Nesselwang in Duitsland

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kruimel42
Berichten: 41
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 20:50
Locatie: spijkenisse

Nesselwang in Duitsland



Bericht door kruimel42 »

hallo iemand wel eens in februari op de kamperplek geweest in nesselwang en of het dan druk is daar.
wij zijn er vorige week geweest en leek ons een mooie plek voor de wintersport.
wij vinden het zelf een grote gok om op de bonnefooi daar even naar toe te rijden.
gaarne reacties daarover.
groetjes fons en wil.
wij rijden een peugot 2.5 d 1996
met hobby opbouw.
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: nesselwang in duitsland



Bericht door koopspijker »

in de schoolvakanties is het daar altijd behoorlijk druk. Toch hebben wij altijd wel een plekje kunnen vinden. Desnoods bij het zwembad. Weliswaar niet aan de piste, maar ook een goede plek.
Gebruikersavatar
kruimel42
Berichten: 41
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 20:50
Locatie: spijkenisse

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door kruimel42 »

hallo koopspijker bedankt voor je reactie,ik zal er zeker mijn voordeel mee doen.
groetjes fons en wil.
wij rijden een peugot 2.5 d 1996
met hobby opbouw.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door Aloys »

Oberstdorf is er in de buurt, daar is de camperplaats zó groot dat er in de voorjaarsvakantie
wél ruimte genoeg is. Zie http://www.campersite.nl/bestemmingen/d ... stdorf.php
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: nesselwang in duitsland



Bericht door de lasertjes »

koopspijker schreef:in de schoolvakanties is het daar altijd behoorlijk druk. Toch hebben wij altijd wel een plekje kunnen vinden. Desnoods bij het zwembad. Weliswaar niet aan de piste, maar ook een goede plek.
Bij het zwembad staat nu een rood kruis door het camperbord met daaronder een bord 22-9u.
Ik denk dat dit betekent dat je er niet mag overnachten :(
Dit hebben wij afgelopen weekend geconstateerd toen wij een paar zonnige dagen hebben doorgebracht op de camperplaats bij de lift 8-) .
Sabina
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: nesselwang in duitsland



Bericht door koopspijker »

de lasertjes schreef:
koopspijker schreef:in de schoolvakanties is het daar altijd behoorlijk druk. Toch hebben wij altijd wel een plekje kunnen vinden. Desnoods bij het zwembad. Weliswaar niet aan de piste, maar ook een goede plek.
Bij het zwembad staat nu een rood kruis door het camperbord met daaronder een bord 22-9u.
Ik denk dat dit betekent dat je er niet mag overnachten :(
Dit hebben wij afgelopen weekend geconstateerd toen wij een paar zonnige dagen hebben doorgebracht op de camperplaats bij de lift 8-) .
bedoel je de achterste P? (afgescheiden van de P voor een bezoekje aan het zwembad (waar naar mijn weten al een parkeerverbod was voor campers)) Dat zou wel jammer zijn, want dat was een prima plek......
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door de lasertjes »

Ik bedoel de eerste en tweede inrit na het zwembad.
Verderop bij de P van de voetbalclub hebben wij niet gekeken.
Sabina
koopspijker
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 12:16

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door koopspijker »

Ok........jammer! We stonden daar graag op "doortocht" ...Even lekker zwemmen en glijden (zonder trappen te hoeven klimmen :-B )
Surian
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 25 mar 2009, 22:34

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door Surian »

Hallo,

Aan de Alpspitzbahn is een Topplatz op ca. 100m van de lift. Het gebiedje is met 12km piste aardig en we hebben er in januari leuk kunnen skiën. De plaats betaal je met €8 aan de betaalautomaat en 's morgens wordt gecontroleerd. Je kunt met muntgeld en biljetten betalen. De bakker is erg vroeg zo rond 07.00h! Aan de overkant van de straat vind je de sanipaal en tegen de brandweerkazerne staat een hokje met grote gele stip waarin je het afval in containers mag deponeren. Het drinkwater vond ik met €0.10 per ca.5 liter aan de dure kant. Stroomkasten zijn er ruimschoots en daarvoor heb je euromunten nodig. Ik meen dat ik €2 per Kwh moest betalen. Als je slim bent, dan kijk je of er stroompunten zijn waarop iemand nog een tegoed had. Deze kun je dan eerst opmaken ;-)
De Aldi ligt op ca. 10-12 min lopen. Veel plezier!
de lasertjes
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 16:11
Locatie: Harmelen

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door de lasertjes »

Surian schreef:Stroomkasten zijn er ruimschoots en daarvoor heb je euromunten nodig. Ik meen dat ik €2 per Kwh moest betalen. Als je slim bent, dan kijk je of er stroompunten zijn waarop iemand nog een tegoed had. Deze kun je dan eerst opmaken ;-)
Stroom is € 1,00 per Kwh
Sabina
Marcel13
Berichten: 48
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 9:39
Locatie: loosdrecht(utreg)

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door Marcel13 »

We zijn er al een aantal keren geweest in nesselwang je staat aan de lifte mooi ski gebied wel klein maar biedt alles ook het dorp heeft alles wat je nodig heb en een zwembad.
Balderschwang is ook top

gr. marcel
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Nesselwang in Duitsland



Bericht door WimZ »

Wat heeft het nu voor zin te reageren op een drie jaar oud topic met het geweldige nieuws dat je er ook gestaan hebt?
Kunnen oude topics niet gewoon op slot? Je denkt he, iets nieuws en zit je gewoon oud nieuws te lezen. (tot de laatste reactie dan)
Plaats reactie