Loslaten laklaag Fiat Ducato

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door @3 »

Slakje schreef:Overigens de dealer waar we de camper hebben gekocht is ter ziele. (Campoworld Heinenoord). Daar kan ik dus geen verhaal halen.
Dat is definitief einde verhaal dus.

Coulance is iets waar men geen enkel recht op heeft. Dat is iets waartoe een leverancier toe kan besluiten en wil zoveel zeggen dat hij een korting toe kan passen op de te betalen prijs om wat voor reden dan ook. Het is en blijft echter zijn besluit.
Maar dan moet je wel zijn bij diegene waar je gekocht hebt.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Q7audi
Berichten: 222
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 13:15

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door Q7audi »

[quote="Slakje"]Slakje denkt: "Eerst eens even aanzien welke reacties er allemaal komen".
Wat ik uit de reacties opmaak is dat het MOGELIJK is dat de grondlaag een oker / goudkleur kan hebben. Overigens heb ik van de Fiat dealer een mail ontvangen dat de grondlaag 'af fabriek' grijs of grijswit zou moeten zijn.
Dat Hymer als leverancier van het eindproduct na 5,5 jaar de kap niet 'onder garantie' wil laten overspuiten kan ik ook nog billijken MAAR dat ze ook geen coulance regeling aanbieden kar bij mij (nog) niet in.

Op dit moment staat de camper in de winterstalling en heb ik vragen uitstaan bij een carroseriebedrijf wat overspuiten van de motorkap gaat kosten.
Zodra ik dat binnen heb ben ik voornemens om contact iop te gaan nemen met de juridische afdeling van de NKC voor een advies dienaangaande.

Overigens de dealer waar we de camper hebben gekocht is ter ziele. (Campoworld Heinenoord). Daar kan ik dus geen verhaal halen.

De motorkap overspuiten zal ongeveer 250 € kosten als je wat rond kijkt.
Dus zou ik er niet zo,n ophef overmaken.
Als je alle telefoontje rekent , ben je dat bedrag ook kwijt voor het is (misschien opgelost)


Ligt er ook nog aan waar het zit anders kan het misschien ook nog voor veel minder
Duiker
Berichten: 503
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 17:48

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door Duiker »

Vroeger gebruikte men wel degelijk die ongezonde okerkleurige grondverf - mijn schoonbroer gebruikte dat in zijn bedrijf.Die okerkleurige grondverf had een klein percentage van één of ander zuur zodat het zich vastvreette in het metaal.Daarna werd de bovenlaag/glanslak gespoten.Door de milieunormen is die okerkleurige grondverf moeten wijken (zoals de loodmenie)voor nieuwe lakken en technieken.
Krab eens met een schroevendraaier op die okerkleurige grondlaag,je gaat géén schilfers veroorzaken,juist maar een schram.Goudkleurige grondverf is een broodje aap zoals jullie zeggen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door hathi »

Juist Q7 er word hier , n vraag gesteld , daarop word geantwoord dat het mss wel garantie of coulance hoort te zijn , en dan voelt Ts zich gesterkt dat het eventueel toch mogelijk is om iemand v zijn probleem op te laten draaien! Sorry maar ik zie het niet anders ,tenminste niet na 5, 5Jaar, terwijl de Camper niet eens nieuw gekocht is. Ik zou me schamen, niet eens durven
Hans
Slakje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 9:32
Locatie: Vlissingen

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door Slakje »

Goede morgen allemaal,

Om het juiste perspectief vast te houden:
De camper is in 2008 ( 5,5 jaar geleden) wel degeljk NIEUW gekocht. ( bij Campoworld zoals al eerder vermeld) en wij zijn nog steeds de eerste eigenaar.

Tot zover even.
een prettige en aangename dag voor een ieder!
Slakje
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door Hermes »

Slakje je hebt volledig gelijk een zichzelf respecterend bedrijf zou hier iets aan moeten doen. Maar ja jij hebt de pech dat de dealer niet meer is. Die zou je aan moeten spreken. Er blijft denk ik niets meer over als de juridische afdeling van het NKC raadplegen.
Het is van de gekke dat de lak na 5.5 jaar loslaat tenminste dat vind ik.
Q7audi
Berichten: 222
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 13:15

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door Q7audi »

Ik denk dat het NKC er ook niet veel mee kan .
Want zal moeilijk te bewijzen zijn ... waar de schade is ontstaan.
En dan een Dealer die het waarschijnlijk ook niet heeft geweten , aansprakelijk stellen
is dan ook nog al wat.
Dus om geld te besparen zou ik het zelf laten spuiten .
Straks draait het op je eigen verzekering uit ,en dan kost het ook nog je eigen risico !
Gebruikersavatar
wim en lidy
Berichten: 2845
Lid geworden op: do 09 jun 2005, 21:12
Locatie: Waar de camper is

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door wim en lidy »

Is het mogelijk dat je een Foto plaatst, van die plek.
Dank je.
Groetjes Wim en Lidy
Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door Toon »

Als hij nou eerst de dikte van de laklaag laat meten weet hij tenminste zeker of er na aflevering van de fabriek nog spuit werk is verricht
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door eef van baal »

steenslag zie je in het begin niet, maar de lak is wel los in een kleine cirkel om de inslag, hier komt dan water in wat zijn werk doet.
maanden later zie je dus dat er een bultje opkomt, en nog later bladert het af.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door Hermes »

Ik heb dat nog niet meegemaakt als dat zo is is de hechting bijzonder slecht.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door eef van baal »

ik heb ooit een vertraagde opname gezien van een inslag op de lak, daarop was goed te zien dat de lak loslaat, en weer samen trekt maar het gaatje blijft, en daar trek vocht in.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
bert-linda
Berichten: 282
Lid geworden op: di 02 jul 2013, 22:41
Locatie: gaanderen

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door bert-linda »

@ swieber , klopt kijk maar naar de grijze , rode en blauwe ducato bussen allemaal hebben ze dit boven de voorruit in de goot zeg maar, is een hechtingsprobleem.

@ eef , klopt van het inslaan van de lak :thumbup:
verkerk
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 13:35

Re: Loslaten laklaag Fiat Ducato



Bericht door verkerk »

de primer die bedoelt word door ts is een bekende reparatie primer.
het is een vul primer.
als dat aanwezig is dan is er gerepareerd.
er zijn al vele oorzaken hier genoemd waar om er gespoten kan zijn.
als men de droogtijd niet serieus neemt van de primer bv ontstaat dit probleem.
de primer af fabriek is wat kleur betreft altijd licht van kleur.
MAAR er zijn zeker bij fiat lak problemen bekend en dat zijn van die plekjes die voort kruipen o.a op randen van de portieren,motorkap.
ik praat nu over de ducato 250
VRIJHEID
Plaats reactie