Parkeerbeleid Winterberg

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
Fritz
Berichten: 65
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:10
Locatie: De Lier

Parkeerbeleid Winterberg



Bericht door Fritz »

Wij skien meestal in Altastenberg aan de Kapellenhang en parkeren dan op de te betalen parkeerplaats van skieverhuur Wemhoff.Afgelopen week zijn wij daar voor de 3. keer weggestuurd.
De eerste keer op het gemeentehuis van Winterberg verhaal gehaald:Helemaal geen probleem als we er het nachts maar niet blijven.
Nachts gaan we slapen op de camperplaats Winterberg.
De tweede keer werd verteld, er is een nieuwe eigenaar (Wemhoff) en die wil dat niet:Bei de nieuwe eigenaar gevraagd en die vond het geen probleem, maar nachts niet blijven.
Nu afgelopen week werden wij door een vrouwelijke parkeerwacht begroet:Schon wieder Sie,en kregen een brief van de gemeente Winterberg overhandigd met het verzoek om te vertrekken,of er volgde een bekeuring.
De brief.
Stadt Winterberg
Der Bürgermeister
Fichtenweg 10
59955 Winterberg
Wir freuen uns,dass Sie mit ihrem Wohnmobil Winterberg angefahren haben und wünschen ihnen in unserer Stadt einen angenehmen Aufenthalt.
Bitte beachten Sie,dass auf dem Parkplatz der Stadthalle ausreichend Stellplätze für Wohnmobile ausgewiesen sind und stellen Sie Ihr Fahrzeug bitte nur dort ab.
Auf den übrigen öffentlichen Parkplätzen der Stadt ist im Interesse einer geordneten Parkraumbewirtschaftung und zur Durchführung des Raum-und Streudienstes das Parken von Wohnmobilen nicht zugelassen.Hierfür bitten wir um Verständnis.
Hierna volgde noch een opsomming van de kosten en voordelen van de camperplaats.
Afsluitend met,
Viel Spass in unserer Ferienwelt Winterberg wünscht Ihnen
Ihre Stadtverwaltung Winterberg
Fachdienst:Sicherheit und Ordnung
Als dit echt zo is moeten wij voor skie-en wandelvakanties een nieuwe omgeving vinden.
Ik ga dit in de loop van de week ook navragen op het gemeentehuis in Winterberg en hoop op een goed antwoord.
Ik blijf nu even weg uit Winterberg want een bekeuring is niet leuk.
Met vriendelijke groeten
Fritz
De rust van de natuur ... is ook in jouw.
addievdbult
Berichten: 235
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:47
Locatie: Zwolle



Bericht door addievdbult »

Hallo,

Misschien is Willingen een optie.
Prachtige camperplaats met voorzieningen! Kosten €12.00 p.n.
Zwembad, piste ect dichtbij!

Groeten,
Trudy
Fritz
Berichten: 65
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:10
Locatie: De Lier

Parkeerbeleid Winterberg



Bericht door Fritz »

Net een E-mail naar winterberg gestuurd.Wacht even het antwoord af.
Fritz
De rust van de natuur ... is ook in jouw.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

parkeren



Bericht door peter »

je kunt uitwijken naar de parkeerplaats van de sahnehang, is daar 500 meter vandaan. als je nog 500 meter verdergaat sta je op de parkeerplaats tov hotel winterberg.

wel merk ik ook dat parkeren daar soms gedoe is. ik heb op het parkeerplaatsje schuintegenover de brabander (op het bergje) een bon gehad omdat ik mijn camper verkeerd om had geparkeerd. was maar een tienje maar toch. ik naar de politie en die vonden het ook belachelijk. hij was echter uitgedeeld door iemand van ``stadt winterberg``en dus konden zij er niets aan doen.
Fritz
Berichten: 65
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:10
Locatie: De Lier

Parkeerbeleid Winterberg



Bericht door Fritz »

Op mijn E-Mail had ik de volgende dag al een reactie.Er werd gevraagd om de tekst van het overhandigde schrijven.Men zou met spoed achterhalen wie het geschreven heeft.
Omdat wij volgende week naar Winterberg wilden om weer te skiën,heb ik vandaag maar gebeld om commentaar.Men was het een beetje vergeten en de schrijver van het document was ook niet te achterhalen.Er werd mijn wel verteld,dat campers die niet groter zijn dan een luxe auto,wel overdag mogen parkeren.
Voor alle anderen zijn er de parkeerplaatsen :Stadthalle en Remmeswiese.
Op mijn vraag hoe ik dan naar de skiehelling in Altastenberg moet komen zij hij dat je vanaf parkeerplaats Remmeswiese direct het wintersport gebied inkomt.Ik zij toen dat ik dan in Willingen ging kijken.Dat vond hij een goed idee want campers zorgen op parkeerplaatsen alleen maar voor onrust.
Ik ga vanaf nu Winterberg zomers en winters voorbij rijden.
Fritz
De rust van de natuur ... is ook in jouw.
Plaats reactie