Camperplaatsen en toerisme Auvergne (Allier en Puy-de-Dôme)

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Auvergneetallier
Berichten: 13
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 13:53
Locatie: Allier - Auvergne
Contacteer:

Camperplaatsen en toerisme Auvergne (Allier en Puy-de-Dôme)



Bericht door Auvergneetallier »

Hallo,

Sinds een jaar woon ik in de Auvergne en sinds enkele dagen heb ik een website online gezet die hopelijk nuttig kan zijn bij een vakantie in of een doortocht door de departementen Allier en Puy-de-Dôme (Auvergne - Frankrijk).

Ik merk dat deze streek geliefd is bij campers en daarom heb ik ook de nodige tijd gestoken in het uitwerken van een zo compleet mogelijk overzicht van camperverblijfplaatsen in deze twee departementen.

In totaal zit ik nu aan een 260-tal camperverblijfplaatsen, waarvan telkenmale een gedetailleerde fiche is opgemaakt met de normale gegevens zoals locatie, diensten (lozing, elektriciteit, water, ....), contactgegevens en een beschrijving van de desbetreffende locatie, maar ook met een samenvatting van commentaren van campereigenaars die reeds verbleven hebben op die locaties.

Daarnaast geef ik ook de bezienswaardigheden in de buurt van de camperverblijfplaats aan. Let wel, het zijn niet altijd de meest toeristische. Al de aangegeven bezienswaardigheden worden op hun beurt uitgebreid beschreven met aandacht voor geschiedenis en praktische informatie.

Doordat we zelf veel wandelen worden ook een aantal wandelingen in detail beschreven.

Daarnaast is er ook een gedeelte betreffende activiteiten met kinderen.

Graag had ik te weten gekomen of het gedeelte camperverblijfplaatsen gebruiksvriendelijk is en zo niet wat er aan dient te veranderen.

Hoewel ik mijn best doe om de informatie zo correct mogelijk weer te geven (daarom gebruik ik ook steeds bronvermelding), zullen er ongetwijfeld hier en daar wel foutjes ingeslopen zijn. (bijvoorbeeld dat er op een bepaalde aire de services toch geen lozingsmogelijkheid is, e.d... ) .

Indien u die zou opmerken, laat het mij aub weten, dan pas ik het zo snel mogelijk aan. Ook indien u andere aanvullingen heeft betreffende de camperverblijfplaatsen, mag u niet aarzelen, ze mede te delen, ofwel op dit forum, ofwel via het contactformulier op de website.


Reeds bedankt op voorhand en hopelijk bent u iets met deze website,

Tim
Vakantie in de Allier en Puy-de-Dôme (Auvergne), bezienswaardigheden, meer dan 260 camperverblijfplaatsen en campings, wandelingen en activiteiten voor kinderen en nog veel meer....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaatsen en toerisme Auvergne (Allier en Puy-de-Dô



Bericht door Bob Diesel »

Hay Tim
welkom hier :wave:
Begin maar om de campings en camperplekken te scheiden en afzonderlijk te vermelden
dit viel mij gelijk op
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Auvergneetallier
Berichten: 13
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 13:53
Locatie: Allier - Auvergne
Contacteer:

Re: Camperplaatsen en toerisme Auvergne (Allier en Puy-de-Dô



Bericht door Auvergneetallier »

Ik begrijp niet echt wat u bedoelt met campings van camperplaatsen scheiden, want alle campings die vermeld staan onder de pagina campers kunnen kampeerauto's ontvangen en hebben meestal ook een aire de services in of buiten de camping.

Voor campings die niet specifiek uitgerust zijn om campers te ontvangen wordt er een aparte pagina opgemaakt, maar daar zijn we nog volop aan aan het werken.


Indien u specifiek op zoek bent naar een bepaalde categorie kan u die zelf aanklikken in de lijst.

Zo kan u kiezen uit
aire de services
Aire de services met overnachtingsmogelijkheid
Staanplaatsen dag
Staanplaatsen dag en nacht
Campings voor camping-cars op doorreis, etc...

Afbeelding

Indien u niet dit bedoelde, zou u iets specifieker kunnen zijn?

Dank,
Vakantie in de Allier en Puy-de-Dôme (Auvergne), bezienswaardigheden, meer dan 260 camperverblijfplaatsen en campings, wandelingen en activiteiten voor kinderen en nog veel meer....
Afbeelding
Auvergneetallier
Berichten: 13
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 13:53
Locatie: Allier - Auvergne
Contacteer:

Re: Camperplaatsen en toerisme Auvergne (Allier en Puy-de-Dô



Bericht door Auvergneetallier »

We hebben sinds kort, de camperplaatsen gelinkt aan de wandelingen. Dus nu kan u in een oogopslag en per camperplaats zien wat de bezienswaardigheden en wandelingen in de buurt zijn.

We hebben in tussentijd ook het aantal bezienswaardigheden gevoelig uitgebreid en we zullen dit ook in de toekomst blijven doen.


Veel plezier bij u verblijf in de Allier en Puy-de-Dôme (Auvergne - Frankrijk)


Tim
Vakantie in de Allier en Puy-de-Dôme (Auvergne), bezienswaardigheden, meer dan 260 camperverblijfplaatsen en campings, wandelingen en activiteiten voor kinderen en nog veel meer....
Afbeelding
Plaats reactie