China informatie

Plaats reactie
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Hoe gaat het nu met Maying in China en ondergetekende in Europa.
wij hebben contact met wechat via de iPhone , dat gaat uitstekend , mailen , telefoneren , en video chatten en dat allemaal
zonder kosten , video,s worden uitgewisseld en dat vind ik het fijne ervan.
De jeuk , pijn op de rug neemt af en ook de kleur varieert nu naar lichtrood met hier en daar een witte achtergrond en dit allemaal te zien via wechat .
uiteraard is wechat ook hier te downloaden en te gebruiken.

Ik heb wel eens verteld dat een oud Chinees gebruik is , dat zonen hun verdiende geld aan mama geven , die weet er wel een goede bestemming voor , ikke ikke en nogmaals ikke bij de jongste zuster van Maying.
Nu verdient deze jongen in het Hollands gezegd goudgeld , hij werkt via een supplier tussen Hong Kong en Shenzen en dat houdt in tussenpersoon tussen technische en iT firma,s vanuit de rest van de wereld en China , dus goedkoop inkopen en duur verkopen , wel voor de supplier maar afromen voor jezelf.
Mama bracht ook dat contante geld ( briefjes van 100 rmb ) naar de bank en daar kwam het eerste gevaar vandaan , een medewerkster v.d. bank zag dit natuurlijk en ontpopte zich als een zeer behulpzame vrouw en mama dacht , ja , dat is een vrouw voor mijn zoon.
Voorheen had haar zoon een lange verkering gehad met een Chinees meisje ( nu mijn pleegdochter ) een heel verhaal ) en die had deze werkzaamheden aan de jongen uitgelegd en hem ook aan dit werk geholpen. Maar ik dwaal af , zoonlief mocht niet huwen met nu mijn pleegdochter , te intelligent en erg mondig , dus geen huwelijk.
Er werd dus gehuwd met de bankgirl ( daar was ik bij ) en een groot diner en kennismaking met haar zeer grote familie , en erg hebzuchtig , daar kwam ik later achter .
Zoonlief moest huizen kopen voor schoonfamilie , geld voor de broer van bankgirl die een eigen bedrijf wilde beginnen , wat ? geen idee , hij leek mij niet een van de snuggersten , maar hij was de troonopvolger in die familie vanwege de enigste jongen.
Ondertussen was er een baby geboren met Maying erbij als vroedvrouw , maar dat huwelijk liep voor geen meter , ze probeerden hem van alle kanten te plukken en zuster Maying plus zoonlief namen hun verlies en echtscheiding . baby bleef bij de moeder en zoonlief ( mijn neef ) betaald nu elke maand alimentatie.
Opnieuw gehuwd ( nr. 7 in de relaties van neef ) met een klein meisje , maar wel 28 jaar en daar voelde ik ook al wantrouwen , want 28 jaar is al zeer oud voor een vrijgezellen vrouw , maar neef verliefd en mama gelukkig , want meisje leek niet zo,n intelligente te zijn.
Vergissing , er kwam maar geen baby en na onderzoek , probleem bij haar , dus als ik het goed schrijf een IVF-BEHANDELING , kostprijs 60.000 rmb
omgerekende 8000 euro , hoe en wat , weet ik niet , nog geen uitslag.
Meisje werkte ook nog ( wel verplicht of gebruikelijk in een Chinees huwelijk ) en ging met metro of soms met taxi v.v.huis werk , spotgoedkoop.
Maar , LiLi wilde een eigen auto , neef heeft een gewone Mazda die hij gebruikt voor werk ( niemand mag zien dat hij goed verdient en een Range rover ( veel accessoires , o.a. massage in rugzitting plus TV ).
Daar is nu een groot trammelant aan de gang en ook haar familie komt om de hoek kijken en wel met uitgestoken hand.

ok , ook dit valt wel onder China informatie.

