Stroompalen...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
roma
Berichten: 4553
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Stroompalen...



Bericht door roma »

Stroompalen. Een opmerkelijk bericht over hoe gevaarlijk stroompalen kunnen zijn. http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... toot.dhtml
Ook al zou die man er zelf aan geknoeid hebben, neemt niet weg dat bij vertrek het knoeiresultaat voor anderen achterblijft.
Vaak tref je op campings en/of camperplekken fraaie resultaten aan. Wat te denken van deze stroompaal, openhangend, scheef, vervuild en af en toe dicht geknoopt met een fietsband. Om nog maar te zwijgen over de snoeren die over grote afstanden vrij over grond en weg kunnen liggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wies
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 2:34
Locatie: Hulst

Re: Stroompalen...



Bericht door wies »

Als iemand het te gevaarlijk vind moet hij/zij er
geen gebruik van maken .

wies
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Stroompalen...



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb goed gekeken maar zie nog niet wat er gevaarlijk aan is. Er zijn geen open liggende draden te zien, het scheef hangen maakt hem volgens mij niet gevaarlijk en ook het deurtje hoeft niet persé met grendeltje afgesloten te worden. Optisch kan het knapper maar dat maakt niks uit zolang je er zonder gevaar gebruik van kunt maken. Vertrouw je het niet dan doe je wat Wies zegt en maak je er geen gebruik van. Isse simpel, toch? :thumbup: :cheers:
avbrande
Berichten: 4998
Lid geworden op: zo 07 aug 2005, 14:12

Stroompalen...



Bericht door avbrande »

Mooi samen gevat. Ik zie ook geen gevaarlijke zaken. En stroomdraden over de grond is geen enkel probleem zeker niet als je de goede (dikke neopreen)kabel gebruikt. En dan ook geen enkel probleem als er een camper overheen rijdt.
Ton The Camperman ------- Hymer E610 1996 ------- Fiat Ducato 2,5 TDI ------- Maxi-chassis 230
Afbeelding

*Vroeger dacht ik altijd "later", later dit, later dat, enz.
Ik zeg niet langer later, ik vervul vandáág mijn (camper)dromen!!*
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Stroompalen...



Bericht door Toon »

In welk land staat die stroomkast
Voor Nederlandse begrippen is het een oud ding
Staat hij in Frankrijk of België is hij nog goed bruikbaar
Je moet de kast wel in een compleet plaatje zien
Een auto is ook niet rot als er maar een slecht stukje spatbord op zit
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
roma
Berichten: 4553
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stroompalen...



Bericht door roma »

Mijn krantenartikel wordt kennelijk over het hoofd gezien: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... toot.dhtml
Gebruiker ligt zwaargewond in ziekenhuis.

Mijn foto is van 2 jaar terug op een Franse camping, waar vele gezinnen met kinderen stonden, een camping waar nagenoeg alle stroomkasten openhingen. Voor kids aantrekkelijk speelgoed en levensgevaarlijk.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Stroompalen...



Bericht door KTManiac »

roma schreef:Mijn krantenartikel wordt kennelijk over het hoofd gezien: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... toot.dhtml
Gebruiker ligt zwaargewond in ziekenhuis.

Mijn foto is van 2 jaar terug op een Franse camping, waar vele gezinnen met kinderen stonden, een camping waar nagenoeg alle stroomkasten openhingen. Voor kids aantrekkelijk speelgoed en levensgevaarlijk.
Het artikel wordt niet over het hoofd gezien maar ik zie op de foto van de stroompaal niets gevaarlijkers dan aan het stopkontakt thuis of de stopkontakten in mijn tuin.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Stroompalen...



Bericht door hwendt »

Zijn bootje is door de politie weggesleept voor onderzoek. Medewerkers van Joulz koppelden de stroom van het betreffende kastje af en bekeken wat er misging. 'Hij heeft vermoedelijk zelf zitten rotzooien met het kastje,' meldde een Joulz-medewerker ter plaatse.


Ads door Google
Uw uitvaart verzekerdUitgebreid verzekerd zonder provisie, al vanaf € 2,39 / maand.www.regeluitvaart.nu


Het bovenste stukje is van het artikel, het rode stukje is van de reclame direct daaronder.... verband met elkaar.....???

Verder dienen dit soort openbare voorzieningen gecontroleerd te worden en onderhouden te worden. Stroom is een dodelijk product welke bij algemeen gebruik onderhavig is aan slijtage, vocht en kerosievorming. dat is duidelijk anders als een stroomaansluiting in uw woonhuis welke droog en meestel achet gesloten kastruimte is geplaatst..
Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het onderhoud hier niet of te weinig wordt uitgevoerd, De doorvoeren van de kabels hebben een mogelijkheid om klem te komen tussen kast en deurtje.
Scheefstand duid op een verschuiving van de bevestigingsmiddelen binnen in het kastje. daar zou in ieder geval naar gekeken moeten worden. persoonlijk ben ik van mening dat als je dit soort faciliteiten leverd dan dien je ook voor veiligeid te zorgen.
Ik weet niet of dit de desbetreffende kast is of dat het een foto invulling is van het artikel maar het is wel iets gecompliseerder dan dat sommige hier doen voorkomen.


