Griekenland over land?

Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland over land?



Bericht door Digiwalker »

Kijk eens op mijn website. We zijn nu onderweg via Graz, Zageb, Split en vandaag in Dubrovnic.
Op mijn site staan vele Albanese camperplaatsen en ook zo,n 350 Griekse z.g. vrije plekken. Ook routes, tol etc kan je er vinden. Updates ontving ik van Thole en Camper prinses.
Kijk maar eens en vertel wat je er van vindt.
Groeten uit Dubrovnic
RENE

Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Maro
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 14:27
Locatie: Noord-Brabant

Re: Griekenland over land?



Bericht door Maro »

Digiwalker schreef:Kijk eens op mijn website. We zijn nu onderweg via Graz, Zageb, Split en vandaag in Dubrovnic.
Op mijn site staan vele Albanese camperplaatsen en ook zo,n 350 Griekse z.g. vrije plekken. Ook routes, tol etc kan je er vinden. Updates ontving ik van Thole en Camper prinses.
Kijk maar eens en vertel wat je er van vindt.
Groeten uit Dubrovnic
RENE

Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
Hoi,
Deze website had ik al ontdekt, en staat tussen mijn favorieten.
Heb verschillende verslagen al gelezen, met name de trip met de Hobby600
Een korte, maar snelle trip.
Ook wij zijn in het bezit van een hobby600, dus zeer veel interesse in je verslaggeving.
Zeer mooie en duidelijke website.
Ga zo door !!!
Ik hou het wel bij ! (met lezen dan hé)

Groeten,
Marco
AfbeeldingEen dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: Griekenland over land?



Bericht door boudewyn »

Wij staan nu op de Peloponnesos(Palea Epidravos) op een van de vele plaatsen, die op de geweldige site van Rene staan. Ook over land via Wenen-Budapest-Belgrado-Thessaloniki-Athene hier naar toe gereden. Alles prachtig in bloei en heerlijk rustig. Maar wij zitten wel met het probleem, dat we nog nergens onze LPG fles hebben kunnen vullen. Alle "Autogas" stations weigeren de fles te vullen en we hebben er vele geprobeerd vanaf Volos naar hier. Ook in Athene niets nada(ik ken de Griekse variant niet 8-) . Nou schijnt het wel mogelijk te zijn in de buurt van Kalamata(3 km ten westen), maar misschien kent iemand andere adressen op de Pelo. We hebben gelukkig nog een reserve BP fles!
Gewoon is heel bijzonder!
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Griekenland over land?



Bericht door Joske »

Hoi Boudewijn,

LPG in flessen is (soms) een probleem in Griekenland, maar west van Nafplio heb ik goede ervaringen.
Nafplio, langs de haven en oude treintje in noord/westelijke richting. (kustweg)
In bebouwd gebied zit eerst rechts een goedkope pomp voor diesel. (ook water enz)
Dan verder (ongeveer 3 km?) zit in een zijweg naar rechts na 500 meter een LPG-pomp die ook losse flessen vult.
Staat aangegeven langs de weg. (niet de pomp langs de weg, want die weigert!)
Ook zit daar vlak bij een flessengasstation die flessen vult, voor als het toch nergens lukt.
Ook noord van Kranidi heb ik gas kunnen tanken (tussen kranidi en Didima waar de twee grote kraters zijn).

Fijne tijd verder in Griekenland

Afbeelding
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: Griekenland over land?



Bericht door boudewyn »

Hallo Joske

Bedankt voor het duidelijke antwoord met het overzichtsplaatje.
Het bevatte de gouden tip nl. LPG pomp Pouroulas zo'n 3 km na Nafplio.
(voor de andere liefhebbers: N 37.59336 E 22.78069)
Deze staat inderdaad goed naast de weg aangegeven.
De andere hebben wij niet kunnen vinden, maar hier waren we heel blij mee.
Nu kunnen we de komende weken volop verder gaan genieten van de prachtige Peno met onvoorstelbaar veel bloemen. Het is trouwens erg rustig hier met weinig campers onderweg.
Gewoon is heel bijzonder!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland over land?



Bericht door Cee Pee »

boudewyn schreef:Maar wij zitten wel met het probleem, dat we nog nergens onze LPG fles hebben kunnen vullen. Alle "Autogas" stations weigeren de fles te vullen en we hebben er vele geprobeerd
Als je terug bent in Nederland kun je overwegen om er een buitenvuller op te maken, dat lost dit probleem vaak op :wink: :wink:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Griekenland over land?