Zelf ben ik nu een 2 weken alleen , klote is dat , praten met de muur.
Na bezoek Cardioloog volgende week , maar eens weer in Nederland gaan kijken , heb nog 2 zusters , een nicht en kijken welke vrienden nog leven ,
van sommigen kon ik via internet lezen dat ze waren heen gegaan.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Vervolg op vorige plaatsing.

De ivf-behandeling heeft niet geholpen , dus veel geld naar de filistijnen.

Aan Maying werd gevraagd of ze dit ook in Europa kon laten doen , geen idee

Maying heeft er gelukkig niet op gereageerd , heb je ook nog probleem met visa,s .

Dus geen mannelijke baby en dat doet zeer.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

IK WEET NIET OF DE MENSEN DIT INTERESSANT VINDEN , MAAR IK WAAG HET EROP.
DOCHTER MASHU HEEFT EEN PAAR JAAR GELEDEN 2 NIEUWE APPARTEMENTEN GEKOCHT IN
HONG KONG EN VERHUURD.
NU KWAM EEN VAN DEZE APPARTEMENTEN LEEG , DUS SCHOONMAKEN ( LATEN SCHOONMAKEN
DOOR EEN BEDRIJF ) TEGEN EEN VERGOEDING VAN 740 HONG KONG DOLLAR EN DIT MOEST
IN 4 UUR GEBEUREN , DAAR DE NIEUWE HUURDER AL KLAAR STOND.
IN HONG KONG IS ONROEREND GOED WAARSCHIJNLIJK HET DUURST IN DE WERELD DUS HUURPRIJZEN
NAVENANT.
DEZE VRIJE 4 UUR WERDEN UITERAARD BENUT VOOR SHOPPING ( SPECIAAL DOCHTER ) EN MAYING
PROFITEERDE MEE , IK NU OOK.
IN HONG KONG WERDEN 2 HANDBAGAGE KOFFERTJES GEKOCHT VAN ALUMINIUM , EEN ZWARTE VOOR
MAYING EN IK KREEG DE ZILVERKLEURIGE.
NU HEB IK 3 HANDBAGAGE KOFFERS EN DE OPBERGRUIMTE BENEDEN IN DE GARAGE NU PROPVOL
EN DAAR KOMEN STRAKS NOG 2 RUIM BAGAGE KOFFERS BIJ EN HAAR HANDKOFFER.
MIJN HANDKOFFER WORD NU VERVOERD IN EEN DER GROTE KOFFERS.
MET MIJN TERUGGEBRACHTE KOFFERS ZIJN DAT ER NU 4 , WAAROM ZOVEEL , DOCHTER MASHU
STOPT VEEL TOE AAN MAYING EN DAN FAMILIE EN VRIENDEN STOPPEN HAAR CHINESE ETENSWAREN
TOE , VEELAL GEDROOGD.


ROB
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

toch weer een klein nieuwtje.
Ma Ying bevind zich in Japan , Osaka om precies te zijn.
Na lang aandringen van haar dochter en schoonzoon is ze akkoord gegaan met deze trip,
ze wilde niets meer met Japan te maken hebben , denk maar aan Nederland en Duitsland
maar ze werd door de dochter verwend met een complete Metamorphose , lange haar eraf
en een jong modern kapsel , gezichtsmaskers en een zeer inventieve body olie massage
maar daarvoor werden alle oneffenheden met o.a. hars verwijderd , ook scrubben werd gedaan
( wat dit betekend geen idee )
Ik kreeg de foto,s op mijn iPhone en herkende mijn vrouw totaal niet , doordat haar dochter en kleinzoon ook
op de afbeelding stonden , ging het lichtje bij mij branden
Ja , de dochter , officieel gingen ze voor de Japanse lente met zijn keur aan bloemen , maar ik
zag mijn dochter Ma Shu op de diverse foto,s met 3 verschillende jassen .
Ook Ma Ying zag er uitstekend gekleed uit , als dit allemaal straks naar Huis gebracht word , heb ik geen
idee waar nog ruimte is.
Waarschijnlijk komt onze pleegdochter ook bij ons wonen , zij heeft toestemming gekregen om in
Leuven aan de universiteit Engels te studeren.
Ik denk dat ik in de camper straks zal slapen , die heb ik inmiddels uit de stalling gehaald , maar we zien wel.

