Oven of niet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
premme
Berichten: 21
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 19:03

Oven of niet?



Bericht door premme »

Wie heeft een oven in de camper en voor wat gebruiken jullie deze?
Is het aan te raden er eentje bij te bestellen bij een nieuwe camper?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Oven of niet



Bericht door MonRoe »

In een volgende camper zou ik graag een gasoven willen hebben. Nu hebben wij een opvouwbare oven (coleman) die we op het gas kunnen zetten. Deze heeft zijn beperkingen maar we bakken er broodjes in af, warmen een quiche op en andere opwarm dingen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: Oven of niet



Bericht door Starline 660 »

Wij hebben een losse elektrische oven, gebruiken hem weinig, maar soms heel handig :thumbup:

Bij aanschaf van een nieuwe camper komt er zeker eentje binnen.

Maar zo'n vraag zou iedereen voor zichzelf het beste kunnen beantwoorden, hou je van kokkerellen dan is het altijd makkelijk, ben je een macaroni en afhaal maaltijden type dan zul je waarschijnlijk zonder kunnen :roll:
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: Oven of niet



Bericht door VTECMaster »

Wij hebben een oven (af fabriek), was 1 van de opties die we persé wilden hebben. :-B
En niet alleen voor het afbakken van broodjes :P , maar voor bereiden diverse soorten gerechten.
Grietings, Frans

Binnen :P
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Oven of niet



Bericht door durisotti »

Ik vind een oven erg handig, zeker in dure landen of als je op afgelegen plekken staat, altijd warme broodjes beschikbaar !
Ook haal ik wel pizza's en quiches bij de supermarkt die ik dan in de camper even afbak.
En in Engeland natuurlijk pies en pastry's.
Dus als je de keuze hebt zou ik het altijd doen.
Gebruikersavatar
The O
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 28 okt 2009, 11:19

Re: Oven of niet



Bericht door The O »

Ultieme zelfredzaamheid, dan een oven
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15351
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Oven of niet



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik heb reeds jaren een los klein oventje.
Broodjes klaar in 6 min en een halve pizza per keer. 600 watt.

Ik dacht een paar jaar geleden dat de reserve thuis in orde was en heb in een gulle bui mijn oven weg gegeven. Helaas, die thuis was kapot. Hierna begon de speurtocht naar deze oventjes en ik heb er nu 3.

Ik praat niet over de oventjes met het verwarmingselement, want die zijn voldoende leverbaar.
Ik bedoel de oventjes met twee infraroodbuisjes, boven en onder. Dat zijn de toppertjes maar, om één of andere reden van de markt gehaald. :?:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek

Re: Oven of niet



Bericht door chrimasa »

De kleinste SMEV gasoven hebben wij in onze buscamper. Het type wat in veel campers zit. De afbakbroodjes moeten halverwege de baktijd verlegd worden, anders verbranden de achterste broodjes en zijn de voorste nog niet "gaar", dus achter moet naar voren gelegd worden en vice verca (schrijf ik dat fout?). Bij een ovenschotel het zelfde verhaal: voor een gelijkmatige garing halverwege de ovenschaal even omdraaien.

Het blijft een beetje behelpen dus, in vergelijking met een oven thuis. Aan de andere kant: het voelt wel lekker als je die afbakbroodjes of diepvriesmaaltijd, met genoeg gas aan boord, als reserve maaltijd altijd achter de hand hebt.

Ik weet niet zeker of ik opnieuw een inbouwgasoven zou kiezen als optie, als ik weer voor die keuze zou staan. De alternatieven zijn ook een beetje behelpen maar ook niet fout!
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Oven of niet



Bericht door beatrix18 »

Wie heeft een oven in de camper en voor wat gebruiken jullie deze?
Als je zelf al geen idee hebt, zou ik het zeker niet doen. :shifty: ;;-)
Als je geld, ruimte, laadvermogen en motorvermogen voldoende hebt; direct doen! :thumbup:
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
chrimasa
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 jan 2008, 19:35
Locatie: Oosterleek

Re: Oven of niet



Bericht door chrimasa »

beatrix18 schreef:
Wie heeft een oven in de camper en voor wat gebruiken jullie deze?
Als je zelf al geen idee hebt, zou ik het zeker niet doen. :shifty: ;;-)
Als je geld, ruimte, laadvermogen en motorvermogen voldoende hebt; direct doen! :thumbup:
Ik heb echt géén idee wat je bedoelt...
iemand vraagt een advies en jij zegt... als je geen idee hebt zou ik het (?) niet doen. Maar als je genoeg geld en andere dingen hebt zou je het (?) direct doen? Eh... wat zou je doen? Volgens mij bedoel je het lief... maar verklaar je nader!?
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Oven of niet



Bericht door reinolt »

Dan ook maar even een ander geluid. Wij hebben een (af fabriek) ingebouwde gasoven.
En nog nooit gebruikt (sinds 2009). Op de een of andere manier komt het er niet van. Nou is kokkerellen ook niet meteen een hobby van mij en/of mjn echtgenote.


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Oven of niet



Bericht door beatrix18 »

Ik heb echt géén idee wat je bedoelt...
iemand vraagt een advies en jij zegt... als je geen idee hebt zou ik het (?) niet doen. Maar als je genoeg geld en andere dingen hebt zou je het (?) direct doen? Eh... wat zou je doen? Volgens mij bedoel je het lief... maar verklaar je nader!?
premme schreef:Is het aan te raden er eentje bij te bestellen bij een nieuwe camper?
Dus: "het" is: oven bestellen.
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
Gooff
Berichten: 678
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:45
Locatie: Huijbergen

Re: Oven of niet



Bericht door Gooff »

Wij hebben er 1 en gebruiken hem ook nog :P . Zoals hierboven vermeld moet je je gerecht wel in de gaten houden (achterkant van de oven is warmer dan de voorkant). Voor gerechten die echt lang moeten gebruik ik de Cobb (zomer en winter). Wanneer ik zou moeten kiezen tussen een oven en de Cobb, ging ik voor de Cobb
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten

Gooff & San
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Oven of niet



Bericht door Goldedition »

Oven en Cobb, maar de cobb is een BBQ, voor mij geen vervanging voor een oven, en alleen te gebruiken op campings (tenzij het de gasversie is)
We hebben zo een frigo/dv/oven combinatie en gebruiken de oven dagelijks, al is het maar om s morgens vers stokbrood te hebben
IK persoonlijk, zou hem niet kunnen missen
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Plaats reactie