Tips wintersport kerstvakantie gevraagd

Met de camper naar de sneeuw!
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door Gwen1980 »

Wij denken er over om dit jaar voor het eerst met de camper in de kerstvakantie naar de sneeuw te gaan. Omdat we met z'n vijven zijn willen we op een camping, met goede faciliteiten (douches, spullen laten drogen, misschien een speel/ontspanningsruimte).

Wie heeft er een leuke tip voor een camping in Zuid-Duitsland of Tirol, liefst zo dicht mogelijk bij piste en skischool, zodat de kinderen niet al te lang met hun onhandige laarzen door de sneeuw moeten banjeren? En ook liefst een beetje sneeuwzeker, want kerstvakantie is toch nog een wat twijfelachtige periode qua weer. En niet te moeilijk gebied, de kinderen hebben nog nooit gewintersport en voor mij is het ook alweer jaren geleden.

En is het echt noodzakelijk om te reserveren of kun je de gok wagen om op de bonnefooi te gaan? Wij reserveren normaal nooit, maar kan me voorstellen dat het in dit geval onontkoombaar is.
Idem voor skilessen, moet je dat ook vooraf reserveren of kan dat ter plekke?

Oh, en zeer belangrijke kwestie voor mijn kinderen: weet iemand of het in Duitsland/Oostenrijk is toegestaan om zelf vuurwerk af te steken tijdens oud en nieuw? Want anders willen ze niet mee :crazy:
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Moeton
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 20:55

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door Moeton »

Hallo,
De omgeving waar jij je winter vakantie wil door brengen geef ik je weinig kans dat er (voldoende) sneeuw ligt in die periode.
Mijn sneeuw zekere ervaring met de kerst is in Frankrijk in Valthorens.
Als er daar geen sneeuw valt dan maken ze die gewoon zelf middels sneeuw kanonnnen.
Met kerst is het daar altijd sneeuw zeker.
Wel een stukje verder rijden (en klimmen, 2300m) maar succes verzekerd.
De camperplaats is naast de piste. (Bij parkeergarage P2)
Vuurwerk is geen probleem.
Reserveren heb ik nog nooit gedaan.
Water en toilet middels flotbleu.
Succes.
Dethleffs GlobeBus T4 2013
Ducato 130 pk 2.3 jtd multijet.
Leven en laten leven.

Groeten,
Moeton.
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door Moi »

Al eens gedacht aan CZ? Klinovec/Boží Dar. Ongeveer 7 uur rijden vanaf Utrecht. Op Campercontact staat een cp.
Pössl Roadcruiser.
oudeegbrink
Berichten: 11
Lid geworden op: do 02 jul 2015, 22:01

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door oudeegbrink »

Hallo,

Camping Tirolcamp in Fieberbrunn. De camping ligt op loopafstand van de piste.
Prachtig sanitair en een mooi overdekt zwembad.
Mvg Saskia
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door Gwen1980 »

Moi schreef:Al eens gedacht aan CZ? Klinovec/Boží Dar. Ongeveer 7 uur rijden vanaf Utrecht. Op Campercontact staat een cp.
Is dat gebied een beetje sneeuwzeker? Tsjechië spreekt me op zich wel aan, meer dan Frankrijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door Moi »

Hoor van een collega dat het hoog genoeg is. Ben zelf niet geweest, zij wel. Je kunt natuurlijk altijd een bericht/vraag sturen via de site van klinovec.cz.
Pössl Roadcruiser.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door hurktoilet »

Frankrijk heeft het voordeel dat je vrijwel overal zo vanuit je hotel op de piste staan en ook de skischool meestal in de buurt is.
Met oud en nieuw zijn er op sommige plaatsen vuurwerkshows, maar zelf vuurwerk afsteken is zeer ongebruikelijk (muv de Elzas).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door petra en andre »

