Camperplaats Frankrijk/Luxemburg/Belgie

Met de camper naar de sneeuw!
Johan Willem
Berichten: 101
Lid geworden op: za 16 dec 2006, 20:20

Camperplaats Frankrijk/Luxemburg/Belgie



Bericht door Johan Willem »

Beste campervrienden,

Wie kan mij helpen aan een camperplaats in Belgie, Luxemburg of Frankrijk ? Ik zoek een plek waar je zo vanaf de camperplaats de langlaufers kunt onderdoen en glijden maar. We stonden in de Voorjaarsvakantie altijd in het Zwarte Woud (Eisenbach). Een prima plek, maar door het gedoe met de winterbanden bij onze oosterburen, hebben we besloten om iets anders te zoeken. Het gaat ons puur om het langlaufen, dus erg hoog hoeft het niet te zijn. We denken aan de Vogezen, Jura of als het mogelijk is zo dicht mogelijk bij huis, Luxemburg of Belgie dus.
Wie heeft voor mij de juiste tip ? :)

groeten, Johan Willem
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben er zelf nooit geweest in de winter, maar ik weet dat er in de Hoge Venen (les hautes Fagnes) in de Ardennen veel wordt gelanglaufd. Er is een camperplaats bij Signal de Botrange.

http://www.opt.be/listes/ski/nl/AK/liste.html

Er zijn wel een aantal skigebieden in België, ik weet alleen niet of daar verder camperplaatsen bij zijn, want ik heb nog nooit gewintersport daar.
Misschien vind je er een paar met Google?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Gerhans
Berichten: 697
Lid geworden op: di 15 jun 2004, 23:37
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Camperplaats Frankrijk/Luxemburg/Belgie



Bericht door Gerhans »

Johan Willem schreef:Beste campervrienden,

We stonden in de Voorjaarsvakantie altijd in het Zwarte Woud (Eisenbach). Een prima plek, maar door het gedoe met de winterbanden bij onze oosterburen, hebben we besloten om iets anders te zoeken.
Ook in de Ardennen is het aan te raden met winterbanden te rijden. Ik heb al velen (voornamelijk Nederlanders) zien stuntelen om met zomerbanden de hellingen in de Ardennen op- en af te komen. Wegglijden en de berm in glijden is wel het minste dat er gebeurt. Het ergerlijke is dat hierdoor ook het overige verkeer dat wel goed uitgerust is wordt gehinderd en in gevaar gebracht.
Groeten, Gerard

Peugeot Boxer 435 L4H2 3.0 HDI, 116 kW, 400 nm. bwjr: 2008
Tom Tom Go 750 Live

De Camper is weer een TRAVELBUG

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 6401
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:21
Locatie: Kamerik
Contacteer:



Bericht door Stef »

Vorig jaar zijn we ook in de winter naar de Ardennen geweest zonder winterbanden.
Ik doe het nooit meer, echt niet verantwoord.

Gr<
Stef.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

winterbanden



Bericht door peter »

iedereen moet natuurlijk zijn eigen beslissingen nemen. ik had vorig jaar geen winterbanden en nu wel. ik zou ze niet meer willen missen en zou nooit naar een sneeuwgebied gaan zonder winterbanden. het is met name bij afdalingen levensgevaarlijk, stijgingen zijn minder gevaarlijk want je komt gewoon niet omhoog.
dus ook in de ardennen, luxemburg of frankrijk zou ik altijd winterbanden aanschaffen.
improvise, addept and overcome
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Tussen kerst en Nieuwjaar in de Ardenne: lichte ijzel, wel gestooid ,in combinatie met de winterbanden goed te doen, maar nog steeds verradelijk.....
Ik was als de dood......voor andere weggebruikers ZONDER winterbanden!

Dus koop of huur die banden......
tosabrysco
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 20 mar 2006, 16:06
Locatie: schoten belgie

ardennen



Bericht door tosabrysco »

hallo,

wij staan geregeld aan de barraque fraiture op de parking boven als je beneden gaat staan bestaat de kans wel eens dat je de berg niet meer op geraakt.er is daar ter plaatse wel geen elektriciteit maar je kan zo met je latte aan de loope op

groetjes

sandra
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Johan Willem, waarom niet investeren in de veiligheid van jou en je gezin? Je kunt ook banden laten monteren waar je het hele jaar mee kunt rijden. Gaan wij ook eerdaags doen. Onze garagehouder neemt dan ook nog onze oude banden over!

Ik zou ook geen plekken weten in de BeNeLux. Klinkt trouwens heel raar wat ik zeg, maar hier op de Veluwe hebben zelfs vrachtwagens soms moeite met die kleine hellingen. Ik weet nog de rampdag sneeuw 23-11-2005!

