Hoofdnoorman weer bezig

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

:D
Elke dag, op de laatste minuten voor het licht bij mij uit gaat, maak ik een Sudoku. De Sudoku app staat op mijn Onyx reader.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door bertt »

Hier hetzelfde Rudy, op de telefoon en met gradaties, altijd kies ik de moeilijkste en soms duurt het 2 dagen voor ik er uit ben en soms lukt het dan toch nog niet, dan gauw een nieuwe :-B
Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10154
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Peter LMC »

Ziet er weer netjes uit Rudy. :thumbup:
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Hmm, vandaag de rubbers gemonteerd in de deuren. Misschien omdat het nieuw is, maar de bovenpunt van de deur steekt toch wel iets ver naar buiten. Ik vind dit niet mooi en het ziet er naar uit dat ik de ruit weer moet demonteren en de deur moet zetten. Eerst maar even een paar dagen laten zitten, misschien trekt het bij, anders is het zo maar anderhalf uur extra werk. :bang:

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Hymerferry
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 20:47

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hymerferry »

Ik heb zelf ook by Raymond in Belgie een deur gekocht en ook die is wat krom. De deuren zijn niet door de kwaliteitskeuring van de Trigano fabriek gekomen en daarom bij hem terecht gekomen. Soms met lichte schade, en soms wat krom. Vandaar ook de aantrekkelijke prijs, dat heeft Raymond ook eerlijk gezegd tegen mij.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Kroppie »

sluiting boven en onder toevoegen?, ook meer inbraakbestendig

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Hymerferry schreef:
zo 10 mei 2020, 18:32
Ik heb zelf ook by Raymond in Belgie een deur gekocht en ook die is wat krom. De deuren zijn niet door de kwaliteitskeuring van de Trigano fabriek gekomen en daarom bij hem terecht gekomen. Soms met lichte schade, en soms wat krom. Vandaar ook de aantrekkelijke prijs, dat heeft Raymond ook eerlijk gezegd tegen mij.
Dat zou best kunnen zijn. Stom dat ik dat niet even heb bekeken. Maar goed, dan maar eventjes nog na werken.
Ik ben er net achter gekomen dat de oude afwerklijst/rubber aan de binnenzijde ook dikker is dan het origineel meegeleverde rubber. Dus daar zit ook nog wat in. Morgen maar eens voor elkaar maken.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
jansloos
Berichten: 6868
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door jansloos »

Gewoon, voet tegen de onderkant en bovenaan trekken.
Zo heb ik de carrosserie hersteller, ook een deur "sluitend" zien maken.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Jan, ik heb 30 jaar ervaring met Lada's dus ken de "fijne" kneepjes van het vak. :-B

Deze oplossing gaat echt niet helpen met het bovendeurtje. Maar ik ga het morgen even op een andere manier doen. Het is niet hopeloos gelukkig.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Het zat dus uiteindelijk niet in de geleverde deur.
Om het kozijn aan de binnenzijde af te werken heb ik de originele Hymer deurstrip gebruikt. Hier zit dus een rubber flap aan welke op de wand komt te rusten. Het kozijnrubber waar deze flap aan vast is gelast is nogal wat dikker dan het rubber wat op de nieuwe deur zat.
De oplossing was eenvoudig en snel.
Ik heb het deurrubber van mijn oude deur gemonteerd, deze was net zoveel lager als het andere hoger was. Dus nu het kozijnrubber en deurrubber van mijn oude deur gebruikt. Het sluit nu redelijk netjes en is dicht.

EDIT: Tekening toegevoegd. Wordt het misschien duidelijker? Doorsnede dus van kozijn en deur.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op ma 11 mei 2020, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
JanJD
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door JanJD »

Uit eigen ervaring weet ik dat een goede oplossing begint met goed begrijpen van (de oorzaak van) het probleem, en dan is meestal de oplossing ook eenvoudig :-B
Mooi dat je de oorzaak gevonden heb en ook heb kunnen oplossen! :thumbup: Ben benieuwd naar je volgende activiteit uit de lange lijst.
Leuk te lezen wat en hoe je het aanpakt, vooral het delen van de ins en outs rond de problemen waar je tegenaan loopt en de gemaakte keuzes! :thumbup:
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

:oops:
Deze klus stond niet op de lijst.

Ik moet nog beginnen. :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
JTG
Berichten: 697
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door JTG »

:lol3: wat is dat toch met lijstjes? Herkenbaar. Goed bezig Rudy, leuk en leerzaam om dit te volgen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

:bang: En nog niet klaar :bang:
Ik was even de boel aan het opruimen en zie plotseling dat ik (schijnbaar) een meetfout heb gemaakt. De grijze baan is te laag. Ik heb er een paar dagen langs gelopen en niets gezien, maar nu ergert dit mij mateloos. Dus zal ik dit toch nog even voor elkaar moeten maken.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie