Stofferingsbedrijven
Stofferingsbedrijven
Hoi,
Onze Camper (MB 508 met Marathonline) is zo langzamerhand toe aan een nieuwe stoffering. Aangezien dit een redelijk arbeidsintensieve klus is, betekend dit waarschijnlijk dat als we dit in NL laten doen dat dit aardig prijzig gaat worden.
Nu hoor ik de laatste tijd her en der dat interieurbouw in Polen en Tsjechië A. erg goed zouden zijn, en B. goed betaalbaar zouden zijn.
In het verlengde van intereurbouw zal voor stoffering mogelijk het zelfde gelden, echter ik kan er weinig tot geen info over vinden op het internet.
Derhalve hier de vraag heeft iemand ervaring met stofferingsbedrijven in Polen of Tsjechië heeft. Bij voorkeur bedrijven die kunnen communiceren in het Duits of Engels aangezien mijn Pools en Tsjechisch niet meer is wat het geweest is.
Groeten,
Twan
Onze Camper (MB 508 met Marathonline) is zo langzamerhand toe aan een nieuwe stoffering. Aangezien dit een redelijk arbeidsintensieve klus is, betekend dit waarschijnlijk dat als we dit in NL laten doen dat dit aardig prijzig gaat worden.
Nu hoor ik de laatste tijd her en der dat interieurbouw in Polen en Tsjechië A. erg goed zouden zijn, en B. goed betaalbaar zouden zijn.
In het verlengde van intereurbouw zal voor stoffering mogelijk het zelfde gelden, echter ik kan er weinig tot geen info over vinden op het internet.
Derhalve hier de vraag heeft iemand ervaring met stofferingsbedrijven in Polen of Tsjechië heeft. Bij voorkeur bedrijven die kunnen communiceren in het Duits of Engels aangezien mijn Pools en Tsjechisch niet meer is wat het geweest is.
Groeten,
Twan
Laatst gewijzigd door Schoentje op vr 12 mei 2006, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 12:38
- Locatie: tilburg
een rit naar die landen is toch gauw zo'n 1000 kilometer
heen en 1000 kilometer terug, en dan ben je met een camper toch
minimaal 250 euro aan diesel kwijt, en dan nog de kosten voor
het verblijf en eten en drinken, en dan vraag ik me af of al
die moeite nog rendabel is om daar een andere bekleding aan
te laten meten.
Mijn moeder heeft tig keer in d'r leven zelf kussens bekleed
in de caravan's die m'n ouwelui gehad hebben.
Ze vond het altijd wel een helse klus, maar het eindresultaat
was net zo mooi als de originele fabrieksbekleding.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn moeder altijd een kei was
in kleding verstellen of zelfs ontwerpen en zelf maken, en dat
gewoon uit pure hobby.
Ik zou daarom willen adviseren om zelf een lap stof op de markt
te kopen, en een moedertje zoals de mijne te zoeken
die ook goed met de naaimachine overweg kan.
( ja ik weet het, die worden steeds zeldzamer, maar je moet
effe goed zoeken, dan vindt je er vast nog een)
Ik wed dat je dan nog goedkoper uit bent dan een ritje naar
polen of chechië.
heen en 1000 kilometer terug, en dan ben je met een camper toch
minimaal 250 euro aan diesel kwijt, en dan nog de kosten voor
het verblijf en eten en drinken, en dan vraag ik me af of al
die moeite nog rendabel is om daar een andere bekleding aan
te laten meten.
Mijn moeder heeft tig keer in d'r leven zelf kussens bekleed
in de caravan's die m'n ouwelui gehad hebben.
Ze vond het altijd wel een helse klus, maar het eindresultaat
was net zo mooi als de originele fabrieksbekleding.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn moeder altijd een kei was
in kleding verstellen of zelfs ontwerpen en zelf maken, en dat
gewoon uit pure hobby.
Ik zou daarom willen adviseren om zelf een lap stof op de markt
te kopen, en een moedertje zoals de mijne te zoeken
die ook goed met de naaimachine overweg kan.
