wintersport zonder "dubbele bodem"
wintersport zonder "dubbele bodem"
Hey allemaal,
Wij zijn echt nog groentjes op motorhomegebied en hebben een vraagje.
Is een dubbele bodem echt nodig om om wintersport te kunnen gaan,en volstaat,zoals sommige (gladde) verkopers zeggen,een recente motorhome van een deftig merk (Dethleffs).Er zit soms toch wel een serieus prijsverschil tussen die twee soorten,vandaar mijn vraag.
Vriendelijke groetjes
Wij zijn echt nog groentjes op motorhomegebied en hebben een vraagje.
Is een dubbele bodem echt nodig om om wintersport te kunnen gaan,en volstaat,zoals sommige (gladde) verkopers zeggen,een recente motorhome van een deftig merk (Dethleffs).Er zit soms toch wel een serieus prijsverschil tussen die twee soorten,vandaar mijn vraag.
Vriendelijke groetjes
Dethleffs
Hallo
Bedankt voor het antwoord.
Het zou gaan over volgende motorhome
MERK / MODEL
Merk: DETHLEFFS
Type: integraal
model esprit
SPECIFICATIES CHASSIS
Basisvoertuig: fiat ducato
Vermogen: 122pk 90 kw
Cylinderinhoud: 2800cc
Bouwjaar: 2006
Kilometerstand: 64200
AFMETINGEN
L B H INT H
GEWICHT kg
Max toeg gewicht: 3850 kg
Leeggewicht:
Trekgewicht:
HOMOLOGATIE
Zitplaatsen: 5
Slaapplaatsen: 6
UITRUSTING/OPTIES/OVERIGE UITRUSTING
DETHLEFFS ESPRIT INTEGRAAL RECENTE Motorhome in uitstekende staat. Voorzien van volgende opties en uitrusting: airco leefruimte pre radio en radio cd extra bedmogelijkheid aan zithoek zetelhoezen cabinezetels uniform interieur,luifel. achteruitrijcamera, fietsenrek voor 4 fietsen, integraalbed boven cabinezetels, vast bed met grote garage,panoramisch dakluik toetstellen: 3 pits kookfornuis, badkamer met afzonderlijke douche, koelkast, verwarming truma,...
Bedankt voor het antwoord.
Het zou gaan over volgende motorhome
MERK / MODEL
Merk: DETHLEFFS
Type: integraal
model esprit
SPECIFICATIES CHASSIS
Basisvoertuig: fiat ducato
Vermogen: 122pk 90 kw
Cylinderinhoud: 2800cc
Bouwjaar: 2006
Kilometerstand: 64200
AFMETINGEN
L B H INT H
GEWICHT kg
Max toeg gewicht: 3850 kg
Leeggewicht:
Trekgewicht:
HOMOLOGATIE
Zitplaatsen: 5
Slaapplaatsen: 6
UITRUSTING/OPTIES/OVERIGE UITRUSTING
DETHLEFFS ESPRIT INTEGRAAL RECENTE Motorhome in uitstekende staat. Voorzien van volgende opties en uitrusting: airco leefruimte pre radio en radio cd extra bedmogelijkheid aan zithoek zetelhoezen cabinezetels uniform interieur,luifel. achteruitrijcamera, fietsenrek voor 4 fietsen, integraalbed boven cabinezetels, vast bed met grote garage,panoramisch dakluik toetstellen: 3 pits kookfornuis, badkamer met afzonderlijke douche, koelkast, verwarming truma,...
Min 10 zegt weinig bij de wintersport in de alpen. Wij hebben wel een dubbele bodem, maar als je die geen hebt, is er toch wel wat te doen tegen optrekkende kou. Belangrijker is dat je waterhuishouding vorstvrij is (ook bij min 20) !!afred schreef:Wij hebben een camper van Dethleffs en geen dubbele bodem, maar wel een winterpaket (alle leidingen goed geisoleerd en tanks verwarmd plus Alde verwarming).
Wij staan ook met min 10 gr dat gaat prima.
afred.
Groeten
Frans
-
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
- Locatie: Bavel
Re: wintersport zonder "dubbele bodem"
Een dubbele bodem is prettig voor de warmte en opberg mogelijkheden.matkim schreef: Is een dubbele bodem echt nodig om om wintersport te kunnen gaan,
Maar echt nodig vind ik overdreven. Zelf met een slecht geïsoleerde camper kan je op wintersport. Een extra trui en met wat meer stoken kom je ook een heel eind.
