Hymer geschikt voor de wintervakantie??

Met de camper naar de sneeuw!
Gebruikersavatar
Wil en Dirk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 04 sep 2006, 17:41
Locatie: Rotterdam

Hymer geschikt voor de wintervakantie??



Bericht door Wil en Dirk »

Hallo allemaal, wij gaan deze winter voor de eerste keer echt op vakantie met de camper,maar ik heb al een hoop gelezen hier veel goede tips waar wij veel aan hebben,maar ik vraag mij af of een hymer intregraal uit 1995 geschikt is voor de winter,leg er wel tapijt in dat scheelt al veel denk ik, maar wij hebben bij de aankoop van de camper daar niet aan gedacht of hij wel geschikt is voor de wintervakantie's, hadden ook niet gedacht dat wij ook in de winter weg zouden gaan,maar na 2 weekends de camper te hebben uitgetest zijn we al verslaafd geraakt aan de camper.dus van de winter lekker mee weg,nou ik zie jullie goede reactie's weer graag komen Groetjes Wil en Dirk.
Onze eerste camper een Hymer 594 1995.
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:



Bericht door goud »

Wij gaan elk jaar met de Hymer naar de sneeuw. Lekker tapijtje er in, kacheltje aan. Hebben een alkoof.
Lees de vele tips op deze site en jullie zijn /worden ook verslaafd. :lol: :lol: 8)
Veel plezier.
Margolia
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....



Bericht door traveller630 »

Zorg in ieder geval voor alle algemene winter tips. Voor de intergraal in het bijzonder is het belangrijk de voor ramen te isoleren met een isolatie deken, liefst 1 aan de buiten zijde. Bij een alkoof kan de cabine vrij gemakkelijk door een gordijn afgescheiden worden, dit gaat bij een alkoof niet. Voor een iso-deken aan de buiten zijde dienen strips aangebracht te worden boven de zijramen waar een pees in kan. Wanneer je vaker weg gaat naar de winter sport is het ook fijn om een safari tent aan de luifel vast te maken en de onderzijde d.m.v. een rok te isoleren. De Hymer is er zeker geschikt voor, maar bevriezing van leidingen ligt natuurlijk altijd op de loer, kijk b.v. hoe de waterslang bij de toilet loopt en probeer deze te isoleren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel

Re: Hymer geschikt vor de wintervakantie????



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

Wil en Dirk schreef:Hallo allemaal, wij gaan deze winter voor de eerste keer echt op vakantie met de camper,maar ik heb al een hoop gelezen hier veel goede tips waar wij veel aan hebben,maar ik vraag mij af of een hymer intregraal uit 1995 geschikt is voor de winter,leg er wel tapijt in dat scheelt al veel denk ik, maar wij hebben bij de aankoop van de camper daar niet aan gedacht of hij wel geschikt is voor de wintervakantie's, hadden ook niet gedacht dat wij ook in de winter weg zouden gaan,maar na 2 weekends de camper te hebben uitgetest zijn we al verslaafd geraakt aan de camper.dus van de winter lekker mee weg,nou ik zie jullie goede reactie's weer graag komen Groetjes Wil en Dirk.
Nee, een Hymer (de mercedes onder de campers) is zeker niet geschikt voor wintersport. :lol:
GRvC
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 11 jul 2004, 14:13

Wintersport



Bericht door GRvC »

Wil en Dirk
De ervaring is dat je voor 90% zeker kunt gaan, maar je moet je ook op die laatste 10% inrichten, en dan is jullie camper vermoedelijk niet zo geschikt omdat je een dubbele bodem mist. Zoek een camping die niet al te hoog ligt en neem de skibus. Neem karton mee om onder de camper te leggen, maar slaat de koude door, dan helpt dat ook niet meer. De meeste koude komt uit de cabine, dus los dat goed op. Maak isolatie tussen de ramen en de horren. Kun je goedkoop zelf maken. Koop een isolatie deken voor de voorruit buiten. Let op! deze isolatie dekens houden overdag ook de zon dus warmte buiten. Leg vloerbedekking op de bodem. Zorg ervoor dat de vloerbedekking niet nat wordt van de schoenen!! want dat droogt niet meer. Dus...in de camper natte schoenen direct uit. Wij gebruiken de (verwarmde) garage voor de kleding en skischoenen. Een binnengordijn voor de cabine helpt heel veel.