Bericht door Joske »

Cee Pee schreef:Als je terug bent in Nederland kun je overwegen om er een buitenvuller op te maken, dat lost dit probleem vaak op...
Heb ik ook overwogen, maar ik heb een Safefill fles, en daarbij gaat het niet:
LPG vul aansluiting:
De Safefill is voorzien van Nederlands vul bajonet en kan bij alle lpg tankstations gevuld worden. Een adapter set voor het buiten land is bij te bestellen zodat u in heel europa kunt vullen.Niet geschikt buitenvul aansluiting.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maro
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 14:27
Locatie: Noord-Brabant

Re: Griekenland over land?



Bericht door Maro »

thole schreef:
Himarë N40°05.907' O19°45.128' 's avonds lekkere hapjes!!
En je kan met een pontje over bij Butrinti.
Als je maar 6 weken hebt zou ik niet via het pontje bij Butrint gaan, er volgt daarna een slechte weg naar de Griekse grens.
Er is sinds kort een nieuwe weg van Sarande naar de grens, vorig jaar stond die nog niet op de kaart, dat is veel sneller.
We hebben oa vrij gestaan in Porto Palermo N40.06225 E19.79296 bij het kasteel van Ali Pasja en in Dhermi op de boulevard bij een strandtentje.( zie voor foto' s onze site Griekenland 2013)
Mooi !!!
Het wordt toch de A1
kust route vanaf split....
AfbeeldingEen dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
Maro
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 14:27
Locatie: Noord-Brabant

Re: Griekenland over land?



Bericht door Maro »

boudewyn schreef:Wij staan nu op de Peloponnesos(Palea Epidravos) op een van de vele plaatsen, die op de geweldige site van Rene staan. Ook over land via Wenen-Budapest-Belgrado-Thessaloniki-Athene hier naar toe gereden. Alles prachtig in bloei en heerlijk rustig. Maar wij zitten wel met het probleem, dat we nog nergens onze LPG fles hebben kunnen vullen. Alle "Autogas" stations weigeren de fles te vullen en we hebben er vele geprobeerd vanaf Volos naar hier. Ook in Athene niets nada(ik ken de Griekse variant niet 8-) . Nou schijnt het wel mogelijk te zijn in de buurt van Kalamata(3 km ten westen), maar misschien kent iemand andere adressen op de Pelo. We hebben gelukkig nog een reserve BP fles!
Wij nemen altijd 2 BP flessen, standaard!
Hier in Holland kunnen ze ook ontzettend moeilijk doen hoor.
Maar ja, het heeft met veiligheid te maken... :problem:
Ook Volos staat bij ons op het lijstje...
AfbeeldingEen dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Gebruikersavatar
boudewyn
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 22:01
Locatie: Zwolle

Re: Griekenland over land?



Bericht door boudewyn »

Wij hebben ook heel lang twee BP flessen gehad, maar toen we lang naar Noorwegen(verwarming) en naar Marokko(koelkast) gingen hadden we daar niet genoeg aan en omwisselen kon daar niet.
Sowieso vond ik toen(5 jaar geleden)het best moeilijk om de flessen in Europa om te wisselen.
We hebben toen maar een aluminium LPG fles gekocht en dat bevalt uitstekend(nou,ja soms moet je de adressen even op zoeken). We zijn via Plaka(op de parkeerplaats daar gestaan;de camperplaats zag er niet uit) en daarna naar Kokkina gereden. Mooie weg omhoog, maar erg smal in het dorpje Kosmas. Gelukkig kwamen we bijna geen auto tegen! Vandaag Monemvasia bezocht; schitterend en erg rustig.
Gewoon is heel bijzonder!
Gebruikersavatar
Camper Prinses
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 18:54

Re: Griekenland over land?



Bericht door Camper Prinses »

Sjips, ik ben opweg naar Marokko..
Bijna bij de Frans-Spaanse grens..
Lees de berichten over Griekenland en..
IK MIS GRIEKENLAND nu al :/
De vrijheid, vriendelijkheid, het mooie land en de rust!
Begin eigenlijk tegen de verwachting van Marokko op te kijken.
Volgend jaar maar weer naar GR.. ;-)
Plaats reactie