Korte vraag over reparaties door monteur

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Vanderwood
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 mei 2020, 8:31

Korte vraag over reparaties door monteur



Bericht door Vanderwood »

Goedemorgen,

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum. Ik volg het forum al jaren omdat ik altijd al een camper zelf wilde gaan bouwen. En nu gaat het eindelijk gebeuren :-B Binnenkort schaf ik een Citroen Jumpy aan.

Mijn vraag is eigenlijk in hoeverre ik bepaalde delen van de carrosserie moet vrijhouden zodat een monteur er eventueel bij kan komen mocht hij een reparatie moeten uitvoeren. Het lijkt namelijk alsof iedereen alles helemaal dicht stopt met isolatie materiaal. Moet ik dus niet bijvoorbeeld de hoeken vrijhouden zodat er daar nog aan de achterlampen kan worden gewerkt?

Alvast bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1599
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Korte vraag over reparaties door monteur



Bericht door DiffRental »

Ja je moet de delen vrij houden waar je bij moet kunnen.
Voor veel bedrijfwagens geldt; Achterlichten, en misschien een luikje in de bodem om boven te tank uit te komen.
Soms zit er nog wat elektronica in de buurt van de achterlichten, zorg dat je dan een luikje in de betimmering maakt.
Eventuele kabels die er liggen of die je zelf gaat maken leg je eventueel in een pvc buis, net als thuis. (best geen geribbelde buis ivm met doorschuren van kabelisolatie)
Groeten Peter
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Korte vraag over reparaties door monteur



Bericht door marjasjaak »

Inderdaad, voordat je iets dicht timmert kijk je eerst moet ik daar later nog bij.
Ook voor de deuren (schuif en achterdeuren) je moet bij de sloten kunnen komen. Meestal zitten daar al plastic plaatjes af fabriek.
Er is niet voor niets een oud spreekwoord, "bezint eer ge begint". :lol3:

Wat betreft geribbelde buis, er zijn versies met een gladde binnenkant. De goedkopere van de bouwmarkt scheuren vrij snel.
Plaats reactie