China informatie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2242
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: China informatie



Bericht door M2 »

Ik blijf genieten van je verhalen Rob.
Komen jullie nog naar Griekenland dit voorjaar? Dan houden we ff een avondje of wat vrij :-)

Monique en Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

We zitten in dubio , we,hebben door onze vele vrije tijd , ondergetekende al 22 jaar en ying 12 jaar al vele landen meermaals bezocht , elk land verdient het om terug te keren , maar er zijn
toch voor ons wat pareltjes , t.w, Sicilie dus een gedeelte Italie , Portugal en speciaal het noorden tot het midden , en je kan het verwachten , inderdaad Griekenland.
We zouden het prettig vinden om wederom met jullie samen te zijn.

Ok , we gaan verder met China.
Niet zoveel , maar het werd inderdaad Bankendag.
Ik ging het restant aan rmb 3000 van de bank halen , paar maanden geleden had ik vanuit bank Belgie euro,s met een tegenwaarde van
15000 rmb overgemaakt naar bank in China.
Eigenlijk verwachte ik dat er inmiddels gelijk Belgie wel adm.kosten
O.i.d. Van mijn rekening gehaald zou zijn , niet dus , een verrassing
kreeg over 2 maanden 69,35 rmb aan rente bijgeschreven , in Nederland en Belgie zou ik al de klos zijn , tenminste dat constateer ik elke maand.
Ok , naar een andere bank , die van Ying , niets byzonders maar ze wilde
weer wat centjes hebben om te shoppen , ik sponser haar uiteraard ook , masr alle wensen kan ik ook niet bervullen.
Inmiddels had dochter gebeld en die was vlakbij een andere bank en ze
Vroeg of we met hasr mee wilde gaan naar een nieuw shopping wall.
Ok , we wandelde naar haar bank en zagen dat madame met alle egards werd ontvangen , heet dat geen pluimstreken o.i.d.
We zagen dat ze hele pakken honderdjes in haar tas propten en waarom ,want ze betaald altijd alles met die qr- code via gsm.
Uiteraard vroeg ik daarom , ze vond me nieuwsgierig en had daar natuurlijk gelijk in , maar ik zei dat ik,dat in mijn China informatie zou verwerken.
Morgen komen alle werknemers weer terug en hopenlijk,op hun werkplek en iedereen krijgt een rode enveloppe met daar een biljet van 100 rmb.
Niet alleen in het bedrijf van onze dochter maar alle bedrijven , is door de regering verplicht.
Inmiddels zit ze die kleine envelopjes te vullen.
Onze kleinzoon heeft 7800 rmb gescoord , van familie en intieme vrienden of goede zaken relaties.
Vind dit zwaar oberdreven , elkaar de ogen uitsteken , hij,wilde nu ook een bankrekening met bankcard ,,maar de bank accepteerde hem niet ,
Hij heeft de nationaliteit van Hong Kong , vandaar.

Rob
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

China informatie



Bericht door Marco Polo »

Die rode envelopjes zijn bij ons ook populair als we een kado in de vorm van een gift aan iemand willen doen.
Als we zoals nu in Azië zijn vullen we altijd de voorraad even aan.
Dat het met name voor Chinees nieuwjaar is weet toch geen mens in het westen Afbeelding
(Tot nu dan Afbeelding :-)).
En het staat gewoon feestelijk.

Vanavond in de wijk hierachter even staan kijken bij de leeuwen- en draken dansers.
Je ziet ze regelmatig rijden en optreden deze dagen.
Waren aan het dansen voor de deur van een nachtclub.

Bevolking van Singapore waar we nu zitten is 75% Chinees.
Net China-light hier Afbeelding
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Het is er eindelijk van gekomen , Maying mee kunnen slepen
Naar die kilometers lange straat , beter gezegd een 100 mtr. Brede
Weg waar het verkeer weggehouden word en vol met bloemperken
plus fonteinen , maar aan bijde zijden 8 verdiepingen hoog de grootste warenhuizen vol met alles wat met elektronika te maken heeft.
Een lust voor denk ik ruim 50% van de forumbezoekers , alles wat nieuw is of pas ontwikkeld of ontdekt tegen denk ik spotprijzen .
Wat dacht je van kamera plus standaard plus aparte waterdichte behuizing plus wat kleine accessoires voor 19 euro en 8 euro door Maying
Afgeboden , draadloze oordopjes voor iphone e.d. 3 euro.
iets wat je met een klem op je gsm bevestigd en alles 10x vergroot.
Uiteraard dashboard bevestiging van die magneten om je phone
te bevestigen , op deze phone,heeft onze dochter een navigatie-app.
En nog veel meer en alles met afdingen , dank zij mijn Chinese partner.
Zij kocht voor zichzelf een onderdeel voor haar statief , iets van rubber
met een motor erin en gevuld met zeep ? En hiermee masserend over het gezicht.
Een ronde schijf waarop je de gsm plaatst die dan bijgeladen,word , 3 euro en in een andere shopping mall een zwart lederen rugzak , iets duurder.
Hierna met taxi naar huis voor 19 rmb is 2,50 euro.

