Onze ervaringen met de Satenne

Accessoires als alarm, omvormer,
zonnepaneel, satelliet-TV, camera's etc.
Plaats reactie
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Onze ervaringen met de Satenne



Bericht door Hermes »

Dat vind ik eigenlijk een beetje raar want dan moeten andere satenne eigenaars dezelfde problemen hebben.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3452
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Onze ervaringen met de Satenne



Bericht door Charm »

Astra 2 wordt nauwelijks gebruikt. Alleen Astra 1 en 3 omdat daar Canal Digitaal op uitzendt. Dit heb ik me laten vertellen......
Mea kijkt er toevallig wel naar vanwege de indiase kanalen en daarom liepen wij er tegenaan.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    cyper
    Berichten: 11
    Lid geworden op: di 07 apr 2009, 12:56

    Re: Onze ervaringen met de Satenne



    Bericht door cyper »

    Ik lees dit nu pas maar ik heb hetzelfde na het plaatsen van een nieuwe lnb door een installateur kan de schotel ook niet de ASTRA2 vinden ASTRA1 3 en HOTBIRD geen probleem hij gaat begin maart naar de dealer. ( vreemd dat er haast niemand naar de ASTRA2 kijkt BBC oa.) Ik houd jullie op de hoogte.
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3452
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Onze ervaringen met de Satenne



    Bericht door Charm »

    Hier werkt inmiddels alles weer. De systeemunit is door de importeur omgeruild en ik kan nu in ieder geval weer Astra 1, 2 en 3 ontvangen. Prima service!
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      Paul Willem
      Berichten: 602
      Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
      Locatie: Amsterdam

      Re: Onze ervaringen met de Satenne



      Bericht door Paul Willem »

      Hallo Egbert,

      Gelukkig dat het weer werkt. Wij zijn voornemens om in april een Satenne (R2) te laten plaatsen. Zijn er van jou nog tips waar we rekening mee zouden moeten houden. Alvast dank.
      Met vriendelijke groet,

      Paul.
      Adria Coral S680 SP

      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
      Gebruikersavatar
      Rob66
      Berichten: 1898
      Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:53
      Locatie: Purmerend
      Contacteer:

      Re: Onze ervaringen met de Satenne



      Bericht door Rob66 »

      Misschien dat Amsterdam - Purmerend slechts enkele kilometers van elkaar verwijderd zijn? :lol3:
      Voorheen Worldwide Satellite; Verkocht en monteerde satellietontvangers, schotels, LED tv's, airco's, zonnepanelen, omvormers etc. voor campers en caravans. Vele jaren ervaring. www.wwsat.nl
      Sponsor van de Campersite.nl
      Gebruikersavatar
      Charm
      Berichten: 3452
      Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

      Re: Onze ervaringen met de Satenne



      Bericht door Charm »

      @Paul, geen bijzondere tips. Wat je wel kunt overwegen, is de dealer te vragen hoe je zelf de voorkeursatellieten kunt programmeren. Het is overigens met de meegeleverde handleiding goed zelf te doen als je een beetje lef hebt.
        --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

        Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
        Gebruikersavatar
        Paul Willem
        Berichten: 602
        Lid geworden op: di 06 mar 2012, 18:05
        Locatie: Amsterdam

        Re: Onze ervaringen met de Satenne



        Bericht door Paul Willem »

        Hallo Egbert,

        Dank voor je tip. Zal hierover zeker vragen stellen en een demonstratie vragen aan mijn dealer. Nogmaals dank.
        Met vriendelijke groet,

        Paul.
        Adria Coral S680 SP

        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
        Gebruikersavatar
        Charm
        Berichten: 3452
        Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

        Re: Onze ervaringen met de Satenne



        Bericht door Charm »

        Wij hebben onze Satenne R2 nu vier jaar. We hebben wat kleine issues gehad zoals hier is te lezen en we zijn nog steeds tevreden. We merken wel dat het mechaniek wat begint te piepen en kreunen bij het omhoogkomen. Ik las in een ander topic dat meerdere eigenaars dat ervaren. Daarnaast verliest de achterkant van mijn schotel de coating. Er is nu zo'n 25% weg en daar kijken we tegen het aluminium aan. We hebben ook eerder een scheur ontdekt in de kunststof kap rond de 4 bevestigingsbouten, vermoedelijk door te hoge spanning. De scheur lijkt stabiel en is dichtgekit. De nieuwe serie R2's hebben daar nog twee bevestigingsbouten.
        Wij hebben één van de eerste R2's en je kunt ervan uitgaan dat in de huidige serie de meeste issues verholpen zijn.
        Ik heb Vadac op de hoogte gesteld van de issues.
          --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

          Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
          Gebruikersavatar
          Burdy
          Berichten: 18
          Lid geworden op: vr 12 sep 2014, 0:04
          Locatie: Hellevoetsluis

          Re: Onze ervaringen met de Satenne



          Bericht door Burdy »

          Charm schreef:Afgelopen weekend heb ik de Satenne op ons campertje gemonteerd. Hierna kon ik de eerste testen uitvoeren en dat was leuk.

