Winterberg of Willingen in het weekeind eind januari druk?

Met de camper naar de sneeuw!
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Euh... ik heb mijn generator NIET gebruikt op de camperplaats in Winterberg... er stonden te veel campers dichtbij... en dan kan je het niet maken...(vind ik).
gr. fred
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht



Bericht door Huibdebruijn »

fredsanno schreef:Euh... ik heb mijn generator NIET gebruikt op de camperplaats in Winterberg... er stonden te veel campers dichtbij... en dan kan je het niet maken...(vind ik).
gr. fred
Mooi als dat van jezelf uit gaat, maar verbied jij iemand om 's morgens broodjes te bakken of om de accu op 2e laden?

Ik wil ook niemand tot last zijn en ga liever weg als het ergens druk is dan mijn plaats op te eisen, maar je ergeren aan anderen is meestal nergens voor nodig en je maakt het jezelf alleen maar moeilijk.

leven en laten leven...
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder



Bericht door petra en andre »

kan het niet laten om te reageren. helaas verzand deze discussie in iets waar de titel niet over gaat. ben er zelf misschien ook wel debet aan maar omdat mensen alternatieve aangaven voor willingen of winterberg was ik dus benieuwd waar je dan staat en of er stroom is. want ja heb maar een kleine camper en heb geen ruimte voor generator. de accu's houden het 1.5 dag en we wilden toch echt wel langer gaan.
vandaar dus mijn vraag of er op een van die plaatsen stroom is.
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht



Bericht door Huibdebruijn »

petra en andre schreef:kan het niet laten om te reageren. helaas verzand deze discussie in iets waar de titel niet over gaat. ben er zelf misschien ook wel debet aan maar omdat mensen alternatieve aangaven voor willingen of winterberg was ik dus benieuwd waar je dan staat en of er stroom is. want ja heb maar een kleine camper en heb geen ruimte voor generator. de accu's houden het 1.5 dag en we wilden toch echt wel langer gaan.
vandaar dus mijn vraag of er op een van die plaatsen stroom is.
Een generator is inderdaad een onding om op te bergen in de camper. Bij ons staat hij in de wc....
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

postwiese neuastenberg



Bericht door peter »

net terug uit sauerland. heerlijk geskiet. gestaan in winterberg, op de nordhang en in neuastenberg.

in neuastenberg heb je wel stroom. je kunt gaan staan tegen het atomic skiverhuurcentrum. hier zijn stroompunten voor de nacht.

in winterberg op de camperplek is het wel gezellig om op zoek naar stroom te gaan. iederen doet hier samen dus dat gaat wel lukken.

bij de nordhang ontkom je niet aan een generatortje. ik heb niet zo`n ding. vindt het niks maar iedereen moet het zelf weten.

ik overnacht overigens tegenwoordig gewoon zonder stroom. heb een 120 ampere accu gekocht. gaat echt prima en houdt het moeiteloos drie dagen uit. tussendoor ga ik vaak ff boodschappen doen of tanken en lozen en dan laadt hij wel weer op.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

druk



Bericht door peter »

by the way,
zo druk is het niet in de skicarrousel in de weekenden buiten de vakanties. ik doe dat ook vaak met de kinderen. aanrijden naar winterberg op vrijdag. dan in het cafe eten en biljarten.
smorgens zet je hem op het parkeerterrein tov de brabander. (weg over en je zit in de carroussel) of op nordhang. Als je smorgens vroeg gaat skieen heb je zowiezo niet zulke lang wachttijden.

wel even goed opletten op speciale gebeurtenissen. ik meen dat het een na laatste weekend de wk bobsleeen in winterberg zijn.
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht

Re: druk



Bericht door Huibdebruijn »

peter schreef:by the way,
zo druk is het niet in de skicarrousel in de weekenden buiten de vakanties.....
Dat zijn goede berichten.
Wij vonden de parkeerplaats bij de Nordhang ook het beste eigenlijk.
eten en biljarten zal bij ons niet lukken want de oudste zit op vrijdag tot 16.20 uur op school en we rijden dus op zijn vroegst om 17.00 uur weg.

