vocht bij incidenteel gebruik in winter

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Cee Pee »

Voor die drie euro per dag dus ruim twee tientjes per week zette ik er een electriche oliegevulde radiator in, niks geen gedoe en alles blijft heerlijk droog.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
georgethuis

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door georgethuis »

Voor die € 3,00 waarschijnlijk beperkt vermogen waar geen radiator op kan functioneren.
Ik heb inmiddels 17 jaar op de diverse wintercampings gestaan, maar of duur, of beperkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Cee Pee »

Dat zeg jij, ik heb TS alleen maar over € 3,= gehoord en niet over een restrictie.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
georgethuis

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door georgethuis »

Dat klopt Cor.
Maar misschien in zijn enthousiasme niet verder gelezen!
Als het in een wintersportgebied is zou ik graag het adres v.d. camping willen weten.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door AadenAnke »

Mijn camper staat altijd buiten dus ook in de regen, sneeuw en vorst. Stook er niet in van 1/2 oktober tot begin april. De lekkage die standaard elke (oudere) camper geacht wordt te hebben heb ik intussen verholpen (hoop ik). Zonder stoken maar met goed ventileren blijft de luchtvochtigheid in de camper goed en zit er nooit condens op de ramen. Volgens mij moet wat TS wil zonder problemen kunnen als de camper niet lekt.

Gr. Aad
Dirk Lauwers
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 21 feb 2018, 22:05

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Dirk Lauwers »

Vochtvreter (s) plaatsen ?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door PaulBng »

Dan moet je de camper hermetisch afsluiten. Anders ben je heel NL aan het ontvochten...
Dirk Lauwers
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 21 feb 2018, 22:05

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Dirk Lauwers »

PaulBng schreef:
do 22 feb 2018, 16:59
Dan moet je de camper hermetisch afsluiten. Anders ben je heel NL aan het ontvochten...
Alles mooi dicht is voldoende als hij binnen staat (in een serre bvb)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Bob Diesel »

En alles mooi dicht is voldoende ,ook als die buiten staat :idea:
Net als al die campers bij de fabrikant,dealer
En die van mij, al 12jaar +
Ventilatie genoeg via luftpilz in de natte cel en via het afzuigkapje, ook als die niet afzuigt
Via de lucht inlaat ,ventilatie in de cabine
Wel de kastklepje,s open zetten ,en natuurlijk de deur van de koelkast op een kier
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Kroppie »

dat ding van mij ook , staat al sinds mei 1990 en 235.000km buiten, altijd met alle ramen op een ventilatie stand , en verder als het buiten vriest vriest het binnen ook maar , ben als het vriest toch niet in de camper, buiten een dakluik eens opnieuw gekit, en het voorraam in de alkoof verwijderd vanwege lekkage , verder geen rare vocht problemen gehad .
het chassis en cabine plaatwerk tegen roest behandeld, en zo gaat ie waarschijnlijk nog langer mee dan ikzelf.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
cor heku
Berichten: 861
Lid geworden op: di 12 jun 2018, 16:53
Locatie: Best

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door cor heku »

Mijn camper is een buitenslaper tijdens de winter en ik gebruik een 500 Watt ventilatorkacheltje met een tijdklok ervoor om de ergste koude er uit te houden,(via 240v) vooral s'nachts.De warmtebron werkt ongeveer 15 minuten per uur. blijft rond de 10 graden in de camper met vorst buiten.
cor
kareldas
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 9:20

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door kareldas »

Ik zou de stroom erop laten, een elektrische ontvochtiger inzetten en zorgen dat het vorstvrij blijft. En dan niet ventileren. De ontvochtiger op het aanrechtje plaatsen en de afvoerslang in de afvoer van de gootsteen. Ontrekt tot 8l water per etmaal.
Mijn advies voor een ontvochtiger https://www.meaco.nl/meaco-dd8ljunior
Gebruik ik zelf ook tijdens winterstalling.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Cee Pee »

Als die ontvochtiger er 8 liter per 24 uur uit vandaan haalt zal hij dit echt van buiten de camper aanzuigen.
Dus niks van dat alles, raampjes en luiken op een klein kiertje en verder helemaal niets aan doen.
Blijft alles droog, het zal wel koud aanvoelen maar dat is geen vocht.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: vocht bij incidenteel gebruik in winter



Bericht door Don Esteban »

Als die ontvochtiger er 8 liter per 24 uur uit vandaan haalt zal hij dit echt van buiten de camper aanzuigen.

Precies. 8 liter op 24 uur is extreem veel. Ook ik heb een elektrische ontvochtiger in gebruik. Het reservoir daar past een liter of 5 in en ik moet toch minstens een week tot 10 dagen wachten voordat het redelijk vol is. Is het goed weer en geen regen op komst? (zoals de laatste dagen het geval is geweest) Dan volstaat goede ventilatie en zet ik alles tegen elkaar open.
Laatst gewijzigd door Don Esteban op za 17 nov 2018, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Plaats reactie