nou afgelopen kerst lag er bij klinovec geen sneeuw weet niet of de duitse kant wel sneeuw had dmv kanonnen. de cp is op een groot parkeerplaats heeft wel water en stroom maar geen douche, een wc is er wel overdag. er zit nog een skigebied iets verderop maar ook die is niet echt sneeuw zeker daar staat men op de parkeerplaats van het skigebied en wordt gedoogd. Pec pod Senzkau is samen met spindl het hoogste gebied en dmv sneeuwkanonnen, mits de temp niet te hoog is vrij sneeuw zeker. Pec heeft geen cp en geen camping en spindl heeft wel een camping zou ik reserveren maar vond het best nog een stukje lopen naar de piste een paar jaar terug weet niet of er een busje rijd want wij waren er in de zomer. nu is er aardig wat te zien in Tsjechië dus wij vermaken ons altijd wel ook als er geen sneeuw ligt. o ja en vuurwerk geen probleem in tsjechie is overal te koop. ski lessen hoef je niet te bespreken
lidey
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 15 sep 2006, 11:10
Locatie: Surwold/ Duitsland

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door lidey »

hallo,

kijk eens bij de camping ARLBERG in Pettneu, Tirol , maar 913 km vanaf Utrecht.
het mooie van deze camping is dat iedere plaats een eigen cabine heeft met douche , wc, aanrecht en is verwarmd zodat al je sneeuw spullen er fijn kunnen drogen.
ook hang je aan hun gas slang zodat je nooit gas te kort hebt .
de eenvoudige pistes zijn vlakbij en de skibus is ook bij de camping.
een nadeel misschien : de prijs , maar ja , het is maar wat je er voor over hebt :P
fijne ski vakantie in ieder geval, groet, Lidey.
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik ben heel vaak met de kerst geweest, de laatste 3 jaar niet meer, omdat de sneeuwkwaliteit dan niet super is maar de belangrijkste reden: het is dan overal stervens druk
De laatste keer stonden we in Italië op camping Colfoco in de Dolemieten. De wachttijd voor de liften vlakbij de camping bedroeg 40 minuten. We zijn de 2e kerstdag naar huis gegaan, we hadden er geen plezier meer aan. Ik weet niet hoe het in val thorens in Frankrijk is, daar waren we lang geleden met de kerst, toen ging het nog maar het weer kan daar heel beroerd zijn.......
We gaan tegenwoordig half januari, bevalt ons prima. ( al kan het dan min 20 zijn)
Meestal Italië .....
Gr louis
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door PaulBng »

Skieen is ook een beetje vorige eeuw hè... Wie doet het niet..
Ga gewoon lekker wandelen. Of sneeuwschoenwandelen. Lijkt oudbollig maar je komt op plaatsen waar verder bijna niemand komt. Maagdelijke sneeuw. Geen rijen. Kein Slangstehen.
Maar is vast off-topic...
Surian
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2009, 22:34

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door Surian »

Camping Glonerbauer in Altenmarkt im Pongau is een optie. Skibus naar sneeuwzekere Zauchensee (10 minuten rijden) is vóór de camping.
Wij gaan al jaren naar een camperplaats in Altenmarkt (alle faciliteiten behalve douche) en hebben nog altijd goed kunnen skiën in Zauchensee en/of Flachau :-)
De Oostenrijkers zijn gekker op vuurwerk dan wij en knallen er dus allemaal vrolijk op los :-) Wij nemen ook altijd wat spul mee maar in het dorp is heel veel aanbod in de week vóór Nieuwjaarsavond.
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door saagstree »

Wij gingen tot 2015 25 jaar lang naar Mauterndorf altijd sneeuw gehad met luxe camping bij ski lift.
Wij zijn alleen zomers op de camping geweest voor de prijs van een wintercamping huurde wij een mooi appartement in het dorp.
Gaan nu in de winter met de camper op pad maar dan naar de zon in Spanje.
geniet van elk vrij uurtje
georgethuis

Re: Tips wintersport kerstvakantie gevraagd



Bericht door georgethuis »

Wij gaan al 17 jaar naar Laengenfeld in het Oetztal. Goede faciliteiten. Ligging op 1130 meter.
Skibus naar Solden 200 mtr van de camping. Langlaufen naast de camping. Solden zeer goede liftcapaciteiten.Jaarwisseling georganiseerd door de camping Glühwein en vuurwerk
Succes ermee!!
Plaats reactie