Rob.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: China informatie



Bericht door Kroppie »

jammer dat het zo,n eind weg is, en nog niet eens vanwege de electronica.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: China informatie



Bericht door DynaDetty »

Twee jaar geleden heb ik samen met mijn zoon de Trans-Mongolië Expres gedaan. In Beijing hebben we al onze kleren achter gelaten, alles nieuw gekocht, inclusief twee maatpakken, alles voor een schijntje. Wel flink afdingen uiteraard.

http://mijn-trans-mongolie-express-reis.blogspot.nl/



Den poat op het gas en wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Sailer697
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 20:02
Locatie: Lommel
Contacteer:

Re: China informatie



Bericht door Sailer697 »

Hi Rob,

Kun je even adres geven van die lange straat met de elektronica warenhuizen?
Dan kan ik bij een van mijn volgende bezoeken als ik tijd heb eens gaan kijken.
Dank bij voorbaat.

Bob
https://sites.google.com/view/onzemotorhometrips/home
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@Dynadetty.

Tot voor een paar jaar geleden klopte dat aardig , nu vind ik de prijzen gelijk de economie alhier met een sneltreinvaart stijgen.
Zoals bekend laten veel gerenommeerde kledingzaken hun kleding o.a. In China maken , maar niet alles word afgenomen en daarom hebben veel ateliers showrooms met outlet prijzen en daar vind je prachtige kleding tegen hoge kortingen van gemiddeld 80%.
Zelf heb ik jaren geleden toen ik bij familie van Maying in Noord China was , winterjassen laten maken in Chanchun ( dicht bij Harbin met de ijssculptures ) 2 stuks voor iets minder dan 50 euro.

Rob
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

China informatie



Bericht door Marco Polo »

Laatst iemand ontmoet - Nederlander - die een bedrijf leidde in China.
Iets van handtassen oid.
Is inmiddels naar een ander land verkast waar ze goedkoper/ concurrerender kunnen produceren.
Vietnam of Myanmar geloof ik.
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@sailer697

Heb al tweemaal geprobeerd een uitgebreide informatie naar je toe te sturen , maar die verwijnt ergens.

Dus nu alleen het adres Hua Qiang North.

Rob
Gebruikersavatar
Sailer697
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 20:02
Locatie: Lommel
Contacteer:

Re: China informatie



Bericht door Sailer697 »

Hi Rob,

Hartelijk dank.
Ik heb ook geen idee waar je berichtjes naar toe zijn, ik heb ze nog nooit gezien.

Als ik in Shenzhen ben verblijf ik nabij het Coco parc. Het door jou opgegeven adres is daar slechts een paar metro haltes verder als ik het me goed herinner. Ik ga volgende maand weer naar ginder en probeer dan ook de tijd te vinden om er nog eens gaan te kijken. Meestal heb ik geen tijd en zie ik enkel luchthavens, hotels en onze fabrieken of bureaus.

Wat ik me van vroeger herinner is dat het zonder de Chinese taal machtig te zijn, zeer moeilijk is. Ik ben ook ooit eens naar Luohu shopping mall geweest maar daar veel te veel nep zaken gezien.

Success en ik kijk er steeds naar uit om over je nieuwe ervaringen te lezen. Doe zo verder aub.

