Autostoeltje bevestigen met heupgordel

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Janneke1
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 10:19

Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Janneke1 »

hoi allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en heb sinds een paar weken een camper. het betreft een mercedes camper frankia 2.4 d uit 1988.
Nu hebben wij op de dinette achter de bestuurder een heupgordel op de stoel naast het raam in de rijrichting. Wij zijn nu op zoek naar een autostoeltje voor onze zoon van 10 kg die met alleen een heupgordel kan worden bevestigd. Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht een goede tip?
Alvast hartelijk dank,
janneke
Gebruikersavatar
Werner-
Berichten: 560
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 22:47

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Werner- »

Wij hebben daar ook een kinderstoel staan, voor onze boef van bijna twee, je kunt daar een gordelverlenger gebruiken, kosten ongeveer 15/20 euro.

aha volgens mij begrijp ik verkeerd, zit daar geen gewone gordel op de dinette?
Janneke1
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 10:19

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Janneke1 »

Wij hebben een universele gordelverlenger besteld, alleen deze past helaas niet!
Maar we gaan nog even verder zoeken.
Mag ik vragen wat voor een stoeltje je hebt (welk merk) want dan maak je geen gebruik van een driepuntsgordel als ik het goed begrijp?
Gebruikersavatar
Werner-
Berichten: 560
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 22:47

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Werner- »

Wij gebruiken een Maxi Cosi Tobi, groep 1, de tweede in de reeks, 9-18 kg.
Die zit met de driepuntsgordel en gordelverlenger vast in de dinette.
Gebruikersavatar
Joline
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 21 mar 2011, 11:20
Locatie: zuidzande

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Joline »

kan je t zitje niet met een spanbandje aan de gordelbalk vastmaken?
vanaf de hoofdsteun zeg maar?
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door jurgenc »

Joline schreef:kan je t zitje niet met een spanbandje aan de gordelbalk vastmaken?
vanaf de hoofdsteun zeg maar?
De hoofdsteunen in een camper staan vermoedelijk niet vast genoeg om ook maar enige houvast te geven aan een kinderzitje.
Is er echt geen mogelijkheid om een driepuntsgordel te (laten) installeren aan het autochassis? Eens dat je kindje groter wordt, heb je die gordel toch graag.
Ben zelf van de generatie die in een auto zat als kind zonder gordel of later met enkel een heupgordel, maar zou dat nu niet meer willen voor mijn kinderen.
Onze kinderstoel kan bevestigd worden met enkel een heupgordel, maar dat wordt sterk afgeraden.
Enfin wettelijk gezien mag je het daar je camper van 1988 is, maar ik zou gaan voor de driepuntsgordel.
Laatst gewijzigd door jurgenc op za 20 apr 2013, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
H20
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Opgezegd »

Ter informatie. Bedenk dat het gebruik van een autogordelverlenger bij het gebruik van kinderzitjes niet is toegestaan. Ook kunnen de eisen in de omringende landen anders zijn dan in Nederland.
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door eef van baal »

als de kinderen je lief zijn ga dan niet zitten prutsen, maar maak wat fatsoenlijks, ook al kost dat een paar euro.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
sjon_r
Berichten: 232
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 20:40
Locatie: Dr88
Contacteer:

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door sjon_r »

Inderdaad, het is je kostbaarste bezit mijn inziens. Wij hebben er, 3 jaar geleden, met de zoektocht rekening mee gehouden. Dit was een lastige opgave gezien ons budget en wensen echter zijn we wel geslaagd. Onze oosterburen hebben 3 punt gordels al langer als verplicht staan waardoor onze (betaalbare) knaus uit 1994 twee maal 3 punt gordels heeft in de zitgroep. Deze zitten in de rijrichting, andere kant zitten ook heupgordels. We hebben er een extra kinderstoel bij gekocht zodat we niet steeds moeten omzetten...... Onze zoon is inmiddels 4 en zit op een verhoger, onze dochter (9 mnd) echter gaat weer in de autostoel

Tijdens onze zoektocht heb ik ook geïnformeerd naar de mogelijkheid tot achteraf inbouwen, dit is voor veel campers wel mogelijk.
Wij hebben het niet meer nodig gehad derhalve heb ik alle informatie erover gedeletet. Zal eens in mijn geheugen moeten graven en/of Google moeten raadplegen indien gewenst.

Gr Sjon
Met vriendelijke groet,

Sjon, Sylvie, Björn en Lauren
Bob van Lieshout
Berichten: 16
Lid geworden op: do 19 sep 2019, 12:57

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Bob van Lieshout »

Stel nu dat je, net als ik, al zoekend hier uitkomt..
Gezien ik achterin de camper ook alleen heupgordels heb en er een tweede kind aankomt sloeg ik aan het zoeken naar een oplossing.
Ik kwam hier terecht, maar vond niet echt de oplossing. Dus maar aan het googelen geslagen en uitgekomen op de Britax Romer Eclipse. Deze is ook goedgekeurd voor een tweepunts-gordel (namelijk ook erg handig in een vliegtuig). Het stoeltje is nu zelfs te koop bij de Lidl:
https://www.lidl-shop.nl/BRITAX-ROMER-A ... p100285579

Als ik de link hier niet mag plaatsen, laat het even weten, dan delete ik de naam van de winkel en de link.

Groet,

Bob
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door iSonic »

sjon_r schreef:
za 20 apr 2013, 19:18
Inderdaad, het is je kostbaarste bezit mijn inziens.
Ach ja. Ik lag als baby gewoon in de wieg die los op de achterbank van de auto stond. Later sliep mijn broer op de achterbank en ik op de hoedenplank. Maar ja dat was ergens halverwege 70.... Tijden veranderen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Bob Diesel »

Die kleintjes van TS zijn ook al groot ( topic 2013)
maar ja die kinderen blijven komen he :wink:
soms is oud actueel :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3067
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door rijschoollucassen »

Op Wish worden regelmatig after-market isofix beugels aangeboden. Evenals gordelverlengers niet officieel goedgekeurd, maar wellicht een oplossing..

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Magic Camper
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 9:16

Re: Autostoeltje bevestigen met heupgordel



Bericht door Magic Camper »

Goedendag,
Ik heb zelf met ring en schroefdraad een soort isofix gemaakt.
Het klinkt niet heel solide maar het zit echt als een huis vast.
Veel beter dan met gordels.
Ook de achteraf in te bouwen isofix beugels uit China heb ik geprobeerd maar die gaven me geen veilig gevoel.

Gewoon bij de bouwmarkt gehaald en het werkt top!!

Gr Ron
Plaats reactie