Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 10:29
- Locatie: Kolhorn
Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
Goedemorgen,
Ik ben in het bezit van een Hymer B544 uit 1987 met een 2.5 Dielel motor.
Als ik in de winter mijn kachel in de cabine aanzet daald de temperatuur van mijn auto behoorljik
Komt ook geen echte warmte uit de kachel.
Motor termostaat is al vervangen ( alleen daar licht het niet aan)
Mijn iedee is dat de twee aanvoer leidingen van de kachel teveel; kou in de kachel radioator blazen.
Zit er een winterstand op ?
Heeft iemand dit ook bij de hand gehad, en heeft iemand hier een oplossing voor.
Ik ben in het bezit van een Hymer B544 uit 1987 met een 2.5 Dielel motor.
Als ik in de winter mijn kachel in de cabine aanzet daald de temperatuur van mijn auto behoorljik
Komt ook geen echte warmte uit de kachel.
Motor termostaat is al vervangen ( alleen daar licht het niet aan)
Mijn iedee is dat de twee aanvoer leidingen van de kachel teveel; kou in de kachel radioator blazen.
Zit er een winterstand op ?
Heeft iemand dit ook bij de hand gehad, en heeft iemand hier een oplossing voor.
Hobby AK 620 2.5 TD 95 pk 1992
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor
ik doe het allersimpelste.......
ik plaats een stuk karton voor de helft van de radiateur.
in het voorjaar gaat ie er weer uit.
ik plaats een stuk karton voor de helft van de radiateur.
in het voorjaar gaat ie er weer uit.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
- eef van baal
- Berichten: 7518
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
- Locatie: Nieuw Bergen LB
- Contacteer:
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor
ik vind 50 graden geen koude lucht, maar zoals al eerder gezegd zet een stuk karton voor de radiateur dan zal de motor ook wat heter worden.
wel even de metertjes in de gaten houden dat het weer niet te heet wrodt.
je kunt er ook zo'n klein rolgordijn voor zetten die kun je dan aanpassen door verder uit of op te rollen, werdt vroeger wel meer gedaan.
wel even de metertjes in de gaten houden dat het weer niet te heet wrodt.
je kunt er ook zo'n klein rolgordijn voor zetten die kun je dan aanpassen door verder uit of op te rollen, werdt vroeger wel meer gedaan.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor
In principe is er gewoon iets mis met de temperatuurregeling, ik zou er voor kiezen de oorzaak weg te nemen.
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
Ik had echt een bekend gevoel bij dit probleem. Weliswaar 2 campers terug, maar ik had toen ook in de winter een stuk karton voor de radiateur zitten. Wel de meters in de gaten houden.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor
t,is een oude camper..net als die van mij.Meine schreef:In principe is er gewoon iets mis met de temperatuurregeling, ik zou er voor kiezen de oorzaak weg te nemen.
volgens mij werden er toen alleen campers gebouwd om in de zomer te rijden , en dan had je normaal geen problemen.
kijk eens wat voor joekel van een radiator er in hangt, in de winter KAN die gewoon niet echt warm worden.
in de zomer heb ik nooit problemen met de koeling, nooit een 2e fan erbij, ook niet bij 30+ in de klim.
maar in de winter word de boel niet warm , dus gewoon een kartonnetje ervoor en niet moeilijk doen.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
Ik bedoel eigenlijk, dat het verstandig is om te onderzaoeken hoe heet je radiateur is op het moment dat de verwarming slechts lauwe lucht geeft. Wellicht komt de kachelkraan niet helemaal open en bij een iets lekkende koppakking kan zich lucht verzamelen in de kachelradiateur. En dat je toch je termostaat even in een pannetje heet maakt om hem te controleren. Als alles dan klopt aan het koelsysteem dan wordt het tijd om een kartonnetje voor de radiateur te doen.
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
TS schrijft dat de thermostaat is vervangen, en dat bij het openen van de schuiven de motortemperatuur zakt.
dan zou je er vanuit mogen gaan dat de kraan ver genoeg open gaat volgens mij.
van enige lekkage schrijft ie ook niks.
ik zou wel eens willen weten hoe warm zijn motor in de hoogzomer word.
dus bij zomerse temperaturen en heuvel op.
dan zou je er vanuit mogen gaan dat de kraan ver genoeg open gaat volgens mij.
van enige lekkage schrijft ie ook niks.
ik zou wel eens willen weten hoe warm zijn motor in de hoogzomer word.
dus bij zomerse temperaturen en heuvel op.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
Doe niet zo moeilijk en begin niet van alles en nog wat te zoeken, want het is er gewoon nietMeine schreef:Ik bedoel eigenlijk, dat het verstandig is om te onderzaoeken hoe heet je radiateur is op het moment dat de verwarming slechts lauwe lucht geeft. Wellicht komt de kachelkraan niet helemaal open en bij een iets lekkende koppakking kan zich lucht verzamelen in de kachelradiateur. En dat je toch je termostaat even in een pannetje heet maakt om hem te controleren. Als alles dan klopt aan het koelsysteem dan wordt het tijd om een kartonnetje voor de radiateur te doen.
Doe zoals Wingman zei...........een simpel stuk karton voor de radiator
In de jaren stillekens was het niet anders, zelfs bij de "luxe-voituren" moest men een stuk karton voor de radiator plaatsen wilde men iets of wat warmte hebben binnen.
Dus gewoon......stuk karton voor de radiator en men heeft comfort
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
wel eens naar ''Iceroad truckers'' gekeken???
daar pakken ze zowat de hele truck in om het op temperatuur te houden.
is natuurlijk wel extreme kou daar, maar de oplossing is net zo simpel.
overigens heb ik mijn kartonnetje in een vuilniszak zitten zodat ie bij nattigheid niet meteen verpulvert.
daar pakken ze zowat de hele truck in om het op temperatuur te houden.
is natuurlijk wel extreme kou daar, maar de oplossing is net zo simpel.
overigens heb ik mijn kartonnetje in een vuilniszak zitten zodat ie bij nattigheid niet meteen verpulvert.
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
Multiplexplaatje?!!!!mijn kartonnetje in een vuilniszak zitten zodat ie bij nattigheid niet meteen verpulvert
- wingman01
- Berichten: 7546
- Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
- Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
had ik ff niet
ik loop nog wel een keer tegen een stukje plexiglas aan
ik loop nog wel een keer tegen een stukje plexiglas aan
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
- Saviemeke
- Berichten: 16782
- Lid geworden op: di 27 dec 2005, 10:13
- Locatie: Wieringermeer
- Contacteer:
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
Het mooiste zou zijn als de aftakking van het kachel water voor de thermostaat wordt gemaakt.
Op deze wijze gaat er altijd water van de motor temperatuur door de kachel radiateur, en pas bij het openen van de thermostaat gaat het koelwater naar de radiateur.
Ik weet niet of het mogelijk is dit aan te passen want het hangt er helemaal vanaf waar de thermostaat geplaatst is.
Op deze wijze gaat er altijd water van de motor temperatuur door de kachel radiateur, en pas bij het openen van de thermostaat gaat het koelwater naar de radiateur.
Ik weet niet of het mogelijk is dit aan te passen want het hangt er helemaal vanaf waar de thermostaat geplaatst is.
Renovatie van onze Hobby600
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
*******************************************************
Je moet zeilen op de wind van vandaag,
De wind van gisteren helpt je niet vooruit,
En je weet niet, of hij morgen komt
Re: Heeft iemand ervaring met het warm krijgen van je motor?
De slang van de kachel is altijd voor de termostaat geplaatst.