Wat je ook doet, heel veel plezier en geniet ervan!
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Gré
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:54
Locatie: Ugchelen



Bericht door Gré »

Jan en Simonne schreef:Ik ben er zelf nooit geweest in de winter, maar ik weet dat er in de Hoge Venen (les hautes Fagnes) in de Ardennen veel wordt gelanglaufd. Er is een camperplaats bij Signal de Botrange.

http://www.opt.be/listes/ski/nl/AK/liste.html

Er zijn wel een aantal skigebieden in België, ik weet alleen niet of daar verder camperplaatsen bij zijn, want ik heb nog nooit gewintersport daar.
Misschien vind je er een paar met Google?
Vorig jaar stonden hier bordjes van verboden te overnachten voor campers. Wij zijn toen uitgeweken naar de camperplaats in Malmedy. Lligt midden in het stadje en is goed aangeven. Gemakkelijk even boodschappen doen en de volgende dag weer lekker de sneeuw in.
Groetjes Gré
Joep en Sjaan



Bericht door Joep en Sjaan »

Jeannette schreef:Johan Willem, waarom niet investeren in de veiligheid van jou en je gezin? Je kunt ook banden laten monteren waar je het hele jaar mee kunt rijden. Gaan wij ook eerdaags doen. Onze garagehouder neemt dan ook nog onze oude banden over!

Ik zou ook geen plekken weten in de BeNeLux. Klinkt trouwens heel raar wat ik zeg, maar hier op de Veluwe hebben zelfs vrachtwagens soms moeite met die kleine hellingen. Ik weet nog de rampdag sneeuw 23-11-2005!

Wat je ook doet, heel veel plezier en geniet ervan!
Praat niet over die dag Jeannette zat op de A2 wat een monster tocht.
en had geen winter banden om poe poe glijden .. was met een aanhanger een motor aan het halen voor een vriend het koste bijna mijn eigen auto!!

Maar hij was vroeger dus wel naar duitsland hoe deed hij jij het dan met je banden daar ,,,, ging het toen goed???????
Ik weet nu is het verplicht .
Hoe denk je er zelf een beetje over buiten je basis vraag om want daar kan ik je geen antwoord op geven .
Groet Raymond D
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:



Bericht door Jeannette »

Hoi Raymond,
Ik stond er gewoon nooit bij stil en ik kwam ook eigenlijk destijds niet in Duitsland of wat dan ook.
Wel weet ik dat ik alles zal doen om onszelf veilig te laten rijden. Ik heb inderdaad door die bewuste sneeuw dag gerealiseerd wat er kan gebeuren. Ik voel nog de angst van wegglijden met mijn personenwagen. Ik reed niet op een snelweg maar op de binnen weg Apeldoorn-Otterlo-Ede. Ik besef ook dat ik echt dit weekend sneeuwkettingen misschien moet kopen voor de personenwagen of ook winterbanden laten monteren.

Ik vroeg het met name omdat de vraagsteller dus het een gedoe vond van die winterbanden en liever risico's loopt dan veilig rijden met zijn gezin. Vandar mijn vraag. I
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Johan Willem
Berichten: 101
Lid geworden op: za 16 dec 2006, 20:20



Bericht door Johan Willem »

Beste reacteurs,

Fijn dat er even aandacht wordt besteed aan mijn oproep voor een camperplaats in Belgie, Luxemburg of Frankrijk. Maar het lijkt erop dat het stukje over de winterbanden de boventoon gaat voeren. Laat ik jullie geruststellen: Ik rijd echt wel veilig ! De sneeuwkettingen gaan erom als het nodig is en ik ben wel voorzichtig. Op dit moment probeer is antwoord te krijgen op de vraag of ik zomer en winter op winterbanden kan rijden. Volgens mij moet dat best mogelijk zijn. Natuurlijk ken ik de nadelen: meer lawaai, meer verbruik etc., maar gezien het aantal kilometers met de camper lijkt het me geen probleem.
Dus reacteurs, geen paniek, ik doe alles veilig. Maar nog bedankt voor de bezorgde reacties !

Johan Willem
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar



Bericht door kees & corona »

Johan Willem schreef:Beste reacteurs,

Fijn dat er even aandacht wordt besteed aan mijn oproep voor een camperplaats in Belgie, Luxemburg of Frankrijk. Maar het lijkt erop dat het stukje over de winterbanden de boventoon gaat voeren. Laat ik jullie geruststellen: Ik rijd echt wel veilig ! De sneeuwkettingen gaan erom als het nodig is en ik ben wel voorzichtig. Op dit moment probeer is antwoord te krijgen op de vraag of ik zomer en winter op winterbanden kan rijden. Volgens mij moet dat best mogelijk zijn. Natuurlijk ken ik de nadelen: meer lawaai, meer verbruik etc., maar gezien het aantal kilometers met de camper lijkt het me geen probleem.
Dus reacteurs, geen paniek, ik doe alles veilig. Maar nog bedankt voor de bezorgde reacties !

Johan Willem
Beste Johan,

Ik denk dat je vraagstelling een beetje ongelukkig gekozen is,
vandaar de reacties.

Voorjaarsvakantie altijd in het Zwarte Woud (Eisenbach). Een prima plek, maar door het gedoe met de winterbanden bij onze oosterburen, hebben we besloten om iets anders te zoeken.

Hier geef je aan dat "door dat gedoe met de oosterburen" de winterbanden het probleem waren.

Mvrg,,
Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
margreet
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 06 jun 2004, 18:11
Locatie: deventer

camperplaatsen frankrijk/luxemburg/belgie



Bericht door margreet »

Voor langlaufen is les rousses in de jura een prima gebied er is een camperplaats richting lac les rousseswaar je water kunt tappen en de wc kunt leggen. Er zjn winkels in de buurt.
Ook kun je er leuk skieen. en er is een gratis ski bus.
Plaats reactie