Welke route met de camper naar Spindleruv (Tjechie)?

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerrit en corine
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 09 nov 2008, 15:43

Welke route met de camper naar Spindleruv (Tjechie)?



Bericht door gerrit en corine »

Wij gaan voor het eerst naar tjechie om te skieen. Kan iemand ons tips geven hoe we het beste kunnen rijden met onze oude camper.
Zijn de wegen in het skigebied goed te rijden. Niet te steil b.v. :wink:
We gaan op de camping staan in spindleruv Mlyn, naast het aquabad.
dream it, wish it, do it!!
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: wat is de beste route metcamper naar Tjechie, spindleruv



Bericht door petra en andre »

nou de wegen zullen na gister en vannacht niet echt super zijn er is zoveel gevallen heb ik net van mijn dochter gehoord en die zit nu in Pec Pod Snezkou. Ik denk dat ik via Harrachov zou rijden dus dat houd in dresden, gorlitz een stukje polen dus en dan bij Harrachov naar tjsechie en dan naar spindl. En anders wordt het via de boven kant van tsjechie dus dan afhankelijk hoe je aan komt rijden via zittau en turnov of bij decin de grens over en dan naar turnov en zo omhoog maar let wel op bij liberec is er een stukje autobaan waar je vignet nodig hebt het is wel niet zo'n groot stukje maar ja het is wel autobaan.
Gebruikersavatar
gerrit en corine
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 09 nov 2008, 15:43

Re: wat is de beste route metcamper naar Tjechie, spindleruv



Bericht door gerrit en corine »

Super, dank voor je snelle reaktie. Ik heb gelezen inderdaad dat er gisteren weer 20cm sneeuw gevallen. Geweldig mooi lijkt me daar. Ik ben alleen altijd wat huiverig als we veel moeten klimmen in de bergen met de camper. Vandaar de vraag.
Is het erg steil daar? Of is het goed te doen in de bergen tenzij er natuurlijk veel sneeuw ligt op de wegen.
Ik had als andere optie een camping in vrchlabi.
dream it, wish it, do it!!
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: wat is de beste route metcamper naar Tjechie, spindleruv



Bericht door petra en andre »

tsja wij vinden het bij harachov niet steil maar ja weet natuurlijk niet met welk vermogen je rijdt. de weg naar vrchlabi is ws wel vlakker als die naar spindl in harachov is ook een camping die in de winter open is. het legt er natuurlijk ook aan wat voor skiers jullie zijn.
Gebruikersavatar
gerrit en corine
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 09 nov 2008, 15:43

Re: wat is de beste route metcamper naar Tjechie, spindleruv



Bericht door gerrit en corine »

Hoi,

We gaan met een hymer 410 d uit 89. Weet u misschien hoeveel procent stijging het is. Zeker gezien nu de sneeuwval en de verkeersinfo is helaas alleen in het Tjechisch, en dat soreek ik niet
dream it, wish it, do it!!
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Wat is de beste route met de camper naar Tjechie, Spindl



Bericht door swagmanneke »

hallo
ik ben in een ver verleden met de caravan naar Harachov geweest, toen zonder winterbanden en heb daar absoluut geen kettingen moeten leggen.
het is in Harachow een mooi maar niet al te groot skigebied, vooral voor de recreative skier,( toen toch).

wij reen via Decin de grens over en zo naar Liberec en verder naar Harachov.

later zijn we er eens met onze toenmalige camper naar toe geweest, toen ook zonder winterbanden , en ja ik had kettingen nodig ...... om de laatste 3 meter achteruit te rijden de kampeerplaats op, duwen was daar toen geen optie.
let ook op het kan daar zeer koud zijn wij hebben s'nachts tot -30 gehad, maar lekker gezellig warm in de camper, die camping in Harachov verkoopt ook gas.

Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Wat is de beste route met de camper naar Tjechie, Spindl



Bericht door petra en andre »

sorry weet geen stijging percentage, wij hebben het zomers een keer gereden en er staat mij bij dat het goed te doen is, er rijdt nl ook vrachtverkeer. weet wel dat de pas bij Horni mala upa flink stijgt en dat dat ws nu niet te doen is, hier heb je zowiezo winterbanden en sneeuwkettingen nodig. maar dit ligt een stuk verder dus als u naar spindl gaat komt u daar niet in de buurt. Heb wel een link van goede kaart voor u met hoogte lijnen en nog veel meer vooral als je hem vertaald dan is er veel mogelijk bij deze kaart http://www.mapy.cz/#x=15.435703&y=50.80 ... _1&t=s&l=2 Stel anders de vraag even op het http://www.tsjechie.net/forum/index.php forum.
Gebruikersavatar
gerrit en corine
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 09 nov 2008, 15:43

Re: Welke route met de camper naar Spindleruv (Tjechie)?



Bericht door gerrit en corine »

Hoi,

Sorry, was al vertrokken toen jullie bericht binnen kwam. Heel hartelijk dank. Met de link kunnen we goed uit de voeten.
Zijn nu in spindleruv. Is goed gegaan door de bergen via Jelena Gora en Harrachov.
Het is hier prima op Autocamp spindl. Op loopafstnd van Medvedin skipiste. We hebben mooi weer, enorm veel sneeuw. Ik vind het echt prachtig hier, en we zijn toch ook in Oostenrijk, Zwitserland en Italie wezen skieen. Volgens mij moet je niet teveel verwachten en ook tevreden zijn.
De kinderen hebben het prima naar hen zin. Het enige wat lastig is,dat er geen brood gebracht wordt op de caping. Maar ook dat lossen we weer op.
Be
dream it, wish it, do it!!
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Welke route met de camper naar Spindleruv (Tjechie)?



Bericht door petra en andre »

veel plezier en lekker genieten.
Gebruikersavatar
gerrit en corine
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 09 nov 2008, 15:43

Re: Welke route met de camper naar Spindleruv (Tjechie)?



Bericht door gerrit en corine »

Een wat late berichtgeving, maar de camping is goed bevallen. Wat we niet wisten was dat er geen brood op de camping kwam. Moesten dus naar het dorp lopen. Niet zo erg, maar wat lastig.
Geweldige sneeuw gehad. Prachtig weer en enorm genoten. Voor herhaling vatbaar. De route ernaartoe was prachtig zo door het gerbrgte.
De pistes waren prima en ik vond het prachtig zo met die bomen. Moet ook mooi zijn in de zomer.
Bedankt voor de tip voor de rijroute. Is super gegaan.
dream it, wish it, do it!!
Plaats reactie