Een makkelijke weg naar Tsjechie

Met de camper naar de sneeuw!
Plaats reactie
hdalhuisen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 19:42
Locatie: dalfsen

Een makkelijke weg naar Tsjechie



Bericht door hdalhuisen »

hoi we gaan met de camper naar spindleruv in tsjechie wie weet er een goede weg daarnaar toe wij komen uit zwolle
Paul Masselink
Berichten: 187
Lid geworden op: di 15 feb 2005, 21:22
Locatie: Edam

Route Spl. Mlyn



Bericht door Paul Masselink »

Hoi,

Ik rij regelmatig het traject NL Tsjechie aangezien in Tsjechie woon. Eigenlijk zijn er 2 hoofdroutes naar Tsjechie. 1 door Duitsland via de A3 (Frankfurt-Wurzburg-Nurnberg-Plzn-Praha) en een noordelijke via Dresden. Aangezien jullie in Zwolle wonen en in het Noorden Tsjechie moeten zijn, is de meest makkelijke via Dresden.

Vanuit Zwolle kun je zelf wel bepalen hoe je het snelst naar Dresden komt, en via Dresden de weg tot aan Gorlitz volgen. (Sommige mensen adviseren om via Polen te rijden omdat het sneller is en dat klopt ook wel, totdat het gaat sneeuwen. Polen is berucht om ALS het stil komt te staan je meteen ook goed vaststaat. Ik zou dit risico niet nemen).

Van Gorlitz naar Liberec rijden. Van LIberec volg je de snelweg richting Praag! Pak afslag 31 (Rychlov) en rij rijksweg 65 richting Tanvald. Daarna de 10/14 richting Harrachov. Voor Harrachov de 14 pakken richting Vrchlabi/Trutnov. Bij Vrchlabi de295 richting Splinderuv Mlyn nemen.

Hou er rekening mee dat vanaf Liberec het erg ophoudt en je ongeveer 1,5 uur nodig hebt om bij Spl. Mlyn te komen.

Bij Vrchlabi is er een camping die in de winter open is. Wat mij een beetje verbaasd is dat je naar Splynderu Mlyn gaat, want naar mijn weten is daar niet echt een Camperplek. ALs je daar soms een plekje weet zou ik dit ook graag willen weten, omdat wij elk weekend in die buurt skien, maar zijn aangewezen op een plek in Pec pod Snezkou (ALs je die plek daar wilt weten, het is op de hoofdparkeerplaats onder het hotel Horizont. Kost 5 Euro per dag. IS echter geen stroom en andere voorzieningen aanwezig).
Paul
Anneke F
Berichten: 1461
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 22:46
Locatie: Friesland/Zweden



Bericht door Anneke F »

Vanaf de camping in Vrchlabi kun je met een skibus naar verschillende pistes.
Ook is er een camping in Harrachov. Dan kun je lopend naar de skipistes.
ronaldb



Bericht door ronaldb »

Hoi,

Er is ook een camping in Spindleruv Mlyn - Okružní

Camping heet

AUTOKEMPING SPRÁVY KRNAP

Heeft iemand ervaring met deze caming.
Paul Masselink
Berichten: 187
Lid geworden op: di 15 feb 2005, 21:22
Locatie: Edam



Bericht door Paul Masselink »

Maar deze is toch gesloten in de winter of niet??

ALs die open is ben ik ook benieuwd!

Harrachov ken ik wel maar vind ik minder geschikt voor mijn kinderen. Splynderuv en Pec zijn voor goeie opties.

Paul
Paul
ronaldb



Bericht door ronaldb »

Hallo,

Hierbij de web link naar de camping in Spindleruv Mlyn

http://autokemping-spravy-krnap.spindle ... -krnap[352]

Groetjes
gerrit7
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:20
Locatie: duitsland



Bericht door gerrit7 »

kan die blog green er niet van af pure reclame
henrysoyer
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 03 apr 2005, 22:09
Locatie: Oosterend Texel
Contacteer:

camperplek in Dresden



Bericht door henrysoyer »

Op weg naar de wintersport in Tjechie maken wij altijd een stop in Dresden.
Wij stonden altijd op de betaalde camperplaats tegenover de Frauenkirche aan de overkant van de Elbe.

Maar aan de "goede" kant is bij de sigarenfabriek ( lijkt op een baluwe minaret). vlak bij het centrum een ruime en goede gratis plek. Leuke ( kerst) markt en plenty te beleven.

Henry
Roland en Marjolijn
Berichten: 7
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 13:03
Locatie: Heteren



Bericht door Roland en Marjolijn »

[ quote="Anneke F"]Vanaf de camping in Vrchlabi kun je met een skibus naar verschillende pistes.
Ook is er een camping in Harrachov. Dan kun je lopend naar de skipistes.[/quote]
mag ik vragen naar welke skipistes je vanaf de caming kunt wij gaan namelijk met oud en nieuw 2006/2007
Plaats reactie