Zonder opstoppingen op een schone weg is het voor mij 4,5 uur rijden dus dat is op zijn vroegst 21.30 uur daar.
Dat is dan na een dag werken dus dan wil je wel naar je bedje... :-)

Ik kan geen grotere accu dan 80 Ah kwijt en tegen alle beloftes van de verkoper in, dat ding geeft na 3-4 uur tv kijken aan dat hij leeg is, dan heb ik max. 30 Ah gebruikt en valt de spanning belast onder de 10,5V
Het zou dus alleen voor de zaterdagavond wel net moeten lukken... :P
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

nordhang



Bericht door peter »

ja, de nordhang is ook een prachtplek.
als je geen grotere accu kwijtkunt zit er eigenlijk niets anders op dan een extra accu te plaatsen of een aggregaatje neer te zetten.

heel veel plezier.
Gebruikersavatar
Huibdebruijn
Berichten: 376
Lid geworden op: za 04 okt 2008, 18:25
Locatie: Dordrecht

Re: nordhang



Bericht door Huibdebruijn »

peter schreef:ja, de nordhang is ook een prachtplek.
als je geen grotere accu kwijtkunt zit er eigenlijk niets anders op dan een extra accu te plaatsen of een aggregaatje neer te zetten.

heel veel plezier.
Een gel accu is nog in beraad, maar dan haal je hele andere problemen op je nek... :D
Ook een zonnepaneel overweeg ik...
Maar met al 3 boxen op het dak is er ook niet veel plaats meer over.
't blijft een lastig probleem... stroom in de camper.
ik wou dat ik geld genoeg had... dan kocht ik een brandstofcel.
CI riviera (1999) op Fiat - 2,8 i.d.T.D.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

stroom



Bericht door peter »

ik denk dat een aggegraat de enige oplossing is.

voor de winter is een zonnepaneel niet echt een oplossing
Gebruikersavatar
Dorsthorst
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 19 mei 2003, 20:55
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

willingen



Bericht door Dorsthorst »

Hallo,
Ik ben tussen kerst en oud en nieuw 2 dagen naar willingen en winterberg geweest. Door werkzaamheden kon ik niet naar Flachau afreizen, had maar een paar dagen.
Nou, dat heb ik geweten.!! Wat een drukte! In Willingen heb ik een middag geskied, 40 minuten voor de lift wachten, in 1,5 min. naar onderen en dan weer 40 min.wachten.
Savonds ben ik naar Winterberg gereden, hier op het forum las ik dat het daar met de drukte meeviel. Nou, niet dus, van zelfde laken een pak.
Onbegrijpelijk eigenlijk, 2 jaar geleden heb ik een hele week gestaan en toen was het helemaal niet druk. nu was het stampvol, en op de pistes ging het wel, maar voor de liften.................
Overigens, ik heb een ingebouwd aggregaat, maakt een beetje geluid(herrie voor diegene die zich snel ergert). Op de camperplaats bij de stadhalle zijn wel stopcantacten, maar te weinig. 'smorgens draait daar bij bijna iedere camper wel een aggregaat............
reizigers
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 21:05



Bericht door reizigers »

Willingen Upland is een zeer goede plaats om te skien en te wandelen in die periode.
Er is een zeer goede camperplaats vlak bij de pistes die overigens zeer professioneel wordt geëxploiteerd.
Alleen moet men rekening houden dat in de periode 28 tot 30 de FIS Weltcup Skispringen wordt gehouden en dat is erg leuk om mee te maken.
Is ook de grootste skischans ter wereld.
Wij zijn in die periode in Willigen geweest op de camperplaats die daar is.
Deze is vlakbij de schans als bij de pistes en als bij de zeer bekende uit holland komende Siggi (bekend van het trechterblazen bij de willem ruisshow) Dit moet je mee maken zeker op een zaterdag boven op de berg waar de zeer professionele skilift naar toe gaat.
Nu je kunt de gegevens vinden op campercontact.nl onder duitsland - Hessen N - Willingen daar vind je de camperplaats in willingen aan de Am Hagen 10-12.
En in de wintermaanden sta je dicht tegen elkaar en scheelt ook in stookkosten en verder deel je samen met 2 campers de stroom dit omdat er dan dubbel zo veel campers staan.
Ook kun je heerlijk naar de sauna gaan in het overdekte zwembad 50 meter verder op.

Ik weet zeker dat dit een zeer goede plek is en we hebben er verleden jaar ook gezeten en het jaar ervoor (begin december)

ECHT EEN AANRADER
Plaats reactie