Groetjes.
Bob
https://sites.google.com/view/onzemotorhometrips/home
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

@sailer697
Had in mijn twee vorige berichten geschreven buiten het adres en het vervoer er naartoe , maar je bent bekend aldaar.
In het cocopark (mooi shopping mall) zit een voor mij een aantrekkelijk Thai restaurant met heerlijke kali gerechten.
Luo ho inderdaad met die kleine winkeltjes en de verbinding met Hong Kong en ook copy ( maar kwaliteit kan best meevallen ) en Maying heeft er veel stof gekocht voor haar kleding en bedden malibu buscamper.
Die kleine winkeltjes tref je ook aan in de elektronika en techniekzaakjes en ook bezet door kleine handelaartjes , leuke en knappe jonge meisjes die echt heel goed alles uit kunnen leggen.
Inderdaad kennis Chinese taal is een pre , maar de welbekende handen en voeten doen ook veel en onthoud , jij hebt het geld in de zak en zij willen dat graag van je overnemen.
Verder in Shenzhen ook nog Dongman , iets vergelijkbaar met Luoho.

Rob
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: China informatie



Bericht door jansloos »

In De laatste uitzending van 'dwars door China' gaat Ruben ook langs bij deze electronica giganten.misschien terug te zien bij ' uitzending gemist?'
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: China informatie



Bericht door robbreedveld »

Vandaag teruggegaan naar de wijk Vanke,, ook daar hoge appartementen
waar onze dochter er twee van bezit , bij gebrek aan eigen woning , zou ook zinloos zijn vanwege kort verblijf , woonden wij er tijdens ons verblijf en mochten wij ook een van de bedrijfsauto,s gebruiken.
Ging nu helaas niet door , familie schoonzoon verbleven er.
Wat een veranderingen , krotten in de omgeving afgebroken en daarvoor nieuwe appartementen neergezet en wederom zoals nu bij ons zonder schoorstenen.
Leuke winkeltjes met kleine elektronika weg , mijn bakker toendertijd weg , winkeltje met copy DVD,s weg , winkeltje met oude antieke (?) spullen van China weg , was altijd leuk om als souvenir voor bekenden mee te nemen.
In de plaats de ene na de andere Chinese zeer goedkope etenstent.
Geen meisjes van plezier meer ( goed begrip , ik constateer maar )
Mis hun gelach en hun aanbiedingen.
Ook veel nieuwe tropische tuinen met bankjes en fitniss apparaten voor vrij gebruik en uiteraard de wipkippen.
Nu was ik toe aan etenswaar , waar Maying niks van mocht weten , een bezoek aan Mac Donald , heerlijk even geen rijst , maar frites , geen thee maar cola en Mac was er nog op dezelfde plaats , maar binnen iets nieuws , bestel automaten , hier druk je op een screen in wat je wilt hebben en aan het eind betalen met die verdomde QR code , het scheelt wel wat betreft tijd , geen rijen meer om te bestellen.
Ik mocht gelukkig op de ouderwetse manier bestellen dus met aanwijs finger.
Toen op zoek naar de massage , in mijn herinnering waren er 4 plaatsen , pleite , een was er nog , maar de prijs was verdubbeld , nu 68 rmb voor voetmassage , armen en schouders plus rug worden meegenomen in de behandeling , totaal 1 uur plus een glas warme thee , neem ik nooit , vertrouw ik niet , loop daar altijd met een flesje bronwater zoals vele Chinezen ook doen.
Maying had mij daar afgezet en was op visite gegaan bij wat oude
vriendinnen en had voor mij een briefje geschreven met ons verblijf adres , kon ik dus aan de taxi chauffeur laten zien.
Hoe die man daar uitkomt , mijn respekt , allemaal huisjes , muurtjes links en rechts , voor mij een warboel.
Ok , aan de rand van de weg kijkend naar komende taxi,s en met mijn arm op en nerr pompen , binnen een minuut kassa.
Ritmeterprijs 22 rmb , ik gaf 25 rmb , dus een fooi van 3 rmb , Maying mag dat niet weten , want Chinezen geven geen fooi , ik dus wel.
Maying kreeg vandaag van schoonzoon een 60 x 40 prachtige houten doos ( kost alleen al een dikke 200 euro ) met daarin een zeer grote ginsen wortel , kost een klein kapitaaltje en hier worden heel dure Chinese Medicijnen van gemaakt , deze informatie gezien op de betaalde nota,s van het , medicijn gedoe weet ik niets.
Nu zie ik op de televisie een natuurfilm waarop een haai ruim 2 meter hoog uit het water springt en een grote vogel pakt
Hier zijn veel natuurfilms op de tv , kom ik mooi de tijd mee door en het lastste nieuws , vandaag 26 graden celsius en dat blijft vlgs informatie de hele week.

Rob
Plaats reactie