Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 11:25
Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Ik heb een Amerikaanse Blue Bird mini schoolbus gekocht. Komt van US-Airforce uit Duiste basis.
Model 2001, op diesel, gewicht 3785kg.
Wat is voordeligste om ombouwen en op kenteken te krijgen? Tips zijn welkom.
Alvast bedankt
Model 2001, op diesel, gewicht 3785kg.
Wat is voordeligste om ombouwen en op kenteken te krijgen? Tips zijn welkom.
Alvast bedankt
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Leuk. Maar ik zou eerst uitzoeken of dat ding in Nederland een typegoedkeuring heeft. Anders zou het wel eens een hele moeilijke bevalling kunnen worden.
-
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Er zijn wel een paar van die busjes in Nederland, een bekend Amerikaans ijs merk met dubbele naam had die op weg hier voor reclame doeleinden.
Een bedrijf uit Goes verzorgde dat ze op de weg mochten.
Een bedrijf uit Goes verzorgde dat ze op de weg mochten.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Ik hoop dat je wel iets van papieren hebt!
Aankoopnota? Buitenlandskentekenbewijs?
Er zijn 3 manieren om hem op kenteken te krijgen: 1 Als er een typegoedkeuring bestaat voor dit voertuig. 2 Als hij al gekentekend heeft rondgereden in een ander EU land dan moet Nederland hem toelaten. 3 Individuele toelating via testcentrum Lelystad.
1 en 2 zullen waarschijnlijk afvallen dus blijft 3 over. Maar er moet wel iets van papieren bij zitten, dus ik hoop dat "zonder papieren" niet helemaal zonder papieren betekend.
Aankoopnota? Buitenlandskentekenbewijs?
Er zijn 3 manieren om hem op kenteken te krijgen: 1 Als er een typegoedkeuring bestaat voor dit voertuig. 2 Als hij al gekentekend heeft rondgereden in een ander EU land dan moet Nederland hem toelaten. 3 Individuele toelating via testcentrum Lelystad.
1 en 2 zullen waarschijnlijk afvallen dus blijft 3 over. Maar er moet wel iets van papieren bij zitten, dus ik hoop dat "zonder papieren" niet helemaal zonder papieren betekend.
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 11:25
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Heb wel aankoopnota van vorige eigenaar, gegevens van fabrikant met alle nummers.
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Wie was de vorige eigenaar dan? Had deze persoon het voertuig op kenteken staan? Als de wagen in een ander EU land op kenteken heeft gestaan dan neemt de RDW dat zo over, maar dan moet je die papieren wel hebben.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Als ie in Duitsland heeft rondgereden heeft ie ook een Duits kenteken. Dan is het verkrijgen van een Nederlands kenteken geen enkel probleem.
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Maar een Amerikaanse legerbasis in Duitsland zal gelden als Amerikaans grond gebied, dan heeft ie vast geen Duits kenteken gehad.
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Ik ben bang dat het een lastig verhaal gaat worden. Maar eerst registeren als vrachtwagen lijkt me het simpelst daarna verder kijken. Zal wel een kwestie van lange adem worden vrees ik. Is natuurlijk wel wat moois van te maken
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Zo'n Amerikaans legerding heeft geen Duitse kentekenpapieren. Dus er moet of een in Nederland geldende typegoedkeuring te vinden zijn. Of er moet een kenteken opkomen uit een ander EU land (bijvoorbeeld Duitsland). Of je komt in Lelystad terecht en dan zou het zomaar in de papieren kunnen lopen.
Het grootste probleem in dit soort gevallen "ik heb …………. gekocht!". Dit soort zaken zou je eerst moeten uitzoeken VOOR de aankoop. ff die roze bril af en kijken wat de mogelijkheden en kosten zijn. Soms kan het makkelijk en soms wordt het een bijna onmogelijke opgave.
Dus in dit geval eerst de papieren proberen te regelen voordat je gaat bouwen en er geld ingaat stoppen.
Het grootste probleem in dit soort gevallen "ik heb …………. gekocht!". Dit soort zaken zou je eerst moeten uitzoeken VOOR de aankoop. ff die roze bril af en kijken wat de mogelijkheden en kosten zijn. Soms kan het makkelijk en soms wordt het een bijna onmogelijke opgave.
Dus in dit geval eerst de papieren proberen te regelen voordat je gaat bouwen en er geld ingaat stoppen.
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Als ie als laatste van een Amerikaanse legerbasis is geweest dan gaat het lastiger worden. Heeft ie daarna nog ergens anders rondgereden dan heb je meer kans, maar die info hebben we niet.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Beste
Als je er helemaal niet meer uit komt ga dan even hier na toe.
https://morlock-motors.de/
Bert
Als je er helemaal niet meer uit komt ga dan even hier na toe.
https://morlock-motors.de/
Bert
- Jeroen_Hanomaf
- Berichten: 379
- Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 11:36
- Locatie: Het mooie West Friesland
Re: Blue Bird mini schoolbus zonder papieren ombouwen naar camper
Zal toch wel een normale Ford of Chevy onder zitten? Die Amerikaanse bussen staan niet bekend om zelfdragende carrosserieën...
Mooi ding, succes ermee!
Mooi ding, succes ermee!
in ombouw tot 4 persoons kampeerbus (ja, dat past echt): VW LT46, bj. 2003, L2H2, 2,8l AUH 158pk (MWM), voormalige rijdende werkplaats Gebr. van Kessel.
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~
~~ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had...~~