Afknapper op Mauterndorf

Met de camper naar de sneeuw!
Jodocus
Berichten: 88
Lid geworden op: za 03 jan 2004, 17:32

Afknapper op Mauterndorf



Bericht door Jodocus »

Wat een leuk begin van onze wintersportvakantie moest worden liep even anders.
Onze winter-voortent had de sneeuwval van de laatste dagen niet overleefd. Ondanks de goede afspraken had men van de
camping niet goed opgelet en de sneeuw niet van de winter-tent verwijderd. De tentstokken zijn gewoon door ..geknakt en ook niet meer te repareren.

Verder bleek dat tijdens het sneeuwruimen op de camping onze stroomkabel was vernield.
Bij de receptie vond met dit toch allemaal wel meevallen. Het was toch alleen maar een winter-tent en een stroomkabel!!
De eigenaar verantwoordelijk vond het ook niet nodig om even met ons in contact te treden. Het was allemaal toch te verhalen op onze verzekering.

Niet getreurd, vandaag een nieuwe haspel en stekkers gehaald kosten zo'n 70€ en de sneeuw zo'n 1,5 meter rondom verwijderd.

Als we weer in Nederland zijn zullen we maar weer een nieuwe Walker Snow en Fun Plus aanschaffen.(400€ ??) :oops:
Moraal van dit verhaal, zorg voor een goede verzekering als je naar de camping in Mauterndorf gaat!!

Groet Jodocus
Gebruikersavatar
hymertje644g
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 02 dec 2007, 22:29
Locatie: Friesland

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door hymertje644g »

Volgens mij kun je beter altijd een goede verzekering afsluiten.
Maar was de beste verzekering niet gewoon een safety stokkenset aanschaffen geweest?

Ik kan me best voorstellen dat men op de camping even belangrijkere zaken aan het hoofd had als jouw tent.
Ik kan me ook voorstellen dat ze door de (hevige) sneeuwval je stroomkabel over het hoofd hebben gezien.
Uiteraard was het netter geweest als ze sich even geexcuseerd hadden. Maar heb je ze voor de kabel wel aansprakelijk gesteld?
Kun je bij je leverancier niet gewoon een nieuwe stokkenset bestellen? Lijkt mij goedkoper als een hele nieuwe wintertent.

Greetz, Hymertje
Afbeelding

Have a nice day; smile!

Afbeelding
doosje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 15:02

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door doosje »

Ja als je op Wintersport gaat ,kom je wel eens voor verassingen >
Maar om daar de camping eigenaren aansprakelijk voor te stellen .
Want sneeuw ruimen moet je toch echt wel zelf doen :roll:
je bent is toch verantwoordelijk voor zijn eigen spullen!!!

Altans dat is bij ons zo .

Harry
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door saagstree »

Wij zijn gisteren (16- 01) uit Mauterndorf terug gekomen er is daar zoveel sneeuw gevallen dat men niet meer weet waar ze de sneeuw moeten laten elke morgen van de laatste twee weken moest ik 40 cm sneeuw van de auto halen men kon het gewoon niet aan.
Het is jammer van jullie voortend maar dit is echt overmacht geweest.
Bij ons huur appartement was het dak van de blokhut in de tuin ook in mekaar gedruk er was geen houden aan je kon ruimen wat je wilde maar de sneeuw en vooral de wind bleef maar komen.
Schiterend om te skien maar smorgens kon je geen ski hut in voor de piste bully langs was geweest sneeuw tot aan het dak.
Om de camping eigenaar nu verantwoordelijk te stellen voor je schade vind ik wat ver gaan persoonlijk vind ik het nog netjes dat hij afspreekt om de boel in de gaten te houden maar geloof me deze afgelopen twee weken was het niet bij te houden.
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Eemspoort
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 05 okt 2011, 14:52
Locatie: Dieren

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door Eemspoort »

Daarbij komt nog, dat "in de gaten houden" iets heel anders is dan "de verantwoordelijkheid overnemen".
Je bent altijd verantwoordelijk voor je eigen materiaal.
Alles wat je op een camping plaatst, is voor eigen risico.
En ik ben er vrij zeker van, dat dit bij alle campings wel vermeld staat in de voorwaarden en regels.

Uiteraard is het vervelend, als je voortent in elkaar zakt vanwege slecht weer. En die stroomkabel, sja, is ook vervelend, maar als er zoveel sneeuw ligt, ook wel te begrijpen. Een excuus van de beheerder was wel fijn geweest, maar dat is het dan ook wel.

Gr. Ed
GMC Midas Mini 190 '76
Droomt stiekem van een pre-'86 Hymer S660....
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4172
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door beatrix18 »

Moraal van dit verhaal, zorg voor een goede verzekering als je ......
En dan gaat onze premie weer omhoog :yawn: .

Peter
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Jodocus
Berichten: 88
Lid geworden op: za 03 jan 2004, 17:32

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door Jodocus »

Allemaal bedankt voor jullie reacties. We hebben ondanks de malheur toch fijn weer en lekker veel sneeuw. Uiteraard zijn we met onze spullen goed verzekerd. Van de camping leiding geen excuses ontvangen voor het stuk rijden van de kabel en het niet verwittigen wat er allemaal was gebeurd, terwijl ik ze toch aan de telefoon had voordat we uit Nederland vertrokken.
Wat mij betreft kunnen we dit afsluiten.



groet Jos
Grietje
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 feb 2012, 10:43

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door Grietje »

Geachte meneer Jodocus,

Wij waren in diezelfde periode ook op de camping en stonden niet ver bij u vandaan. Wij hebben gezien wat er gebeurde en die voortent zakte steeds verder in. De camping is hier niet voor aansprakelijk. U had zelf de voortent weg moeten halen toen u naar huis ging en weer moeten opbouwen toen u kwam. Een voortent van deze kwaliteit kan de sneeuw nooit dragen. De camping heeft hiet nooooooiiiiit geen schuld aan. Ze hebben nergens sneeuw van een voortent gehaald. Daar was geen eens tijd voor. Hier zijn geen afspraken voor te maken. Het is uw eigen verantwoordelijkheid. Iedereen zei dat ook op de camping. Hoe bestaat het dat je een voortent laat zitten als je naar huis gaat. De camping vond dit ook niet leuk want u was nogal erg boos geweest is ons verteld. Heel erg boos. Voortaan toch maar voortent weghalen is het beste advies.

Gretha
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door durisotti »

Hollanders..., blijf dan ook thuis bij de kachel zitten en houd je fatsoen in het buitenland als je zelf domme dingen doet !
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door saagstree »

Ben blij dat ik in de provincie Utrecht woon altijd die Hollanders'
Klaas
geniet van elk vrij uurtje
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door de lasertjes »

Deze "Utrechters" gaan over 2 weken lekker weer naar Camping Mauterndorf :D
Sabina
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door saagstree »

lasertjes een fijne vakantie en denk aan je voortentje met sneeuwval.
Klaas en Til
geniet van elk vrij uurtje
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door de lasertjes »

Ons tentje kan het aan en heeft al minimaal 1x geoefend :D
Afbeelding
Sabina
Gebruikersavatar
technichien
Berichten: 964
Lid geworden op: wo 25 jul 2007, 9:52

Re: Afknapper op Mauterndorf



Bericht door technichien »

Als je een goede verzekering maatschappij hebt wordt de geschetste schade natuurlijk NIET vergoed. Doen ze dat wel, zal de premie daar wel inh rent aan zijn! :!: EIGEN GEBREK.
My RV is my castle! Feelin' groovy.
Plaats reactie