texel

petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

texel



Bericht door petra en andre »

helaas zag net het volgende twitter bericht met link :http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... um=twitter
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: texel



Bericht door MonRoe »

even het hele artikel:
TEXEL - Waddenhaven Texel is niet van plan om zelf een speciale camperplaats te gaan exploiteren bij de jachthaven in Oudeschild.

,,Het zou wel kunnen'', aldus voorzitter Jook Nauta van Waddenhaven Texel, ,,maar we voelen er niets voor. Wij concentreren ons liever op de havenactiviteiten dan op nevenfuncties die extra aandacht vragen.''

De jachthaven in Oudeschild heeft de mogelijkheid wel onderzocht, naar aanleiding van een debat in de gemeenteraad dat was aangezwengeld door de VVD. Die pleitte evenals de Nederlandse Kampeerautoclub (NKC) voor een speciale camperplaats aan de IJsdijk bij Oudeschild of bij de vuurtoren.

Verschillende locaties op eigen terrein zouden volgens Nauta geschikt gemaakt kunnen worden voor campers. ,,Vooral de noordpunt nabij het waddenstrandje zou een perfecte locatie zijn.''

De door VVD en NKC geopperde IJsdijk ziet Waddenhaven Texel niet zitten.

Nauta: ,,Dit terrein is aangelegd om de parkeermogelijkheden van het havengebied te vergroten. We hebben het daar ook voor nodig. Bovendien moet dit parkeerterrein ten dienste staan van de bezoekers van het waddenstrandje.''

Hoewel het havengebied van de jachthaven goede mogelijkheden biedt, is het bestuur niet van plan daar iets mee te doen. Nauta: ,,We vinden het belangrijker om het specifieke karakter van een kwaliteitshaven te handhaven. Camperconcentraties verstoren dit beeld.''

Daarnaast ontbreekt volgens Waddenhaven Texel de noodzaak voor speciale camperplaatsen. ,,Veel kampeerterreinen bieden daarvoor goede mogelijkheden. Denk maar eens aan de talrijke boerencampings. Die komen door hun kleinschaligheid tegemoet aan het individualistische karakter van het kamperen met campers.''

Ook wijst Nauta erop dat het haaks zou staan op het onlangs door de gemeenteraad uitgesproken standpunt dat er geen nieuwe toeristische slaapplaatsen mogen worden gerealiseerd.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: texel



Bericht door Cee Pee »

Waddenhaven is de jachthaven, en dat is maar een klein gedeelte van de gehele haven.

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: texel



Bericht door hwendt »

Ik heb maar een berichtje naar de krant gestuurd. zal maar niet vertellen dat ik van de winter bij de havenmeester koffie ga drinken en hem de hand ga schudden.... :cheers: :cheers:


Hugo


Jammer en in mijn beleving ook wat egoïstisch gedacht.

Er zijn 2 soorten camperaars. De groep die op campings staan en 3 weken blijven staan.


Er is een grotere groep die zelfstandig willen staan en niet in een rijtje op een camping. De meeste campings zijn niet blij met een camper die maar 1 of 2 nachten blijft staan. Immers dan houden we een plek bezet waar misschien een caravan 3 weken wil staan en nu er niet op kan. Boerencapmings zijn in de winter gesloten. Wat willen wij dan?

Uitsluitend een plaats om te slapen. We zoeken geen recreatieteam en geen zwembad We hebben alles aan boord, schoonwater, vuilwater, gas en kachels. Nee, wij willen dus geen 35 euro per nacht betalen voor het uitsluitend kunnen slapen.


Er is ruimte zat op de jachthaven en deze weigering doet mij sterk vermoeden dat de bestuursleden belangen hebben in de Recron. DE organisatie die telkens weer deze groep camperaars dwars zit

Initiatieven worden bestookt met bezwaarschriften en dwarszitten van mogelijk legale plaatsen om te overnachten in onze campers.

Duizenden campers trekken de grens over naar landen als Duitsland waar bijna in elke stad een camperplek is.

Jaarlijks worden er door een steeds groter wordende groep camperaars miljoenen uitgegeven aan recreatie, vertier, musea, restaurant en boodschappen. Begrijpt nu geen enkel middenstander dat hun door deze acties en weigeringen er miljoenen langs hun winkeltje schuift en dat ze benadeeld worden door dit soort weigeringen. ? Vele gaan dus niet naar Texel omdat de sfeer daar verpest wordt door een aantal lieden die grote belangen hebben in het toerisme en dan met name de campingeigenaren.