Rob
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: China informatie



Bericht door Marco Polo »

Jullie op pad gedurende het schooljaar.
Zij op pad en jullie in het huis tijdens de schoolvakanties ;-)
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@ Marco Polo ,

Daar komt het ongeveer op neer/
tijdens schooljaar zijn we daar en hier ( leuk gezegd )
tijdens de vakantie van de kleine van net 10 jaar ( 51 kilo )
gaan zijn ouders een tiental dagen op vakantie en wanneer
in Europa , krijg ik het verzoek om hem hier en daar ( alweer )
op te halen .
Ze kijken niet naar afstand , een paar jaar geleden zij in Hongarije
en wij in Griekenland en kom maar opdagen , plicht voor Oma Ma Ying
en ik heb maar te volgen .

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Zondag werd met een groot diner de 35e verjaardag gevierd , ik mocht via
een video chat aanwezig zijn.
Het was wel leuk maar toch een gemis , hierna nog even mijn vrouw Ma Ying
die mij verzekerde over 11 dagen weer terug te zijn.

Vandaag is mijn dochter met haar man richting Milaan gegaan voor bezoek
designbeurs maar eerst met een tussenlanding 2 dagen naar Parijs , voor
het geijkte t.w. kleding voor mijn schoonzoon .hij is 1.90 mtr en fors en dan is
het ook in China moeilijk om van bekende merken iets aan te schaffen , Hong Kong
is ook wel een optie , maar voor hem niet exclusief genoeg.

Ma Shu , mijn dochter koopt weer plamuur en geur , het merk La Mer , kijk op Google
wat dit kost en je schrikt je levenloos ,
Mijn moeder zei altijd , Wie het breed heeft , laat het breed hangen.

Ma Ying is weer de oppas , van en naar school , sport , bijles engels en japans plus
extra piano en hieraan hoeft heeft hij een doodenkel , ik ook want het lijkt of hij
met hamers aan het slaan is.
Ik hoor alleen DO>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>DO

Rob
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: China informatie



Bericht door Marco Polo »

Hoi Rob,
Ma Ying alweer terug?
Nog van Harte met je verjaardag!
Had me voorgenomen de datum in de gaten te houden maar ben toch 2 dagen te laat geloof ik :wink:
Maar goed, als je echtgenote onderweg of weer in het land is het toch weer een feestje denk ik :thumbup:
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Beste Marco Polo ,

geen angst voor je geheugen , is prima in orde.

gezond en wel mocht ik haar gisteravond begroeten op airport Zaventem gisteravond
om 22.45 uur.

Helaas is de verkleuring op haar rug nog niet helemaal verdwenen , laat ik schatten
nog een 60 %.

Vlgs hospital in China ( Shenzhen ) zal het wel duren tot einde jaar 2018.

Vanochtend de koffers uitgepakt en ik kreeg deels voor mijn verjaardag deze week
4 schitterende qua kleur en motieven shirts en ook made in China en hou je hart
vast voor de prijs van 425 yuan / renminbi per stuk en dit nog met korting.

ook wat hebbedingetjes die ze op mijn verzoek gekocht heeft om deze onderweg
tijdens onze camperreis cadeau te geven aan degenen die haar herkent van mijn verhaal.

voor mij zelf een nagelknipper met vergrootglas en lamp , ja daar zat ik echt op te wachten.

Een pols bloeddruk en hartmeter , maar aangeschaft in Japan.

Voor haarzelf zeer veel gedroogd voedsel die hier niet verkrijgbaar is , gelukkig niet ,
is erg duur en nu dus uit haar portemonnaie.