Laat eens horen wanneer jullie vertrekken. Wij zoeken nog een groepje enthousiaste skiers/camperaars/borrelaars/zonzitters om te skien en oud-nieuwjaar door te brengen.

Gerrit
gerrit.van.capelle@wolmail.nl
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Hymer geschikt vor de wintervakantie??



Bericht door Rotec 590 »

Wil en Dirk schreef:Hallo allemaal, wij gaan deze winter voor de eerste keer echt op vakantie met de camper,maar ik heb al een hoop gelezen hier veel goede tips waar wij veel aan hebben,maar ik vraag mij af of een hymer intregraal uit 1995 geschikt is voor de winter,leg er wel tapijt in dat scheelt al veel denk ik, maar wij hebben bij de aankoop van de camper daar niet aan gedacht of hij wel geschikt is voor de wintervakantie's, hadden ook niet gedacht dat wij ook in de winter weg zouden gaan,maar na 2 weekends de camper te hebben uitgetest zijn we al verslaafd geraakt aan de camper.dus van de winter lekker mee weg,nou ik zie jullie goede reactie's weer graag komen Groetjes Wil en Dirk.
gaan jullie naar een wintercamping of vrij staan?
Nemen jullie dan stroom van de camping? of van een aggregaat?

Ga je naar een camping met stroom , neem dan ceramische kleine kacheltjes en een verfbrander mee.
kun je altijd alles wat bevroren is dooi krijgen.

Heb je alleen een aggregaat en je wilt op sneeuwhoogte staan moet je camper inerdaad aan een aantal voorwaarden voldoen, maar daar is in een ander topic dan al over gesproken en kun je via de functie 'zoeken' dit terug vinden.
ga je in een dal staan dan is de Hymer zeker geschikt zonder enige aanpassingen.
Geen enkele camper is zomaar winterproof want ze worden vaak standaard gemaakt en zo goedkoop mogelijk.
ga je twee weken let dan op of je voldoende gas hebt of ergens gas kunt krijgen. Moet je gas halen, zorg dan dat je altijd weg kunt. (sneeuwval).
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Wintersport



Bericht door Rotec 590 »

Capelle schreef:Wil en Dirk
De ervaring is dat je voor 90% zeker kunt gaan, maar je moet je ook op die laatste 10% inrichten, en dan is jullie camper vermoedelijk niet zo geschikt omdat je een dubbele bodem mist. Zoek een camping die niet al te hoog ligt en neem de skibus. Neem karton mee om onder de camper te leggen, maar slaat de koude door, dan helpt dat ook niet meer. De meeste koude komt uit de cabine, dus los dat goed op. Maak isolatie tussen de ramen en de horren. Kun je goedkoop zelf maken. Koop een isolatie deken voor de voorruit buiten. Let op! deze isolatie dekens houden overdag ook de zon dus warmte buiten. Leg vloerbedekking op de bodem. Zorg ervoor dat de vloerbedekking niet nat wordt van de schoenen!! want dat droogt niet meer. Dus...in de camper natte schoenen direct uit. Wij gebruiken de (verwarmde) garage voor de kleding en skischoenen. Een binnengordijn voor de cabine helpt heel veel.

Laat eens horen wanneer jullie vertrekken. Wij zoeken nog een groepje enthousiaste skiers/camperaars/borrelaars/zonzitters om te skien en oud-nieuwjaar door te brengen.

Gerrit
gerrit.van.capelle@wolmail.nl
aanvulling voor instappen met natte schoenen:
een vuilniszak onder en naast de mat.
een vuilniszak in de voorwagen en hier kun je sneeuwschoenen op kwijt, vooral met een achterkeuken en instap handig om koelkast of kastdeurtje open te kunnen krijgen.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:



Bericht door MonRoe »

Of als je naar een camping gaat, zoek een camping uit met een verwarmd skihok, kan je daar de meeste natte spullen kwijt en dan alleen even met de moonboots naar de camper.l
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
goud
Berichten: 1408
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 12:14
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Wintersport



Bericht door goud »