( ja ik weet het, die worden steeds zeldzamer, maar je moet
effe goed zoeken, dan vindt je er vast nog een)
Ik wed dat je dan nog goedkoper uit bent dan een ritje naar
polen of chechië.
Hoi,
Uiteraard is zelf doen goedkoper, en uiteraard heb je gelijk dat je er nogal wat KM's voor moet rijden, maar de opzet is ook meer om eea te combineren met een vakantie die kant uit, en dan vervallen die argumenten.
Wat betreft eten en drinken, dat kun je beter in die landen doen dan in NL. Uiteten is in Tsjechië goedkoper dan in NL zelf koken, dus daar verdien je nog op.
Onze gedachte gaan uit naar bekleding met leer, en dat doe je niet zo snel zelf, cq laat je niet zo makelijk door een "handige moeder" doen. Vandaar onze focus op het oosten.
Groeten,
Twan
Uiteraard is zelf doen goedkoper, en uiteraard heb je gelijk dat je er nogal wat KM's voor moet rijden, maar de opzet is ook meer om eea te combineren met een vakantie die kant uit, en dan vervallen die argumenten.
Wat betreft eten en drinken, dat kun je beter in die landen doen dan in NL. Uiteten is in Tsjechië goedkoper dan in NL zelf koken, dus daar verdien je nog op.
Onze gedachte gaan uit naar bekleding met leer, en dat doe je niet zo snel zelf, cq laat je niet zo makelijk door een "handige moeder" doen. Vandaar onze focus op het oosten.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Hoi
Ik heb een klein stofferings bedrijfje in Bergen op Zoom.
www.tijo-stofferingen.nl
Groetjes Tilly
Ik heb een klein stofferings bedrijfje in Bergen op Zoom.
www.tijo-stofferingen.nl
Groetjes Tilly
Re: Ervaring met stofferingsbedrijven in Polen of Tsjechië
Je kan eens vragen bij SEATS en SOFAs dit bedrijf laat in ieder geval de goedkope stuntprijsbanken maken in Polen.Schoentje schreef:Hoi,
Onze Camper (MB 508 met Marathonline) is zo langzamerhand toe aan een nieuwe stoffering. Aangezien dit een redelijk arbeidsintensieve klus is, betekend dit waarschijnlijk dat als we dit in NL laten doen dat dit aardig prijzig gaat worden.
Nu hoor ik de laatste tijd her en der dat interieurbouw in Polen en Tsjechië A. erg goed zouden zijn, en B. goed betaalbaar zouden zijn.
In het verlengde van intereurbouw zal voor stoffering mogelijk het zelfde gelden, echter ik kan er weinig tot geen info over vinden op het internet.
Derhalve hier de vraag heeft iemand ervaring met stofferingsbedrijven in Polen of Tsjechië heeft. Bij voorkeur bedrijven die kunnen communiceren in het Duits of Engels aangezien mijn Pools en Tsjechisch niet meer is wat het geweest is.
Groeten,
Twan
Stoffering bij G + S te Duitsland
Als we dit project dit jaar gaan doen zal waarschijnlijk de stoffering plaats vinden bij:
G+S in Duitsland http://www.diepolstermacher.de/
Zij doen ook de stofferingen voor diverse grote Duitse Camper bouwers. Ze zijn nu een afdeling gestart voor het herstofferen van Campers en Caravans.
Ze hebben een fix offerte afgegeven op basis van toegezonden foto's en maten. Heb inmiddels ook monsters van ze binnen, en dat ziet er alemaal erg goed uit. De prijs bij hen is stukken lager als bij een reguliere stoffeerder in NL.
Zal zijn oorzaak hebben in hun specialisme voor Campers, en hun ruime ervaring in het stofferen van vele modellen Campers stoelen. Van veel modelen hebben zevde mallen al liggen, en dat scheelt natuurlijk behoorlijk in de tijd en dus kosten.
Groeten,
Twan
G+S in Duitsland http://www.diepolstermacher.de/
Zij doen ook de stofferingen voor diverse grote Duitse Camper bouwers. Ze zijn nu een afdeling gestart voor het herstofferen van Campers en Caravans.
