Prijzen gas

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Prijzen gas



Bericht door gerrit7 »

Wat mij opvalt is dat de gasprijzen ontzettend duur zijn in vergelijking met Duitsland. Ik koop hier Duitsland 11 kg gas voor 11 euro ik zag afgelopen vrijdag in Emmen 11kg gas voor 25 euro. Hoe kan dit ik weet dat je voor de flessen ook een bedrag per jaar betaalt maar zoveel verschil.
Gerrit 7
Gebruikersavatar
Carel Camperfreak
Berichten: 12802
Lid geworden op: za 13 nov 2004, 22:26
Locatie: ut noorden v/h land
Contacteer:



Bericht door Carel Camperfreak »

Ik betaal in Emmen inderdaad 22,50 voor flessengas(de lange gas) overgens ik haal al jaren het gas hier en dacht dus ook dat dit een normale prijs is. :oops:
Ben inderdaad wel benieuwd wat een camperaar in Nederland betaalt voor gas :?: of moeten we hiervoor ook bij onze beste buren(duitsland) zijn :?:
Caravan Camper Check
voor uw (aankoop) camperkeuringen
Coral
Berichten: 2096
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 21:40

Re: Prijzen gas



Bericht door Coral »

gerrit7 schreef:Wat mij opvalt is dat de gasprijzen ontzettend duur zijn in vergelijking met Duitsland. Ik koop hier Duitsland 11 kg gas voor 11 euro ik zag afgelopen vrijdag in Emmen 11kg gas voor 25 euro.
Toch zijn er ook in Nederland nog plaatsen waar je relatief goedkoop aan propaan kunt komen. Bij onderstaand tankstation heb ik vorige week nog een 11kg fles laten vullen voor 10,80 euro.
http://www.rocaro.nl/
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Marius »

in veldhoven zit een gas station, uit mijn hoofd ongeveer 13 euro voor 11 kg gas vulling.
Lang de a2 dus opweg naar het zuiden kun je zo ffkes je flessen vullen..:)
als iemand het adres wilt hebben zoek ik het wel even op.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1643
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

gas



Bericht door noneku »

Hoi,
Wij betalen hier in de buurt (Beringe) €11 voor 11 kg.
Groetjes.
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

Hallo

Al vaker aangegeven,hier in het dorp 11 euro voor 11 kg.Hier kan je ook gaan vullen als de fles half vol is,hij word gewoon gewogen.

Tip:Voor mensen die een weekendje naar Goch of Kevelear gaan,het is net over de grens.

Adres:Kleefseweg 78
6595NR Ottersum

Groeten Fred
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

schummie schreef:Hallo

Al vaker aangegeven,hier in het dorp 11 euro voor 11 kg.Hier kan je ook gaan vullen als de fles half vol is,hij word gewoon gewogen.

Tip:Voor mensen die een weekendje naar Goch of Kevelear gaan,het is net over de grens.

Adres:Kleefseweg 78
6595NR Ottersum

Groeten Fred

En ook de diesel is daar goedkoop. Wij overnachten dan meestal ook in Ottersum (achter een restaurant) en de volgende dag naar het benzinestation om gas en diesel te tanken en dan door naar Goch ofzo.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Hymer E610
Berichten: 905
Lid geworden op: zo 23 nov 2003, 22:33
Locatie: Ottersum



Bericht door Hymer E610 »

MonRoe schreef:
schummie schreef:Hallo

Al vaker aangegeven,hier in het dorp 11 euro voor 11 kg.Hier kan je ook gaan vullen als de fles half vol is,hij word gewoon gewogen.

Tip:Voor mensen die een weekendje naar Goch of Kevelear gaan,het is net over de grens.

Adres:Kleefseweg 78
6595NR Ottersum

Groeten Fred

En ook de diesel is daar goedkoop. Wij overnachten dan meestal ook in Ottersum (achter een restaurant) en de volgende dag naar het benzinestation om gas en diesel te tanken en dan door naar Goch ofzo.
Klopt restaurant Old Inn
Hebben jullie er pas nog gestaan?Volgen mij stond er vorige week nog een.Kom er elke dag langs als ik naar het werk ga :cry:
--------------------------------------------

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

schummie schreef:
MonRoe schreef:
schummie schreef:Hallo

Al vaker aangegeven,hier in het dorp 11 euro voor 11 kg.Hier kan je ook gaan vullen als de fles half vol is,hij word gewoon gewogen.