Groet aan iedereen die van mijn armzalig geschrijf genoten heeft.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

4,5 maand geleden was mijn laatste bijdrage , uiteraard gaat ook hier goede en slechte tijden op.
ten eerste , de verkleuring/huiduitslag overgehouden van die kwakzalver in Shenzen ( China ) is
verdwenen .
Na de laatste kleine dingetjes gedaan te hebben , camper gepakt en op reis naar Italie ,Griekenland
en via Oost Europa retour Huis.
OK , wat in China ; een uitgebreide familie waar zich veel in afspeelt zoals de liefdes / huwelijken
van een Chinese neef ,
Neef had al met diverse meisjes samen geleefd , officieel is dat geen item in China , maar vooruit.
Mama wilde nu eigenlijk wel een kleinkind , het liefst een kleinzoon , dus ze wenste een huwelijk
je kan erom lachen , maar mama,s hebben veel in de melk te brokkelen , hij kwam thuis met eerlijk
waar een beeld van een meisje en daarbovenop een goed verstand en financieel prima , maar
mama krijgt vrijwel het gehele inkomen van zoonlief ( traditie )en ze zag de bui al hangen , het meisje haar moeder wilde een bruidsschat en in China is daar gebruikelijk een woning , plus een maandelijkse toelage
en wat voorzieningen voor wat dochters.
Schoonzuster ( want daar gaat het om ) gaf geen goedkeuring , i.p.v deze verbintenis kwam mama met
een alternatief , een meisje van de bank die mama met computer goed hielp en mede hielp in het huishouden.
Meisje gehaaid en palmde mijn schoonzuster in en op dat huwelijk ruste een zegen , speciaal omdat
meisje het vermogen op de bank had gezien.
Toen kwam de aap los , meisje wilde een eigen auto , meisje haar vader wilde ook een nieuw huis , haar broer
wilde 650.000 renminbi / yuan om een eigen bedrijf te beginnen.
In middels was het meisje zwanger geworden en bij de bevalling fungeerde Ma Ying ( dus mijn vrouw ) als
een vroedvrouw .
Enige tijd rust in de tent , maar de breuk werd alsmaar groter , dus echtscheiding.
Ongeveer 50.000 aan euro meegegeven en een afspraak dat mijn neef maandelijks 5000RMB in de kosten
van onderhoud zijn dochter zou betalen.
HeHe , eindelijk rust , want geloof me , via wechat worden ook wij in Europa hierbij betrokken , vrijwel de
hele dag een Chinese woorden schat in mijn oren.

Is deze aflevering nu ten einde , neen , het begint weer opnieuw , maar dat later , hoewel er al weer
veel over te vertellen is.


Rob
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: China informatie



Bericht door jansloos »

Das niet ongebruikelijk toch. Veel uiterlijk vertoon, materiele zaken., en het liefst een Europese auto. BMW Mercedes audi
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@Jansloos ,

De door jou genoemde auto-merken worden geheel in China geassembleerd .
In het straatbeeld zie je mercedes weinig , audi komt wat meer voor , maar de kroon van de europese
merken is BMW.
Maar toch zijn ze in de minderheid t.o.v. overige merken.
Een nieuw merk sinds begin 2000 is BYD , eerst een eenvoudige goedkope auto ,
maar beheerst nu het straatbeeld en dan voornamenlijk als Taxi en elektrisch aangedreven.
Ze verdringen momenteel Volkswagen Sedan en Toyata Sedan als taxi.
Een merk wat niet aan te slepen is , is Porsch tenminste als je aan de benodigde RMB,s kan komen
mijn vrouw mag zich nu gelukkig prijzen dat ze een Porsch Macan op haar naam heeft staan ,
en haar vorige auto een buick is hierbij ingeruild.
Maarrrrr wij hebben daar niets aan , een trucje van onze dochter en hun bedrijf , je mag als persoon
slechts 2 auto,s op je naam hebben staan en dochter met haar man zaten al aan het maximum , nu hebben
ze met drie chauffeurs drie Toyota V.I.P. cars voor het ophalen en brengen van klanten naar Hong Kong
en Baon vliegveld en uiteraard mijn vrouw en ikke naar een van deze vliegvelden , dus ook o.a.vader van
schoonzoon heeft auto,s op zijn naam staan , maar hij rijdt zelf in een invaliden car , hand-aandrijving.
Ook zie ik vele nieuwe merken en mooi , ongelooflijk , kan geen Chinees , dus helaas geen namen.
Heb al eens geschreven dat diesel in China nauwelijks voorkomt , bussen met gas en elektra.
Hier in Europa zie je nauwelijks elektrische plaatpunten , in China en dan in Shenzhen staat het er vol mee.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Vervolg huwelijks perikelen in China.