Ze hebben een fix offerte afgegeven op basis van toegezonden foto's en maten. Heb inmiddels ook monsters van ze binnen, en dat ziet er alemaal erg goed uit. De prijs bij hen is stukken lager als bij een reguliere stoffeerder in NL.
Zal zijn oorzaak hebben in hun specialisme voor Campers, en hun ruime ervaring in het stofferen van vele modellen Campers stoelen. Van veel modelen hebben zevde mallen al liggen, en dat scheelt natuurlijk behoorlijk in de tijd en dus kosten.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
stoffering
Hoi,
We zijn inmiddels gestart met de stoffering, echter niet bij G + S in Duitsland maar bij een autostoffeerder in Maashees Limburg (prijs gelijk, maar wel een stuk dichterbij).
Foto's van de werkzaamheden staan inmiddels op de website van de Camper: www.jomaja.nl
Groeten,
Twan
We zijn inmiddels gestart met de stoffering, echter niet bij G + S in Duitsland maar bij een autostoffeerder in Maashees Limburg (prijs gelijk, maar wel een stuk dichterbij).
Foto's van de werkzaamheden staan inmiddels op de website van de Camper: www.jomaja.nl
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Hoi Theo,
Nee, als ik het goed heb waren dat ISRI stoelen. (ik meen ze ook gezien te hebben).
Wij hadden er al SSE stoelen inzitten die bekleed waren met nylon houdende beige stof.
Deze stoelen worden nu met donderk grijs leer bekleed, en de kussens van de banken in het woondeel worden met donker blauw bekleed.
Groeten,
Twan
Nee, als ik het goed heb waren dat ISRI stoelen. (ik meen ze ook gezien te hebben).
Wij hadden er al SSE stoelen inzitten die bekleed waren met nylon houdende beige stof.
Deze stoelen worden nu met donderk grijs leer bekleed, en de kussens van de banken in het woondeel worden met donker blauw bekleed.
Groeten,
Twan
Laatst gewijzigd door Schoentje op zo 23 nov 2014, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Hoi Theo,
Heb er alle vertrouwen in dat die bekleding inderdaad puik gaat worden. Henk Albers is zogezegd nog een ouderwetse vakman.
Het gasotronic systeem is globaal ingeregeld, maar ik heb er zelf nog niet mee gereden. De Camper staat momenteel bij een kennis in Eindhoven. Hij heeft het Gassysteem er ook in gebouwd, en is nu nog bezig de inbouw van de Turbo motor af te werken (turbo meter, isolatie, enz enz).
Als gevogl van mijn werkprogramma zal ik er zelf niet eerder als volgend weekend (als we er mee op vakantie gaan) mee kunenn rijden.
As donderdag vindt wel de fijnafstelling van het gasotronic systeem plaats (vorige week kon er vanwege het ontbreken van isolatie, en stoelen niet echt lekker mee gereden worden).
De eerste berichten van Jos (de kennis die eea ingebouwd heeft) zijn zeer positief.
Zodra ik zelf ervaringen heb meld ik me.
Groeten,
Twan
Heb er alle vertrouwen in dat die bekleding inderdaad puik gaat worden. Henk Albers is zogezegd nog een ouderwetse vakman.
Het gasotronic systeem is globaal ingeregeld, maar ik heb er zelf nog niet mee gereden. De Camper staat momenteel bij een kennis in Eindhoven. Hij heeft het Gassysteem er ook in gebouwd, en is nu nog bezig de inbouw van de Turbo motor af te werken (turbo meter, isolatie, enz enz).
Als gevogl van mijn werkprogramma zal ik er zelf niet eerder als volgend weekend (als we er mee op vakantie gaan) mee kunenn rijden.
As donderdag vindt wel de fijnafstelling van het gasotronic systeem plaats (vorige week kon er vanwege het ontbreken van isolatie, en stoelen niet echt lekker mee gereden worden).
De eerste berichten van Jos (de kennis die eea ingebouwd heeft) zijn zeer positief.
Zodra ik zelf ervaringen heb meld ik me.
Groeten,
Twan
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)