in een bocht naar rechts.
Met de fiets in één keer door naar boven 8-)
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Plaats reactie