Verwarming: elektrisch

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door peter »

met een volle lpg tank kan ik hopelijk een week doen, kost me 15 euro.
ik vindt de warmte lekkerder (kan persoonlijk zijn).
vorig jaar stond ik in arlberg met -20. dacht slim te zijn om gas uit te sparen en de elektrische kachel aan te doen als bijverwarming. mocht voor een paar dagen 80 euro afrekenen. een euro per kw,
ben daar wel van genezen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door javanes »

Zorg er dan wel voor dat je lpg hebt met een verhouding met veel propaan of zorg voor verwarming van de fles.
Zo niet kom je er geen week mee toe.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door peter »

jazeker. en voor de zekerheid koop ik daar altijd een gasfles. kan ik ook mooi op de camping inwisselen. dat oostenrijkse gas brandt in ieder geval :-B
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door kampo »

80 € electriciteit ?
En hoeveel kosten 3 flessen Oostenrijks gas voor een week verwarmen ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door rob2 »

met een volle lpg tank kan ik hopelijk een week doen
Dan heb je lage temperaturen in je camper denk ik.....

Wij verstoken tijdens de wintersport 1 fles propaan in 3 á 4 dagen, een (zeer?)goed geïsoleerde
integraal camper van geen 7m lang.
Bij echt lage temperaturen, zoals -20gr. gaat het nog een beetje sneller, we hebben ooit in
een lang wintersportweekend in Winterberg 2 volle flessen verstookt tussen vrijdagavond en dinsdagavond.....
en dan zijn we overdag niet in de camper.
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door peter »

80 euro was maar van een paar dagen.
camper is goed geïsoleerd. gebruik ongeveer 2 grote gasflessen in 9 dagen. met de lpg tank doe ik ongeveer 12 dagen. de kosten hiervan zijn een fractie van de euro per kw die je op sommige campings mag betalen. en nee, koud hebben we het echt niet.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door Cee Pee »

Ik kan me wel iets bij die prijzen voorstellen.
Als alle aanwezige campers elektrisch willen verwarmen zal de beheerder een behoorlijke investering hebben moeten doen om deze grote vermogens vraag aan te kunnen.
Die wil hij toch ook wel weer een keer betaald zien.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door peter »

als opwekker van zonne energie en rijder van een electrische auto kijk ik hier iets anders naar.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door Cee Pee »

Dat mag, maar hij heeft het en als jij het wil gebruiken is dat zijn prijs, en die bepaalt hij.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door peter »

dat klopt en dus ook geen enkel probleem. betekent alleen dat ik het vanaf nu niet meer of bewuster ga gebruiken want je loopt erop leeg.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Ik heb van onze Eberspächer D2 hetbrandstofpompje geïsoleerd en een inlaatdemper gemonteerd. Nu zijn de kachelgeluiden voor onze buren nagenoeg niet meer hoorbaar. In de luchtverwarming heb ik een electrische verwarming opgenomen van het merk Koning. 3 Standen blower en 3 standen verwarming: 500/1000/2000 watt. Werkt prima en met de dieselkachel aan zeer goedkoop. Groet Eric
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door Aardy »

Als je elektrisch verwarmt kost dat inderdaad nogal wat euro's.
Gas is goedkoper, maar gas is over een poosje uit de gratie en diesel eveneens.
Wordt winterkamperen straks bijna onmogelijk vanwege de kosten, die de campingbeheerder uiteraard gaat doorrekenen in de prijs van elektrisch?
Zowel campers als caravans maken gebruik van stroom dus de kosten voor aanpassing van het net zullen behoorlijk hoog zijn.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door Gwen1980 »

Wij gaan met kerst op wintersport met de camper. 17 jaar oud en een flinke alkoof.
We hebben een grote 50liter lpgtank en een klein elektrisch kacheltje maar dat is zo'n campingdingetje waar je bovenop moet zitten om er iets van te voelen.

Als we overdag de temperatuur rond 10 graden zetten en s avonds rond 20, zouden we het dan een week redden op gas? En is 10 graden genoeg om de leidingen ontdooid te houden? We hebben geen dubbele bodem of extra isolatie onder de camper.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Verwarming: elektrisch



Bericht door peter »

[quote="Gwen1980"]Wij gaan met kerst op wintersport met de camper. 17 jaar oud en een flinke alkoof.
We hebben een grote 50liter lpgtank en een klein elektrisch kacheltje maar dat is zo'n campingdingetje waar je bovenop moet zitten om er iets van te voelen.

Als we overdag de temperatuur rond 10 graden zetten en s avonds rond 20, zouden we het dan een week redden op gas? En is 10 graden genoeg om de leidingen ontdooid te houden? We hebben geen dubbele bodem of extra isolatie onder de camper.

ja, het gas is ruim voldoende voor een week. of je de leidingen ontdooid houdt is niet te zeggen. dat ligt eraan hoe koud het buiten is en hoe de leidingen lopen. ze bevriezen vaak in kastjes en dergelijke, natuurlijk kun je deze plekken lokaliseren en bijvoorbeeld snachts de kastjes open laten staan.
Plaats reactie