          Ik ben aangenaam verrast door de schotel. Bij de eerste keer zoeken vanaf een nieuwe locatie, duurt het enige minuten voordat de satelliet wordt gevonden. Hierna gaat het snel. Ik heb getest met Astra 2 en 3 en dat liep als een trein. De signaalniveau zat steeds ruim in het groene gebied. Astra 1 werd teveel gehinderd door de bomen die in het zicht staan en daarvan meldde de schotel dat geen signaal kon worden gevonden.

          Tijdens het roteren is wel een piep hoorbaar; erg storend vond ik het niet.

          Er zijn 16 satellieten voorgeprogrammeerd waarvan drie kunnen worden toegewezen aan de drie beschikbare voorkeuzes. Dit gaat via het systeemmenu.

          Naast automatisch zoeken, is ook handmatig zoeken mogelijk. Met de pijltjes toetsen op de bedrade afstandbediening kan de schotel worden gestuurd.

          Twee keer kreeg ik direct na het inschakelen en het opstarten van de motoren de melding 'Mechanische Systeemfout' waarna het systeem stopte. Het opnieuw uit- en inschakelen bleek voldoende om het 'probleem' te verhelpen. Volgens de leverancier zou het een voedingsprobleem kunnen zijn. Misschien een hoge inschakelstroom en/of te dunne 12v kabels? Ik heb nl het advies van de fabrikant niet opgevolgd om rechtstreeks een kabel te trekken tussen schotel en accu. Ik ga in iedergeval nog wat testen doen.

          Ondanks deze kleine, oplosbare hapering, ben ik tot nu toe erg tevreden over de prestaties van de Satenne.
          Advies, om de Satenne niet direct op de Accu aan te sluiten, maar de 12 volt mainboard via een zekering.
          Waarom?. indien de camper op de 220 volt staat, dan wordt de accu opgeladen met 13.8 volt. Daar kan de voeding van de Satenne niet tegen.
          Ben zelf ook op zoek naar een schotel, De Satenne lijkt mij wel iets.
          Groet :)
          Gebruikersavatar
          Charm
          Berichten: 3452
          Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

          Re: Onze ervaringen met de Satenne



          Bericht door Charm »

          Bedankt voor je reactie. De Satenne kan prima tegen de genoemde boordspanning die zelfs kan oplopen tot over de 14.5V! In de montagehandleiding ben ik niets tegengekomen dat jouw bewering ondersteunt.
            --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

            Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
            Zoekende
            Berichten: 491
            Lid geworden op: do 13 jul 2006, 20:22
            Locatie: Duiven

            Re: Onze ervaringen met de Satenne



            Bericht door Zoekende »

            Charm, volg je al vanaf de aanschaf van je Satenne en heb maar een vraag. Ben/was van plan ivm de aanschafprijs deze te kopen in Duitsland, of ben je ivm de vele reparaties bijna afhankelijk van de (Ned)importeur. Graag je advies
            Gert-Jan
            Gebruikersavatar
            javanes
            Berichten: 24440
            Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
            Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

            Re: Onze ervaringen met de Satenne



            Bericht door javanes »

            Burdy schreef:
            Charm schreef: Advies, om de Satenne niet direct op de Accu aan te sluiten, maar de 12 volt mainboard via een zekering.
            Waarom?. indien de camper op de 220 volt staat, dan wordt de accu opgeladen met 13.8 volt. Daar kan de voeding van de Satenne niet tegen.
            En wat is het nut dan van een zekering dan bij die spanning van 13.8V??
            De Satenne kan trouwens volgens mij overweg met een spanning van 12-24V
            Groeten,
            Jacques


            Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
            Afbeelding
            Gebruikersavatar
            Charm
            Berichten: 3452
            Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

            Re: Onze ervaringen met de Satenne



            Bericht door Charm »

            Zoekende schreef:Charm, volg je al vanaf de aanschaf van je Satenne en heb maar een vraag. Ben/was van plan ivm de aanschafprijs deze te kopen in Duitsland, of ben je ivm de vele reparaties bijna afhankelijk van de (Ned)importeur. Graag je advies
            Gert-Jan
            De vele reparaties is wat sterk uitgedrukt. In de huidige R2 zijn naar ik verwacht de belangrijkste kinderziektes wel verholpen. Mocht je niettemin ondersteuning nodig hebben, bijvoorbeeld een softwareupgrade, zal je naar Duitsland terug moeten. Je kunt natuurlijk niet van de Nederlandse dealers verwachten dat ze ondersteuning verlenen, tenzij wellicht tegen betaling.
              --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

              Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
              Plaats reactie