Voor het eerst Winterberg

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Voor het eerst Winterberg



Bericht door anne63 »

We willen volgende week voor het eerst richting Winterberg. De bedoeling is dat onze zoon 2 dagen gaat skiën en wij vermaken ons wel met wat lopen en kijken. We gaan dus voor het eerst met de camper die kant op.

Ik heb hier gelezen over de parkeerplaats Stadthalle waar mogelijkheid tot stroom zou zijn (hebben we niet perse nodig). Maar is dat niet heel ver van de skiliften ? En de skihuur ? Hoe kom je dus van dit parkeerterrein bij de skilift ? We willen niet met de camper heen en weer gaan rijden.
Parkeerplaats bij de Nordhang heb ik ook gezien maar de lift Nordhang is nu dicht - dus niet zo handig ?

Er is ook een camperplaats in Neuastenberg en die ziet er leuk uit. Maar is dat skigebied ook leuk daar ? (Hij is 15 skiet redelijk en houdt van afwisseling en uitdaging) Er rijdt ook een bus naar Winterberg kan je dan je ski's en alles meenemen ?

Kortom, wat is het meest handige en praktische ?
Gebruikersavatar
Rookie07
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 10:51
Locatie: Uithoorn

Re: Voor het eerst Winterberg



Bericht door Rookie07 »

Hmmmmm. Tijdje geleden dat ik in Winterberg heb gewerkt....
Weet alleen dat ze reeds in 98-99 veel campers hebben weggestuurd mits op parkeerplaatsen overnachten.
Waarom probeer je het niet op een camping? Dicht bij de liften? En Neuastenberg is leuk. Hou er wel rekening mee het is een klein skigebied. Net als alles daar beperkt...want niet al te hoog.
Veel plezier


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groeten Andreas
frans57
Berichten: 11
Lid geworden op: za 18 feb 2012, 13:07
Locatie: Flevoland

Re: Voor het eerst Winterberg



Bericht door frans57 »

[quote="anne63"]We willen volgende week voor het eerst richting Winterberg. De bedoeling is dat onze zoon 2 dagen gaat skiën en wij vermaken ons wel met wat lopen en kijken. We gaan dus voor het eerst met de camper die kant op.

Ik heb hier gelezen over de parkeerplaats Stadthalle waar mogelijkheid tot stroom zou zijn (hebben we niet perse nodig). Maar is dat niet heel ver van de skiliften ? En de skihuur ? Hoe kom je dus van dit parkeerterrein bij de skilift ? We willen niet met de camper heen en weer gaan rijden.
Parkeerplaats bij de Nordhang heb ik ook gezien maar de lift Nordhang is nu dicht - dus niet zo handig ?

Er is ook een camperplaats in Neuastenberg en die ziet er leuk uit. Maar is dat skigebied ook leuk daar ? (Hij is 15 skiet redelijk en houdt van afwisseling en uitdaging) Er rijdt ook een bus naar Winterberg kan je dan je ski's en alles meenemen ?

Je kan ook gaan naar campingplatz Hochsauerland, remmeswiese 10 in Winterberg, wel even reserveren. Zijn aparte camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Paulie
Berichten: 389
Lid geworden op: di 14 mei 2013, 21:40
Locatie: Het Wilde Westen

Re: Voor het eerst Winterberg



Bericht door Paulie »

Ik heb goede ervaringen met Campingplatz Winterberg, piste aan de overkant van de straat en op loopafstand van het dorp. Plaatsen zijn semi-verhard, prachtig mooi (en warm!) sanitair. Wel reserveren, minimum twee dagen.

Paulie.
Gebruikersavatar
anne63
Berichten: 4533
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 15:29
Locatie: Nieuwleusen

Re: Voor het eerst Winterberg



Bericht door anne63 »

We zijn terug. Hebben op de parkeerplaats Stadthalle gestaan. Goed aangegeven, stroompalen voorhanden. Lopen naar hotel der Brabander want daar leek het onze zoon het leukste om de skipistes op te gaan. Hij heeft zich vermaakt en wij ook !
Gebruikersavatar
ushi
Berichten: 152
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 19:56

Re: Voor het eerst Winterberg



Bericht door ushi »

Camperplaats aan nueastenberg is wat afgelegen je kan wel beide kanten op om te skiën mits open camping hogsauerland heeft camperplaats
Ongeveer 25 Euro met stroom meter aan de piste dicht bij aldi skie verhuur en goed te lopen naar centrum 15 min en après ski
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Voor het eerst Winterberg



Bericht door peter »

wat je de volgende keer ook kunt doen is naar de parkeerplaatsen bij de de pistes rijden. tegenover de weg naar kappe is een grote parkeerplaats. daar kun je onderaan staan en als je wilt overnachten.
wij slapen meestal bij de stadhalle, wel zo gezellig avonds, en rijden dan morgens vroeg naar de piste. hier stap je zo uit de camper de piste op.
Plaats reactie