Capelle schreef:Wil en Dirk
De ervaring is dat je voor 90% zeker kunt gaan, maar je moet je ook op die laatste 10% inrichten, en dan is jullie camper vermoedelijk niet zo geschikt omdat je een dubbele bodem mist. Zoek een camping die niet al te hoog ligt en neem de skibus. Neem karton mee om onder de camper te leggen, maar slaat de koude door, dan helpt dat ook niet meer. De meeste koude komt uit de cabine, dus los dat goed op. Maak isolatie tussen de ramen en de horren. Kun je goedkoop zelf maken. Koop een isolatie deken voor de voorruit buiten. Let op! deze isolatie dekens houden overdag ook de zon dus warmte buiten. Leg vloerbedekking op de bodem. Zorg ervoor dat de vloerbedekking niet nat wordt van de schoenen!! want dat droogt niet meer. Dus...in de camper natte schoenen direct uit. Wij gebruiken de (verwarmde) garage voor de kleding en skischoenen. Een binnengordijn voor de cabine helpt heel veel.

Laat eens horen wanneer jullie vertrekken. Wij zoeken nog een groepje enthousiaste skiers/camperaars/borrelaars/zonzitters om te skien en oud-nieuwjaar door te brengen.

Gerrit
gerrit.van.capelle@wolmail.nl
Gerrit,
Onze Hymer heeft ook geen dubbele bodem, maar dat geeft geen problemen bij de wintersport. We hebben het prima warm met een tapijt, en de cabine en alkoof overdag afgesloten.
Ik zie dan ook echt geen probleem.
Margolia
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Voldoet de ringverwarming dan voldoende? Ik had gemerkt met onze hobby 600 waarin een truma 2001 zat dat de voorste uitgang van de ringverwarming alleen maar koude lucht blies....
Levert de ringverwarming van de truma 2002 voldoende voor bijvoorbeeld onze (oude) Hymer 660?
Gebruikersavatar
Wil en Dirk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 04 sep 2006, 17:41
Locatie: Rotterdam



Bericht door Wil en Dirk »

Nou hier kom ik weer verder mee ,maar wij gaan niet op de latten staan,maarja natte kleding zullen we toch wel krijgen,en we gaan op een camping staan in Winterberg ,omdat het voor ons de eerste keer is dat wij echt op vakentie gaan met de camper,dus voor ons is alles nog vreemd,maar met de goede adviezen hier van jullie gaat het zeker goed komen weer allemaal bedankt en ik blijf hier veel komen kan alleen een ander niet helpen nu maar dat komt wel al wij zelf wat wijzer geworden zijn.Groetjes Wil en Dirk.
Onze eerste camper een Hymer 594 1995.
Wim, Kirsten en Binck
Berichten: 3444
Lid geworden op: za 17 apr 2004, 8:28
Locatie: Bavel



Bericht door Wim, Kirsten en Binck »

fredvanburik schreef:Voldoet de ringverwarming dan voldoende? Ik had gemerkt met onze hobby 600 waarin een truma 2001 zat dat de voorste uitgang van de ringverwarming alleen maar koude lucht blies....
Levert de ringverwarming van de truma 2002 voldoende voor bijvoorbeeld onze (oude) Hymer 660?
Hallo Fred,

Ik neem aan dat in jullie camper een S3002 zit, het is nogal een flinke camper dus het kan ook een S5002 zijn.
De ringverwarming moet voldoende warme lucht geven.

Ik heb de hymer van Willem (Hymercamp) van binnen bestudeerd en ik moet zeggen dat deze vele malen beter gebouwd is voor winterse omstandigheden als onze Burstner. Dus jou camper zal het ook goed doen in de Winter.
fredsanno
Berichten: 9601
Lid geworden op: vr 18 nov 2005, 13:17
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:



Bericht door fredsanno »

Ok tanx, we gaan het uittesten,.....
Gré
Berichten: 506
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 18:54
Locatie: Ugchelen



Bericht door Gré »

Wij rijden met een hymermobil 644 uit 1990. Wij gaan ieder jaar op wintersport tijdens de kerstvakantie. Dat is de koudste periode, we habben al een aantal keren - 22 graden gehad. Nooit koud in de camper! We gebruiken alleen de binnen isolatie en kurken onder de ruitenwissers. Verder goed opletten dat de stroomkabel steeds goed los blijft liggen. Wij staan tijdens de wintersport wel altijd op een camping omdat je hier fijne droogruimtes hebt voor je ski's.
De kachel heeft nog nooit volop aan gestaan. We komen in de ergste kou nog niet boven stand 4 of 5 ( 10 standen).
Ik wens jullie heel veel wintersportplezier toe.
Groetjes Gré
Plaats reactie