Wintersport en gasflessen

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
johanentonny
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 16 feb 2015, 20:10

Wintersport en gasflessen



Bericht door johanentonny »

Wij zijn onlangs voor het eerst op wintersport geweest met de camper. Het beviel super. 2 grote gasflessen mee dus dachten dat is genoeg. Helaas de kachel stopte omdat er te weinig gas in zat dachten wij.
Wij dachten we kunnen in Oostenrijk onze gasfles wel wisselen maar niet dus. Hoe doen anderen dit als ze met wintersport gaan? Wij zijn benieuwd. 1 Nederlandse gasfles mee en 1 kopen in Oostenrijk?
Wij horen graag.
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: wintersport



Bericht door ton en evelien »

Neem 4 volle mee waarvan 1 lpg en een duitse
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: wintersport



Bericht door tvdsande »

Hier nog nooit problemen gehad met gasflessen ruilen in Oostenrijk of Duitsland.
Weet niet wat voor flessen jullie hebben,en om 4 flessen mee nemen onzin.
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: wintersport



Bericht door de toren »

Op wintersport maken we uitzondering en staan we op camping die sluiten met verloop gewoon een grote gasfles aan . Tot nu toe op 4 verschillende campings gedaan
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: wintersport



Bericht door ton en evelien »

tvdsande schreef:Hier nog nooit problemen gehad met gasflessen ruilen in Oostenrijk of Duitsland.
Weet niet wat voor flessen jullie hebben,en om 4 flessen mee nemen onzin.
Als ik twee weken op een plek sta heb ik geen zin om alles in te pakken om gas flessen te wisselen en om met de ski bus een fles te wisselen vind ik niks neem geen risico om zonder gas te zitten maar dat moet iedereen voor zich zelf uit maken
tvdsande
Berichten: 2269
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

Re: wintersport



Bericht door tvdsande »

En ik ga er vanuit dat Johan op een camping staat ,want als je niet aan de stroom hangt hou je het niet lang vol. :think: :think:
4 flessen :crazy: :crazy:
jolienma
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 21 aug 2013, 22:14
Locatie: Agrigento

Re: wintersport



Bericht door jolienma »

Als je geen fles kan ruilen koop er dan gewoon een aan in het land waar je bent....simpel toch :bow:
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: wintersport



Bericht door toine-s »

deze week maar 20 liter gebruikt in 7 nachten.
vorige jaar zo'n 35 liter in 5 nachten.
Beide in Solden.
Afgelopen week was het veel warmer en dat scheelt blijkbaar enorm in het gasverbruik.
Ik had overigens een extra Benegas propaan fles meegenomen naast de 2x 27 liter LPG flessen.
Extra fles met eigen drukregelaar en slang + aansluiting om hem op de BBQ buitenkoppeling te kunnen aansluiten.
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: wintersport



Bericht door Rotec 590 »

Ik gebruik tussen de 4 en 5 liter per dag afhankelijk van de nachttemperatuur.
Daarvoor heb ik 4 LPG flessen van 21 liter mee die ik vul met 90% propaan en 10% butaan 60 cent per liter ( Dorpje Noord Veluwe, echt 100% propaan is het niet, en Buurman aldaar doet moeilijk vandaar dorpje en geen naam)
Hoe meer Propaan hoe beter want als het onder het vriespunt is komt er geen butaan uit de fles.
In de zomer heb ik genoeg aan 2 flessen die in de gasbun passen en laat ik de andere thuis.

Met een fles in de skibus ? Dat dat nog kan in Oostenrijk. In Frankrijk mag de hond er al niet meer in, laat staan een gasfles.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: wintersport



Bericht door Bohemia »

Heb niet bewust voor een dieselkachel gekozen, zat al in de camper, maar als ik de enorme hoeveelheden gas hierboven lees, is dit toch wel erg praktisch.
Pinki
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 19 jan 2011, 17:33
Locatie: Wijnegem - Belgie

Re: wintersport



Bericht door Pinki »

ga steeds (wel met pasen) en heb dan voor een weekje ruim voldoende met een fles lpg en als reserve een fles benegas mee.
ga steeds naar livigno op camperplek, heb er stroom inclusief en laat een olieradiatortje 500w continu de ergste koude opvangen, 's ochtends en 's avonds de truma en we zitten lekker warm.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: wintersport



Bericht door LMC591A28JTD »

Bohemia schreef:Heb niet bewust voor een dieselkachel gekozen, zat al in de camper, maar als ik de enorme hoeveelheden gas hierboven lees, is dit toch wel erg praktisch.
Hoi,
hebben wij ook, zat er ook al in. We waren nog niet op vakantie in de winter.Ik heb geen idee hoeveel diesel die diesel verwarming van Eberspächer per dag gebruikt. Kun je een indicatie geven bij een hele dag vorst en flinke nachtvorst? Uiteraard slechts een indicatie, want elke camper verschilt natuurlijk.
Dank!
Laatst gewijzigd door LMC591A28JTD op ma 06 feb 2017, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Wintersport en gasflessen



Bericht door jurgenc »

Ik rekende max 4 liter per dag. In de praktijk een stuk minder tijdens de wintersport (vogezen, zwitserland, oostenrijk in december, januari, maart).
Had een 7 m camper, geen dubbele bodem(benimar mileo 211).
H20
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Wintersport en gasflessen



Bericht door peter »

het was wel erg koud afgelopen januari in oostenrijk. toch gebruikten we maar anderhalve fles. ik reken ongeveer 4,5 dag voor een grote nederlandse fles. daarnaast heb ik voor drankrijk en duitsland (en dus oostenrijk) een fles gekocht. deze gaat meestal leeg mee.als ik daar aankom wissel ik hem om voor een volle. kan meetal op een camping of bij een bouwmarkt/supermarkt. zo heb ik nooit gasproblemen
Plaats reactie