Hoofdnoorman weer bezig

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Ik had vandaag een andere klus, maar toch nog even tijd gehad voor mezelf.
Eigenlijk zou ik gisteravond het ruitje nog monteren, maar het bleek dat de bouwmarkten nu om 18.00 uur dicht gaan i.v.m. de huidige toestand.
Dus vanochtend vroeg snel een patroon Polymax gescoord en het ruitje gelijmd.
Een uurtje later kwam er een forumlid met zijn camper voor een paar klusjes.
Vanavond de rubbers en het plisee gemonteerd. Ook even een slotje uit mijn WC luikje gehaald en in het deurslot gezet.
Nu alleen nog even de omlijsting bijwerken. Dat zal nog een paar uurtjes werk zijn, maar het resultaat is wel erg mooi geworden.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door bertt »

Ja, daar mag je trots op zijn Rudy

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Ja, dat vind ik ook.
Het leuke is om te blijven verbouwen. Blijft de camper ook een beetje persoonlijk.
Twee weken geleden met een ander forumlid op pad geweest om voor hem een nieuwe camper te kopen. Nu was dit precies hetzelfde type waar ik, vorig jaar, een aantal adressen in Duitsland ben afgegaan. Ik betrapte mij er zelf op dat ik al zal te kijken wat ik allemaal zou veranderen om het naar mijn wensen aan te passen.
Dus aan zo'n oude camper kan ik niet zoveel vernielen.

Ik weet nog goed dat een jaar of negen geleden iemand met een (heel luxe en gegarandeerd dure) camper, mij zijn elektrisch omhoog komende TV liet zien. Had je dat gezicht moeten zien toen mijn TV achter de bovenkastjes naar beneden kwam. :-B Dat soort zaken vind ik wel leuk en dus gaan we lekker door.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Navigator »

Da's weer mooi geworden. Complimenten!
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Nou, ik ben nu bezig met het vaste plaatwerk te spuiten. Dat wordt minder mooi als ik dacht omdat er nogal wat plekken zitten. Ik heb besloten hier niet zoveel aandacht aan te besteden, want de deur leidt het oog wel ergens anders heen. Het wordt dus niet superperfect, maar wel acceptabel. (Voor mij!)
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Navigator »

En een matzwart kader van ca. 20mm rondom de deur spuiten, is dat nog een idee?
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Peter LMC »

Goed idee lijkt me. :thumbup:
Of glanszwart van de Action.
Of velgen grijs van Action.
Bijna hetzelfde als de lijst van de deur, dan valt het minder op.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door ducati 900 »

Hoofdnoorman schreef:
do 07 mei 2020, 23:27
\
Ik weet nog goed dat een jaar of negen geleden iemand met een (heel luxe en gegarandeerd dure) camper, mij zijn elektrisch omhoog komende TV liet zien. Had je dat gezicht moeten zien toen mijn TV achter de bovenkastjes naar beneden kwam. :-B Dat soort zaken vind ik wel leuk en dus gaan we lekker door.
Wij hebben een burman die koopt elke 2 jaar een andere 1 jaar oude camper en dan laat hij trots iedereen zien wat er allemaal in en
aan zit, behalve aan ons want ik heb dat ook allemaal al lang inbebouwd in onze 40 jarige. :lol3: :lol3:
Op een tv na. :-B
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

Nee hoor, geen zwart kader. Gewoon alles opnieuw gespoten voor die twee cm zowel L + R van het kozijn. Heel voorzichtig de gaatjes dicht getikt aan de rechterzijde (scharnierkant). Hierna de deukjes gevuld met polyester hars. Zo hier en daar zie je heel iets er van, maar als je het niet weet zie je het ook echt niet.
De kleur is nu aardig bij. Ik heb mijn reserve "spot repair" bussen genomen. Net genoeg om alles uit te nevelen nadat ik de hoofdkleur in RAL 9001 heb gespoten.

Het is bijna klaar. Ik had vergeten het "borg" scharnierdeel te spuiten. Die hangt nu te drogen. Morgen is ook de lak hard en dan kan ik het "nep" rubber leggen rondom het kozijn. Alle gaatjes vallen dan onder de kit.

Afbeelding
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Navigator »

Top!
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door TestCase »

Netjes hoor, petje af!

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
JanJD
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door JanJD »

Ziet er mooi uit die deur, past goed bij de camper; alsof het ervoor bedoeld is :-B
Je zegt "Ook even een slotje uit mijn WC luikje gehaald en in het deurslot gezet."; heb je een loper of een andere handigheidje om de cilinder eruit te krijgen?
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door Hoofdnoorman »

De cilinder uit het WC luikje halen is niet zo moeilijk. Soms is het moeilijk om ze uit deurhandgrepen etc te krijgen. Het makkelijkst is een loper, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Soms boor ik even een gaatje, soms gebruik een lopertje. Maar ik heb ook wel eens een klein stukje spijker op de sleutel gelijmd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
JanJD
Berichten: 227
Lid geworden op: vr 07 sep 2018, 15:37
Locatie: Utrecht-West

Re: Hoofdnoorman weer bezig



Bericht door JanJD »

Bedankt voor de reactie: Toen ik vorig jaar tijdens een vakantie de cilinder uit mijn garage-sloten (van de camper) wilde halen lukte mij niet omdat het achterste lock ‘schuifje’ niet bereikbaar is (kwam ik vorig jaar achter toen ik de kapotte deur cilinder door een van de 2 garage cilinders wilde vervangen). Ondertussen heb ik ontdekt dat (na openen) het het laatste lock-schuifje van de cilinder van de watertankdop gemakkelijk toegankelijk is en dus ook te verwijderen is. Met dit cilindertje ga ik eens kijken of ik met jouw tip om een normale sleutel iets te verlengen door iets erop op te lijmen haalbaar is. Altijd leuk om niet bedoelde oplossingen voor (nu niet meer actuele) problemen te vinden, je weet nooit wanneer dit weer actueel wordt of handig is (en ik puzzel liever op dit soort dingen dan mijn tijd te verdoen aan bezigheidstherapie zoals bijvoorbeeld sudoku’s ;-)).
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Plaats reactie