Tip:Voor mensen die een weekendje naar Goch of Kevelear gaan,het is net over de grens.

Adres:Kleefseweg 78
6595NR Ottersum

Groeten Fred

En ook de diesel is daar goedkoop. Wij overnachten dan meestal ook in Ottersum (achter een restaurant) en de volgende dag naar het benzinestation om gas en diesel te tanken en dan door naar Goch ofzo.
Klopt restaurant Old Inn
Hebben jullie er pas nog gestaan?Volgen mij stond er vorige week nog een.Kom er elke dag langs als ik naar het werk ga :cry:
Laatste keer was 4 weken terug. We staan hier meestal op een donderdagavond, is ongeveer twee uurtjes rijden bij ons vandaan en een fijne tussenstop op weg naar duitsland.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Marius schreef:in veldhoven zit een gas station, uit mijn hoofd ongeveer 13 euro voor 11 kg gas vulling.
Lang de a2 dus opweg naar het zuiden kun je zo ffkes je flessen vullen..:)
als iemand het adres wilt hebben zoek ik het wel even op.
Graag Marius, wij betalen nu zo'n 30 euro voor een vulling maar komen geregeld langs Veldhoven.

Alvast bedankt,
Stef.
JT
Berichten: 398
Lid geworden op: za 18 dec 2004, 17:08
Locatie: Limburg
Contacteer:



Bericht door JT »

Wij hebben een 40 liter LPG-tank voor huishoudelijk gebruik. En daar doe je heeeel lang mee. Ongeveer een heel seizoen denk ik. Bovendien tanken we in Belgie voor 35 cent per liter.
:D JT.
Jack Janssen.
Kijk voor onze reisverhalen en foto's op www.reizenmetflair.nl
Gebruikersavatar
Hymercamp
Berichten: 2477
Lid geworden op: zo 08 mei 2005, 14:00
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:



Bericht door Hymercamp »

In Wagenberg kocht ik in juni mijn laatste "ruil" Shell-fles voor € 26,50... Volgens de reguliere handel een gewone prijs. Fles moet terug, gekeurd worden, gevuld worden, verzegeld worden en dan weer terug naar de handel.
Mijn "gashandelaar" beweerde dat het laten vullen van gasflessen levensgevaarlijk is omdat de fles niet wordt gekeurd en deze 100 % gevuld wordt terwijl deze eigenlijk maar voor 80% gevuld mag zijn.

Ik sinds een paar weken een 11 kg LPG-fles geplaatst met (originele) 80% vulling, manometer enz in de camper, met vulslang naar buiten.
Had ik in juli tijdens de vakantie in Denemarken bij Anneke F. (hoi Anneke!!) gezien.
Voor nog geen 8 eurootjes zit deze nu stampvol en bij ieder station kan ik bijtanken..... én deze flessen schijnen veel veiliger dan de ruilflessen te zijn (althans dat beweerde de leverancier)....
Alleen in de winter wel zorgen dat er propaan in hebt zitten :wink:

Groet, Willem
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten



Bericht door Toon »

http://www.camperpunt.nl/propaangas.htm
kijk hier eens
oude gegevens vergaan niet
met dank aan de vorige berichtgever
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chicken_City
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 10 apr 2005, 22:14
Locatie: Barneveld



Bericht door Chicken_City »

Ik heb nu anderhalf jaar een LPG fles, en dit bevalt uitstekend, volle fles voor ongeveer €8.
Je zit alleen 's winters met het probleem dat LPG een mengsel is van butaan en propaan, maar ook dat is op te lossen.
Ik heb een speciale 12V verwarmingsmat om de fles heen, en dit werkt heel goed. Afgelopen maart met -12 C nog geprobeerd.
Nu alleen nog meer LPG stations in scandinavië.
Plaats reactie