Hugo die zijn oude vak nog niet verleerd is.. :cheers: :cheers: :lol3: :lol3:
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Stroompalen...



Bericht door traveller630 »

Onzin om een uitvaartverzekering af te sluiten als je net geprobeerd heb om jezelf te cremeren.
Dat is lijkt mij nog steeds de goedkoopste oplossing.
Ik gebruik nooit stoom van een paal, hoef er ook niet voor te staan...
Gewoon genoeg gas en zonnepanelen....

Rotterdam West...met een beetje geluk was het volledig de lucht ingegaan...... :shock:
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24455
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Stroompalen...



Bericht door javanes »

Prima kassie.
Elke wandcontactdoos is apart gezekerd en volgens mij is er zelfs zelfs nog een aardlekschakelaar.
Dus alleen de kast staat open.
Is dat dan onveiliger dan een mooie stroompaal met CEE aansluitingen??.

Dit ben ik in Spanje ook wel eens tegengekomen op een camping. En ik me voorstellen dat iemand zich daar oook zorgen over maakt:
Bij het toiletgebouw een losse propaanfles die scheef op een stoel stond en met een touwtje aan een lpg tank was vastgemaakt.
De fles zelf was via een rubber gasslang verbonden met de tank.
Voor die oplossing was waarschijnlijk gekozen omdat de lpg tank zelf leeg was.
Afbeelding
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Stroompalen...



Bericht door herbybg »

@Toon:
Ik kan je chauvinisme begrijpen, maar ik vermoed(sorry voor mijn gebrekkige kennis van Nederland) dat Rotterdam in het "centrum van de beschaving" staat? :DD

Ik vermoed ook dat de kast in metaal niet beschikte over een degelijke aarding en vraag me af, of ook de aanvoer(aarding) in orde was...
Het kunnen openen door onbevoegden van een stroomkast is ook in ons apenland Belgie niet toegestaan.
De kast moet ook waterdicht zijn en de waterdichte aansluitingen+zekeringen van buitenaf bereikbaar...
Voor de rest is alles in orde :silent: :bang:

Ik zou die installatie kunnen goedkeuren indien de kast, degelijk geaard was en aarding OK op slot was en de campeerder er alleen met de uitbater bij kon, die ze na de aansluiting op slot deed...
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Stroompalen...



Bericht door Toon »

roma schreef:Stroompalen. Een opmerkelijk bericht over hoe gevaarlijk stroompalen kunnen zijn. http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... toot.dhtml
Ook al zou die man er zelf aan geknoeid hebben, neemt niet weg dat bij vertrek het knoeiresultaat voor anderen achterblijft.
Vaak tref je op campings en/of camperplekken fraaie resultaten aan. Wat te denken van deze stroompaal, openhangend, scheef, vervuild en af en toe dicht geknoopt met een fietsband. Om nog maar te zwijgen over de snoeren die over grote afstanden vrij over grond en weg kunnen liggen.
Afbeelding
Met andere woorden
Je bent een Rotterdams voorval aan het vergelijken met een Franse stroomkast
Hoe gekker kun je het maken
Je verhaal slaat dus totaal nergens op
Zet dan naast de Rotterdamse kast
Een andere kast uit Rotterdam zoals het wel moet zijn
En geef bij de foute kast duidelijk aan wat er fout is
Met deze Franse kast is in principe niks mis mee
Er zijn zelfs voldoende uitsparingen voor de kabels door te voeren als de kast dicht is
En wat Javannes al vermelde technisch niks mis mee
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
roma
Berichten: 4553
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stroompalen...



Bericht door roma »

herbybg schreef: Ik zou die installatie kunnen goedkeuren indien de kast, degelijk geaard was en aarding OK op slot was en de campeerder er alleen met de uitbater bij kon, die ze na de aansluiting op slot deed...
Op hetzelfde terrein stonden kasten die wel degelijk afgesloten waren! Kwaliteit verloochent zich niet. Afbeelding
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Stroompalen...



Bericht door Toon »

Wat is de reden van de uitbater om zijn kasten niet beter te onderhouden
1e vergunning verloopt
2e geen opvolger
3e de camping pas overgenomen
4e het is een camping die bestiert word door alleen de eigenaar en die is afgelopen winter ernstig ziek geweest
Zo kun je nog wel FF door gaan om wel degelijk een gegronde reden op te geven dat de kast er zo bij staat
Om zomaar een camping ( gelukkig geen naam vermeld) af te branden vindt ik wat ver gaan
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie