Oberstdorf

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Oberstdorf



Bericht door Inferno »

maps Een van de liften is op 500 meter afstand...
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oberstdorf



Bericht door Aloys »

Zie de info op http://www.campersite.nl/bestemmingen/d ... stdorf.php

Je staat dichtbij het centrum, niet bij de pistes. Hoewel, de Nebelhorn is op 200 meter
afstand. Maar dan moet je wel met een cabinelift omhoog naar 2000 meter, en daar is
maar één blauwe piste. Zie http://www.das-hoechste.de/winter/
Voor de andere pistes moet je met de bus. Kindvriendelijk is geen probleem, dat is het
wel.Skischolen mt eigen skibussen op loopafstand.
Maar wil je élke dag gaan skiën, dan zijn er misschien betere oplossingen, dichter bij
een piste.

In Oberstdorf staan ook veel camperaars die helemaal niet skiën, maar gewoon komen
voor het sfeertje, het winterlandschap, het plaatsje zelf met zijn vele winkeltjes en
restaurantjes...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
psformsma
Berichten: 7
Lid geworden op: di 27 mei 2003, 20:08
Locatie: hilversum

Re: Oberstdorf



Bericht door psformsma »

Wij gaan mogelijk wel weer naar O'dorf, maar ja niet voor niets een camper, wij beslissen altijd het allerlaatste moment. Dus mogelijk weer eens een wandelingetje van Geiger naar de Sollereck Aloys (en Femma)?! Groet, Silvia,Alex,Sjoerd en Peter, reizende in een witte sprinter La Strada... x:D
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oberstdorf



Bericht door Aloys »

psformsma schreef:Dus mogelijk weer eens een wandelingetje van Geiger naar de Sollereck Aloys (en Femma)?!
Ja, mét Femma, al 36 jaar... :wink:
Maar eh... wij gaan liever met de bus heen, en lopend terug! Staat al op het "programma".
Wellicht iets voor eerste Kerstdag, liefst met zon en sneeuw? x:D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Dantara
Berichten: 86
Lid geworden op: do 14 jun 2007, 19:21

Re: Oberstdorf



Bericht door Dantara »

ik heb de sneeuwberichten gezien van verschillende plaatsen waar we misschien zouden gaan staan x:(
Maar dat valt tegen, dus het wordt dan toch maar x:D Oberstdorf. Daar ziet het er nog het beste uit dus vrijdag naar de SNEEUW, daar een mooi plaatsje scoren en lekker een dag of 12 genieten!
Wel wat meer km's er bij, maar ja, dan heb je ook wat? :cheers:
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Oberstdorf



Bericht door peter »

ik ben aan het zoeken wat een skipas voor een week kost in obersdorf. ik wordt geen wijs uit de websites, waar moet ik kijken?
Gebruikersavatar
Inferno
Moderator
Berichten: 27085
Lid geworden op: di 07 jun 2005, 19:29
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Oberstdorf



Bericht door Inferno »

is dit wat
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Oberstdorf



Bericht door peter »

dat is inderdaad wat, dank je.
Dantara
Berichten: 86
Lid geworden op: do 14 jun 2007, 19:21

Re: Oberstdorf



Bericht door Dantara »

x:D we zijn aangekomen in Oberstdorf reis was voorspoedig ,het was al lekker vol toen we aankwamen maar toch een leuk plekje gevonden niet op het gras wand dat is een kleine modderpoel :( het is hier ook boven nul maar wel sneeuw x;-) maar de vooruitzichten zijn goed .
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oberstdorf



Bericht door Aloys »

Vanavond om 23.30 uur staat er een heel koor te zingen bij de kerk in het centrum. Bij de grote kerstboom,
komt altijd veel publiek op af.
Wij wandelen nu die kant op.
Het sneeuwt hier behoorlijk...
x:D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Oberstdorf



Bericht door peter »

wij rijden naar obersdorf op oudjaarsdag, hebben we dan kans op de camperplek? moet ik een dag wachten met vertrekken of heeft iemand een alternatieve overnachtingsplek? enne........ hoe zijn de sneeuwcondities daar eigenlijk op dit moment??
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland

Re: Oberstdorf



Bericht door gerrit7 »

Als de camperplaats bij Geiger vol is dan kun je overwegen om naar Fisschen te gaan Daar ben je door gekomen richting Oberstdorf vanaf Oberstdorf ligt het aan de linkerkant van de weg Als deze vol is kun je ook naar Obermaiselstein gaan Dan moet je komend van af Oberstdorf links af in Fisschen gaan, en de weg volgen tot in het dorp en dan ergens linksaf.
Is dit teveel moeite dan kun je gelijk ook in Sonthofen bij het zwembad gaan staan en de volgende dag doorrijden naar oberstdorf
Iej bint pas oald as de keerskes meer kost as'n taarten
Dantara
Berichten: 86
Lid geworden op: do 14 jun 2007, 19:21

Re: Oberstdorf



Bericht door Dantara »

Er gaan elkedag wel campers weg dus er is altijd wel een kansje dat je een plaats heb maar je geluk en geduld hebben , wat de sneeuw betreft er licht zat om te skien en er komt bij de komende dagen meer sneeuw kijk maar op de weerkaart van Oberstdorf.
vanaf Oberstdorf de groetjes . :cheers:
exmud
Berichten: 11
Lid geworden op: di 21 dec 2010, 11:37

Re: Oberstdorf



Bericht door exmud »

ik vertrek volgende week donderdag avond rond 20u (regio antwerpen) richting Oberstdorf.
Ik zoek een camperplaats onderweg na ongeveer 5u rijden
De vorige keer ben ik gestopt in Pfortzheim (maar viel een beetje tegen kwa ligging en nadien de oprit met werken)

vandaar mijn vraag, iemand tips over eenvoudig te bereiken camperplaatsen in de buurt van de snelweg?
Plaats reactie