camping of camperplaatsen - klein ski gebied - appartementen

Met de camper naar de sneeuw!
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

camping of camperplaatsen - klein ski gebied - appartementen



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Hallo allemaal,

De eerste week van januari willen wij met drie gezinnen gaan skiën.
Wij willen graag met de camper, we kunnen dan vertrekken na kerst, de andere gezinnen gaan in een appartement of hotel.
Het belangrijkste is dat het skigebied ideaal is voor kinderen van 8 t/m 12
Ik ben opzoek naar een camping (of camperplaats), het liefst op loopafstand van het skigebied.
En niet te ver van de andere gezinnen. Appartementen op de camping zou helemaal mooi zijn.

Heeft iemand ervaring met Biberwier ? of Lermoos / Erhwald.
Of heeft iemand ervaring met een kleine skigebieden in Duitsland (Bayern)

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Re: camping of camperplaatsen- klein ski gebied-appartemente



Bericht door gerrit7 »

Ik zou het skigebied van Bolsterlang /Ofterschwang aanraden Klein gebied voldoende appartementen en een camperplaats in Obermaiselstein of Fisschen voor water te tanken en te lozen. Verder kun je makkelijk op de parkeerplaats van de piste overnachten Spreek uit ervaring
Gg Gerrit
Iej bint pas oald as de keerskes meer kost as'n taarten
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: camping of camperplaatsen- klein ski gebied-appartemente



Bericht door mama »

Op de parkeerplaats van de pistes gaat niet gaan , dat mag niet méér (Bolsterlang /Ofterschwang)
ge moet dan naar Obermaiselstein(oud tennisplein met service en douches enz.) of Fisschen (niet bijzonders )of blaichach (deze laatste is de grootste met service en douches enz.)
In binnenkomen van sonthoven is er nog een camping ook , heb ik niet opgeweest .
Ik heb daar verleden jaar januari een tijdje rondgereden in de winter .
Nesselwang is der ook nog , goed voor campers , en te huur zal daar ook genoeg zijn .

Ehrwald is de camping zugspitze , maar niet echt voor die leeftijd aangewezen .
Lermoos en bibberwier is voor de leeftijd goed , maar géén camperplaats wél campings , (op die campings heb ik nooit gestaan )
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: camping of camperplaatsen- klein ski gebied-appartemente



Bericht door swagmanneke »

Hallo mama
u schrijft "Ehrwald is de camping zugspitze , maar niet echt voor die leeftijd aangewezen ." ik weet niet hoe je dat bedoeld maar niet veralgemenen he;-)
mijn kleindochter van 10 die komt overal af en ik denk dat er op het forum niet heel veel zijn die haar kunnen volgen, ook mijn zoon niet meer die toch vroeger skiles gegeven heeft.

ps kleindochter was afgelopen zaterdag op het Belgisch kampioenschap slalom slechts 5é :-)

Walter.
absoluut vriendelijk bedoold hoor maar zo zie je dat er geen leeftijd geplakt kan worden op het kunnen van anderen
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: camping of camperplaatsen- klein ski gebied-appartemente



Bericht door mama »

Ik zal er in het vervolg bijzetten hoor : uitzonderingen te na
Als men in dergelijk verband over leeftijden spreekt , is dat altijd globaal genomen
En verder ga ik het daar niet over hebben , anders is het off topic en topicvervuiling , en daar is de topic-starter niet mee geholpen .
Teoki
Berichten: 283
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 21:20
Locatie: deurne

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door Teoki »

Misschien Balderschwang in het allgau gebergte,op de camperplaats met de camper
en de rest in het pension schwabenhof,maar of er nog plaats is?
30 km. piste en zeer sneeuwzeker.
nie denke mer doen
exmud
Berichten: 11
Lid geworden op: di 21 dec 2010, 11:37

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door exmud »

ik val in herhaling,

maar deze camping is me afgelopen winter/en zonet in september zo goed bevallen dat ik ze iedereen aanraad.

http://www.camping-kleinwalsertal.de/

midden in het dorp Riezrler, kinderskischool aan de rand van de camping;
midden in het dorp, dus andere accomodatie (apartement of woning) kan in de buurt.

alleen moet er dan wel sneeuw liggen natuurlijk, eind december , begin januari is voor gebieden tussen 1000 en 2000m toch altijd en beetje risicovol met betrekking tot de sneeuwhoogte.

camping ligt op 750 km van Antwerpen.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Allemaal bedankt voor de antwoorden.