Met vriendelijke campergroet, Wim
Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
-
- Berichten: 381
- Lid geworden op: do 15 mei 2003, 8:25
- Locatie: España + België
- Contacteer:
Wij rijden rond met een simpel "goedkoop" model, zonder dubbele bodem en hebben ook wel eens enkele dagen bij -20° gestaan. Binnen in de camper was het lekker warm (1 gasfles op 3 dagen) maar we hadden wel enkele extra maatregelen getroffen : extra isolatie van de ramen en aan de ingang van de wooncel. Zoals hiervoor reeds gezegd : de waterleidingen zijn vaak het zwakste punt : daar moet je zeker op letten !
Beste allemaal
nogmaals bedankt voor alle info,hebben besloten om toch niet voor de Dethleffs te gaan,binnenkort zijn er overal opendeurdagen,en die zullen wij "afschuimen",om een goede prijs/kwaliteitskoopje te vinden,en toch liefst eentje met dubbele bodem,voor de zekerheid toch.
Vriendelijke groetjes
nogmaals bedankt voor alle info,hebben besloten om toch niet voor de Dethleffs te gaan,binnenkort zijn er overal opendeurdagen,en die zullen wij "afschuimen",om een goede prijs/kwaliteitskoopje te vinden,en toch liefst eentje met dubbele bodem,voor de zekerheid toch.
Vriendelijke groetjes
-
- Berichten: 967
- Lid geworden op: di 11 jul 2006, 11:30
- Locatie: Beek-Berg en Dal
- Contacteer:
-
- Berichten: 3444
- Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
- Locatie: Bavel
Hallo Ingrid,Ben en Ingrid schreef:Hallo,
Ik vraag me dan af, hoe de caravanners dat doen.
We zijn jaren met de caravan naar de wintersport geweest. In de caravan niet veel kouder/warmer als nu in de camper met dubbele bodem!
Er zit wel een klein verschilletje tussen een camper en een caravan en dat is de waterhuishouding en leidingen.
Bij een dubbele bodem liggen de leidingen en tanken tussen de dubbele bodem waardoor de kans op bevriezen nihil is.
Bij onze vorige camper met enkel bodem moest ik veel maatregelen nemen om bevriezen te voorkomen. Bij onze huidige camper met dubbel bodem heb ik daar geen last van.
Met vriendelijke campergroet, Wim
Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Als camper een Flair 7100, als hobby en weekend camper een VW T5 en een liefhebber van een VW T2
Wim schreef:
Dus een dubbele bodem is niet nodig maar e.e.a. zal wel merkgebonden zijn hoe de winter voorzieningen getroffen zijn.
Ik heb geen dubbel bodem maar wel een geisoleerde vloer in mijn TEC. De leidingen en de watertank liggen zodanig dat ze warm blijven en/of verwarmt worden. Op wintersport bij -20 graden geen enkel probleem.Bij een dubbele bodem liggen de leidingen en tanken tussen de dubbele bodem waardoor de kans op bevriezen nihil is.
Bij onze vorige camper met enkel bodem moest ik veel maatregelen nemen om bevriezen te voorkomen. Bij onze huidige camper met dubbel bodem heb ik daar geen last van.
Dus een dubbele bodem is niet nodig maar e.e.a. zal wel merkgebonden zijn hoe de winter voorzieningen getroffen zijn.
Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht
Hallo, wij hebben wel een dubbele bodem en dat werkt wel heel prettig.
Afgelopen weekend stonden we in San Bernardino, in de Alpen tegen italie op 1600 meter hoogte.
Het was zeker minus 15 en het was comfortabel in de camper.
Geen bevroren leidingen of afvalwater zonder speciale voorzieningen.
Wel heb ik in de bagageruimte omder het vaste bed de luchtverwarming doorgetrokken tot in de uiterste hoek achterin.
Afgelopen november bleef de hoek van het bed toch wat koeler dan we wilde bij minus 10 in Polen.
Hebben 17 liter gas verbruikt in 3 nachten en 4 dagen waaronder dus 1 nacht minus 15 a 20 graden. Overige dagen en nachten vriezend weer. Rijden ook met de kachel aan.
Afgelopen weekend stonden we in San Bernardino, in de Alpen tegen italie op 1600 meter hoogte.
Het was zeker minus 15 en het was comfortabel in de camper.
Geen bevroren leidingen of afvalwater zonder speciale voorzieningen.
Wel heb ik in de bagageruimte omder het vaste bed de luchtverwarming doorgetrokken tot in de uiterste hoek achterin.
Afgelopen november bleef de hoek van het bed toch wat koeler dan we wilde bij minus 10 in Polen.
Hebben 17 liter gas verbruikt in 3 nachten en 4 dagen waaronder dus 1 nacht minus 15 a 20 graden. Overige dagen en nachten vriezend weer. Rijden ook met de kachel aan.