Bij mijn bezoek vorig jaar aan Texel en mijn 7 daags verblijf kwam ik bij de plaatselijke VVV. We melden daar dat we aan het wildkamperen waren omdat we schandalige prijzen moesten betalen op de plaatselijke ( nog geopende ) campings.

Het leek wel of er een oorlog uitbrak met opmerkingen dat het streng verboden was en dat we bekeuringen van 140 euro konden krijgen als we betrapt werden. Bij dit gesprek werd al duidelijk hoe de Recron en de campingeigenaren de plaatselijke VVV in hun macht hadden. Jammer voor de plaatselijke middenstanders die juist in de winterperiode een welke omzet kunnen halen aan mogelijk wel 50 campers die in de stille tijden uw eiland bezoeken.
Gebruikersavatar
Roadcruiser
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 23:02
Locatie: Ons mooie Westfriesland

Re: texel



Bericht door Roadcruiser »

Zelfs als het wel wat zou worden bij de jachthaven Oudeschild dan gaat het hem toch niet worden voor ons gezien de bedragen die je daar als pasant met je bootje moet betalen :DD :DD
Groet Anna - Louis
====================================
Possl Roadcruiser Fiat ducato maxi
Als je werk je hobby is hoef je nooit meer te werken ,hoewel pensioen lijkt ons ook wel wat.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: texel



Bericht door hwendt »

Als je de jachthaven voorbij rijdt dan heb je een kleine weg naar het water. fantastische plek om te staan.. enne gratis.. :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: texel



Bericht door Cee Pee »

De "Waddenhaven Texel", dit is de commerciële jachthaven, wil niets doen voor campers.

Misschien is dat niet zo erg aangezien het dan toch een soort camping zou worden met water stroom en een loosputje op iedere plaats en natuurlijk met de bijbehorende campingtarieven :mrgreen: .

En voor degene die op een camping willen zijn er al diverse mogenlijkheden.

Het gaat mij om een camperplek met één centrale plaats om water te tappen en vuilwater te lozen.

Ik heb net nog met de wethouder gesproken over de mogelijkheid om in de gemeentehaven een plek te maken en hier komen we binnenkort nog op terug maar het is nog zeker niet van tafel.

we houden de moed er in :thumbup: .

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: texel



Bericht door Jan en Simonne »

:clap: :clap: :clap:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

Re: texel



Bericht door Jeannette »

@CeePee? Misschien kan je ook aanzwengelen dat de boeren campings gesloten zijn vanaf oktober/november tot maart. waar moeten/mogen wij dan wel heen? Jammer hoor, dat Texel en anderen zo star zijn en niet inzien dat wij juist ook ged brengen, ook in de winter!
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: texel



Bericht door Jeanette »

Ook ben ik erg benieuwd of het nu dan nog blijvend gedoogd wordt/blijft of juist deze beslissing een extra reden is om toch camperaars te beboeten dan wel weg te sturen nu men dit zo duidelijk te kennen geeft . Je zou maar de eerste zijn. Erg jammer hoor. In mijn vorige topic oevr Texel leek het nog zo hoopvol immers. Het is mij ook opgevallen dat idd veel campings al gesloten zijn of prijzen hanteren die gelijk staan met het hoogseizoen. IK zelf heb zoiets van het is ook veelal voor camperaars die een overnachtingsplek zoeken, veel toeristen die met de auto parkeren voor een bezoekje aan de haven zullen juist dan al weer weg zijn.
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: texel



Bericht door Cee Pee »

Texel was niet zo star, dat was de Waddenhaven en dat is gewoon een private instelling, voor de rest is er nog niets veranderd hoor en staan er nog steeds regelmatig campers op de haven (en ook op andere plaatsen :wink: ).

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: texel



Bericht door Rotec 590 »

zoals je elders ook wel ziet op borden:
Parkeren campers tussen 21.00 en 9.00 uur.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: texel



Bericht door Jeanette »

@Cor, dan hoop ik maar dat wij niet de verkeerde afslag nemen 8-) :wink:
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
Gebruikersavatar
Jeanette
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 22 apr 2009, 23:30
Contacteer:

Re: texel



Bericht door Jeanette »

Op Texelplaza heeft men nu een poll neergezet over de kwestie wel/geen campers&plaatsen op Texel http://www.texel-plaza.nl/nieuws/artike ... 012-10-10/
zo‘n land zou ik ook wel thuis willen hebben’” ( zoon, 4 jaar)



http://blog.giodio.nl/?tag=camper
Plaats reactie