De appartementen en hotels zitten inderdaad vol, op campings is meestal plaats .
Waarschijnlijk gaan onze vrienden boeken in Frankrijk.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Grietje
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 10:43

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door Grietje »

Wat denk je van Camping Mauterndorf in Mauterndorf. Voor kinderen ideaal. Het is een klein familie skigebied. Wij komen er al een aantal jaren. Vinden het super daar. Heel gezellig. Vriendelijke mensen en hele fijne camping aan de skipiste. Wat wil een mens nog meer. Een echte aanrader. Kijk maar eens op internet: camping Mauterndorf te Mauterndorf Oostenrijk. Vlakbij de Katchberg en de Tauerntunnel.
Mirage
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 15 mar 2004, 22:53
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door Mirage »

Hoi Wim
Wij zijn al een paar keer met de camper naar bibberhof in bibberwier geweest
Fijne camping met oud en nieuw wordt er onderling iets georganiseert.
leuke app. voor je vrienden.
bus stop elke 10 min bij de camping
groetjes Jan
Roofman
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 14:04
Locatie: Etten Leur

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door Roofman »

Het ski gebied in biberwier is zeer goed voor gezinnen met kinderen en als een gedeelte van de groep op de camping wil kan dat onder aan de piste camping alpencamp marienberg aparte camperplaatsen terwijl de rest op loop afstand terecht kan in hotel Alpina Regina ook staat er nog een hotel recht op de piste hotel Mc Tirol {voorheen de cube} veder zijn er diverse mogelijkheden om te verblijven aldaar.Met de skipas kan er ook geski worden in Lermoos en op de twee pistes in Erhwald je kan daar gebruik maken van de gratis ski bus.


Een goede wintersportvacantie toe gewenst.
Uw erfgenamen zijn er niet in geinteresseerd in wat u doet, maar in wat u nalaat.
Gebruikersavatar
JeKa
Berichten: 4
Lid geworden op: di 12 okt 2010, 8:59
Locatie: Havelte
Contacteer:

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door JeKa »

Bibewier heeft een leuke camping/camperplaats direct aan de piste. Prima keus. Naar de de andere piste met de gratis (op basis van liftpas) bus ben je zo op de ehrwalder alm of in Lermoos. Onze kinderen 9 - 12 vermaken zich er prima. De bus is een prima vervoermiddel naar de andere dorpjes. Het zwembad in ehrwald is echt een aanrader voor de kinderen met een lekkere lange glijbaan en voor de ouders is er ook sauna en een heerlijk warm (bubbel?)bad. Ook voor langlaufers een leuk gebied, je bent zo in een van de andere plaatsjes.
Knaus 708G
--------------
Het zwarte tussen de sterren is het licht wat ons nog niet bereikt heeft!
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Bedankt voor de tip.
Omdat als praktisch als vol zit gaat dit jaar de reis naar Frankrijk.
Volgend jaar gaan we eerder boeken zeker naar één van de genoemde adressen.
Met vriendelijke campergroet, Wim

Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: camping of camperplaatsen - klein ski gebied - apparteme



Bericht door saagstree »

Al deze goed bedoelde tips lezende vraag ik me af of de periode na kers geen top seizoen is ik weet bv. dat camping Mauterndorf altijd vol is in die periode reserveren lijkt mij gewenst als je nu al niet te laat bent.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Plaats reactie