Neef is dus weer hertrouwd met een meisje van 28 jaar , in mijn ogen ook
een golddigger , maar vlgs mijn vrouw en haar zuster zag ik dat verkeerd.
Goed , huwelijk liep een aantal maanden goed , maar het eerste scheurtje
kwam en wel meisje wilde een werkster hebben en daarvoor is het gemiddelde salaris
een 6000 RMB en ze wilde haar baan opgeven en lekker gaan winkelen e.d. ,
maar daar kwam de aap uit de mouw , ze wilde haar moeder dat baantje geven en
ook kost en inwoning en je kon het voorzien , haar vader en zusters zouden in dat
kielzog meevaren.
Neef en mijn schoonzuster hielden hun voet stijf , maar voor hoelang ?
inmiddels was het meisje na vele pogingen nog steeds niet zwanger en ze kon dit
na medisch onderzoek ook niet worden , dus een IVF behandeling.
Is in Europa naar ik meen kostbaar , maar ook in China , maar het hielp ,
na terugplaatsing embryo bleek dat levensbaar te zijn.
Sorry , ben een leek op dat gebied en vertel ik het niet goed.
Enfin , iedereen blij , maar niet langer dan een week , wilde nu een eigen auto
want lopen e.d. was niet goed voor de zwangerschap en ze wilde ook dat mijn
schoonzuster haar grote appartement met 4 slaapkamers verliet voor haar en
haar moeder en schoonzuster in het kleine appartement met 2 slaapkamers.

Het is traditie en gewoonte dat dochter na bevalling 2 tot 3 maanden bij haar
moeder verblijf , want ze heeft iets zwaars verricht.
Heb dit persoonlijk zelf meegemaakt en hopelijk niet meer , mijn huis was overvol
door alle visites en ik had niets te vertellen.
Maar er kwamen ruzies en bij een van de laatste dreigde meisje de zwangerschap in het
ziekenhuis te laten beëindigen , mijn neef was in vergadering , maar onderbrak dit
en vertelde dat hij haar in het ziekenhuis zou ontmoeten , niet om haar te
weerhouden maar om zijn toestemming te geven voor deze abortus.
Meisje had dit niet verwacht en krabbelde terug.

Schoonzuster is bezig om een visum te verkrijgen om naar ons toe te komen en doet dit
via Frans Consulaat in China , want dit land doet niet moeilijk voor afgifte Shengen visa.
Heel verstandig , want Frankrijk puilt uit van de Chinese toeristen , dus kassa.
Bij de Nederlandse vertegenwoordiging in China is dat zeer moeilijk , waarom , geen idee.
Wel zijn de loketten bevolkt door Chinese meisjes en die zijn zacht gezegd niet vriendelijk.
Mocht je een persoon begeleiden voor een aanvraag , vraag dan naar een Nederlandse
Man of Vrouw , deze kan dan vertellen wat eraan scheelt bij de aanvraag , meestal niets
en visum word dan spoedig verleend na contact met BZ in Nederland.

Met Belgie heb ik goede ervaringen.

Rob
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: China informatie



Bericht door jansloos »

Ik heb even gezocht op het internet.

BYD auto.

Komt toch niet verkeerd over. Veel electrisch. Ook naar NL.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Plaats reactie