Verlenging Alde pijp

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
damepj
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 20:41
Locatie: monster

Verlenging Alde pijp



Bericht door damepj »

Wie kan mij adviseren hoe ik mijn korte pijp kan demonteren om het verlengstuk er tussen te zetten. Het gaat om een alde dakpijpverlenging. Ik krijg graag jullie advies.

alvast dank

peter
Fijn camperen met onze Adria Matrix 687
Gebruikersavatar
JoVaMi
Berichten: 378
Lid geworden op: za 19 jun 2004, 7:54
Locatie: in de motorhome/camper

Re: verlenging alde pijp



Bericht door JoVaMi »

Waarom zou je deze willen verlengen. Sneeuw is geen enkel probleem, de buis is van alu en een beetje warm. Zolang je verwarming aan is smelt de sneeuw.

Ik ben veel met deze kachel op wintersport geweest en pakken sneeuw gehad en nooit problemen. Mocht er een pak sneeuw de schoorsteen afsluiten (hetgeen mij op 15 jaar nooit is gebeurd) dan zal de kachelbrander uitvallen. Verstikking is uitgesloten omdat de brander volledig is afgesloten van de binnen ruimte. Je moet dan wel de schoorsteen vrijmaken en je kachel terug opstarten.
Groetjes,
Jos

Mijn blog:http://blog.seniorennet.be/motorhomezwerver/

Wij waren in: B, NL, D, F, AT, D, N, I, SP, P, GB en Schotland.
Met: Peugeot bestelwagen, Renault Savieim, Pilote, Challenger 450, Autostar 421, 505, 525, aryal 1, MB 812 zelfbouw, MB 814 zelfbouw, MB 815 integraal.
Reizen reeds meer dan 30 jaar met de Motorhome.
damepj
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 20:41
Locatie: monster

Re: Verlenging Alde pijp



Bericht door damepj »

Bedankt Jos voor deze tip.

grt

peter
Fijn camperen met onze Adria Matrix 687
Gebruikersavatar
mennovdh
Berichten: 66
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 20:39
Contacteer:

Re: Verlenging Alde pijp



Bericht door mennovdh »

Verlening vind ik ook niet zo nodig, maar als je het toch wilt: Aan de zijkant zit een schroefje wat je los moet draaien en dan kan het kapje er af en het tussenstuk er tussen.
VW California Freestyle (soms met zelfbouw BIOD zie: http://www.caravantrekker.nl/menno/)
Plaats reactie