tolweg

beginner
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 20:50
Locatie: bergen op zoom

tolweg



Bericht door beginner »

Kan iemand mij vertellen of de A 4 van Bragança naar Mirandela in noorden van Portugal ook tolweg is geworden .?
Gr Jan
gr jan
ding
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 22 sep 2013, 17:12

Re: tolweg



Bericht door ding »

Beginner,

Ik snap de vraag niet zo, als je naar het buitenland gaat ( in dit geval Portugal) dan ontdek je toch wel of je een tolweg nadert of een onbetaalde. Ook je navigatie geeft dit bijtijds aan.

Geen paniek van te voren.

Google even Tolwegen in Portugal , dan weet je alles. x:)
Tot onderweg
Dick.



RESPECT ?
Iedereen wil het,
Maar steeds minder mensen hebben het.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: tolweg



Bericht door bertt »

Jan,
Ik kan je vraag wel begrijpen. Afgelopen jaar was een gedeelte wel tol, een klein gedeelte. Het zou me niet verbazen als de werkzaamheden zo ver gevorderd zijn dat het gehele traject nu tol is.
Ik ging nog binnendoor om tol te vermijden en toen ik Bragança aankwam tot de ontdekking te komen dat het nog tolvrij was :wink:

Maar als je google op Portugal, moet het te vinden zijn denk ik.

Bert
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: tolweg



Bericht door robbreedveld »

Ten eerste zijn er in Portugal 3 Comp. die tol heffen.

De makkelijkste maar dus niet overal geldend zijn de Easy Toll voor buitenlanders , die vind men bij 4 grensovergangen t.w.

Chaves ( het meest noordelijke en het dichts bij vanuit Frankrijk ) , deze namen wij een paar maanden geleden.

Vila Nova de Cerveira

Villar Formosa

Vila Real de Santo Antonio ( vanuit Spanje naar de Algarve ) De werkwijze is heel simpel , men arriveert bij een automaat plus slagboom , lees instructies in het Engels ( simpel ) , stopt creditkaart in de gleuf , er word een foto gemaakt voorzijde kentekenplaat en er rolt een soort kassabon uit , bedragen worden verzameld en aan het einde van de maand via visa verrekend , dat is alles.

Verder komt men van de overigende tickets tegen die of manuel of ber automaat ( visa ) betaald kunnen worden.

Ook ik ben een liefhebber van binnenwegen vanwege de bezienswaardigheden , maar soms komt men er niet onderuit , vooral rond Porto en Lissabon .

ps , Sintra is byzonder mooi , maar kijk uit voor de smalle bergachtige straatjes.

Rob
beginner
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 20:50
Locatie: bergen op zoom

Re: tolweg



Bericht door beginner »

Ok DING ,ik kom niet van mars dat snap ik ook wel maar dat heeft niets met mijn vraag te maken en heb me nog nooit van te voren zorgen gemaakt ik heb nog MAAR 100.000km achter de rug in 6 jaar.!
Ook Rob bedankt ,maar was daar al van op de hoogte wil alleen maar weten of dat tolweg is geworden en inderdaad omgeving Sintra is mooi .!
Bert daar kan ik iets mee bedankt daar voor heb al ge google'd maar kwam niet veel verder.!
gr
gr jan
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: tolweg



Bericht door bertt »

http://www.wegenwiki.nl/A4_(Portugal" onclick="window.open(this.href);return false;)

Misschien dat je hier wat aan heb.

Bert
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: tolweg



Bericht door Opgezegd »

beginner
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 20:50
Locatie: bergen op zoom

Re: tolweg



Bericht door beginner »

bertt schreef:http://www.wegenwiki.nl/A4_(Portugal)

Misschien dat je hier wat aan heb.


Deze had ik al bert ,toch bedankt voor mee denken .[

quote="Martin"]http://camperlanden.eu/tol-portugal/
Martin ook bedankt voor info .!!
gr jan
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: tolweg



Bericht door Joske »

ding schreef:Beginner,

Ik snap de vraag niet zo, als je naar het buitenland gaat ( in dit geval Portugal) dan ontdek je toch wel of je een tolweg nadert of een onbetaalde. Ook je navigatie geeft dit bijtijds aan.

Geen paniek van te voren.

Google even Tolwegen in Portugal , dan weet je alles. x:)
En dan zelf dit onderschrift hebben:
RESPECT ?
Iedereen wil het,
Maar steeds minder mensen hebben het.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: tolweg



Bericht door pschreur »

Hoe zeggen ze dat ook al weer? Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden?

Als iemand dit graag wil weten gedf je antwoord, of als je het niet weet houd je je mond. Het waarom van een vraag ter discussie stellen vind ik nog vreemder.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
beginner
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 20:50
Locatie: bergen op zoom

Re: tolweg



Bericht door beginner »

Thanks Joske,en Pschreur ik was al bang dat ik alleen het een vreemde reactie vond.! :cheers:
gr Jan
gr jan
Ammeraal
Berichten: 485
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 15:04
Locatie: Lathen Duitsland
Contacteer:

Re: tolweg



Bericht door Ammeraal »

Wij zijn een paar dagen geleden over deze weg gereden. Er hangen wel camera,s en er wordt wel aangegeven dat er easytoll is maar wij hebben niets of iets gezien waar we iets konden kopen. We zijn er dus gewoon overheen gereden en geen tol betaald.
Bekijk mijn site eens: http://www.onzelaikacamper.nl
En geef uw mening in het gastenboek
beginner
Berichten: 156
Lid geworden op: vr 13 okt 2006, 20:50
Locatie: bergen op zoom

Re: tolweg



Bericht door beginner »

Ammeraal bedankt x:D ben van plan om daar namelijk 30 dec gebruik van te maken .!
Ik wacht het dan wel af .!
gr Jan
gr jan
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

tolweg



Bericht door mMario »

Er is een topic Tolwegen Portugal van juli 2013 waar ik ook folder met kaartje heb gezet waarin je veel kan lezen over de Electronic Toll. Bij Braganca was er in juni 2013 een klein stuk bijde stad electronic toll.
Plaats reactie