Tuning: wel of niet doen...?
Re: Tuning: wel of niet doen...?
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Volgens mij doet het brandstof en olie verhaal er zeker toe in het tuningverhaal! Er werd op een moment zelfs geschreven dat je daarna wel kwaliteit brandstof en olie moest gebruiken. Zeker dat laatste klinkt niet on logisch je gaat op een andere manier groter belasten. Denk dat we dan ook niet over kwaliteit maar over specificaties moeten spreken
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Juist wél over kwaliteit! Binnen gelijke specs zijn er gewoon grote verschillen.
Ik ben lang inval chauffeur geweest bij een bedrijf, die ververste trouw iedere 500.000 km (vijfhonderdduizend!) de olie.
Met dieptefilter en oliecontrole, dat wel.
Maar dat ging echt niet met een aanbieding uit een supermarkt of zo! Super long life Kendall, dacht ik..
Ik ben lang inval chauffeur geweest bij een bedrijf, die ververste trouw iedere 500.000 km (vijfhonderdduizend!) de olie.
Met dieptefilter en oliecontrole, dat wel.
Maar dat ging echt niet met een aanbieding uit een supermarkt of zo! Super long life Kendall, dacht ik..
Laatst gewijzigd door Janpinz op zo 23 feb 2020, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Dus je bedoelt een product dat na X tijd en X kilometers nog aan de specificaties voldoet? En dat in combinatie van filteren en controleren. Zal dus na de productie wel ver boven de aangegeven specificaties zitten denk ik zo!
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Ok, als jullie het willen...
Nog een voorbeeld, mijn VW Transporter van het werk doet 40.000 op een oliewissel. Is wel speciale longlife olie en filters. Begreep van me collega dat het dure beurtjes zijn, maar het voordeel is wel dat we er dan een jaartje tegenaan kunnen...
Ja olie is super belangrijk als je de motor flink op zijn lazer geeft. Mijn Alfa Romeo racer draait op 10w60 van Castrol. Dat is olie van 15 euro de liter. Als ik zou gaan racen met de Action olie 'die ook uit de Castrol fabriek komt' dan had ik allang de lagerschalen uit mijn carterpan kunnen vissen...
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
Nog een voorbeeld, mijn VW Transporter van het werk doet 40.000 op een oliewissel. Is wel speciale longlife olie en filters. Begreep van me collega dat het dure beurtjes zijn, maar het voordeel is wel dat we er dan een jaartje tegenaan kunnen...
Ja olie is super belangrijk als je de motor flink op zijn lazer geeft. Mijn Alfa Romeo racer draait op 10w60 van Castrol. Dat is olie van 15 euro de liter. Als ik zou gaan racen met de Action olie 'die ook uit de Castrol fabriek komt' dan had ik allang de lagerschalen uit mijn carterpan kunnen vissen...
Verstuurd vanaf mijn G8341 met Tapatalk
- bupozaanstad
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
- Locatie: Zaanstad
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Je zegt dit heel stellig maar aangezien de Action geen 10W60 verkoopt heb je ook geen vergelijk
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Nog even over het kwaliteitsverschil tussen merk benzine en de "witte" pompstations.
Benzine veroudert en ik hoorde van mijn VW-garage dat die laatste vaker de wat "oudere" benzines kopen ' (enkele maanden oud, onder uit de opslagtanks).
Die is goedkoper, maar dus wel van wat mindere kwaliteit. Dat kan ook het eerder gaan pingelen verklaren.
Benzine veroudert en ik hoorde van mijn VW-garage dat die laatste vaker de wat "oudere" benzines kopen ' (enkele maanden oud, onder uit de opslagtanks).
Die is goedkoper, maar dus wel van wat mindere kwaliteit. Dat kan ook het eerder gaan pingelen verklaren.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de voor en nadelen van tuning! Ik zit er namelijk ook aan te denken, want we willen er een aanhanger achter gaan doen voor een auto of motor. En nu ben ik echter wel bang dat een 130pk soms net te kort komt, ben dan toch met 5 ton onderweg. Ben ook benieuwd wat tuning gaat doen met de apk eisen.
Gr Sven
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Gr Sven
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Re: Tuning: wel of niet doen...?
In een ander topic werd wat dieper op brandstof ingegaan met wat feiten erbij, ik ben zelf te lui om te zoeken.
Bij onze tankdop staat "geen biodiesel" laat dat er nu al voor 7% in zitten.
Heb de variabele interval van de motorolie ook maar eens aangezet, benieuwd wat dat brengt.
Ik heb geen laboratorium, en kan er dus weinig zinnigs over zeggen.
Wat voor olie ik ergens in gooi, hangt van het gebruik en voertuig af.
Zoals ik hier eerder al zei, houden wij onze Crafter "standaard" als ie met die 130 pk heel blijft ben ik blij.
Er is in mijn ogen ook een heel groot verschil of je getunede wagen alleen in Nederland een aanhanger op gang hoeft te trekken, of dat ie 5 ton een berg op mag sleuren.
Ik vindt t nogal wat om bijvoorbeeld een 2.0 tdi nog te gaan chiptunen om hem dan vervolgens in een camper een berg op te sturen.
De motoren die ik gewend ben met 200 pk zijn toch nogal wat lomper gebouwd (bouwmachines)
Bij onze tankdop staat "geen biodiesel" laat dat er nu al voor 7% in zitten.
Heb de variabele interval van de motorolie ook maar eens aangezet, benieuwd wat dat brengt.
Ik heb geen laboratorium, en kan er dus weinig zinnigs over zeggen.
Wat voor olie ik ergens in gooi, hangt van het gebruik en voertuig af.
Zoals ik hier eerder al zei, houden wij onze Crafter "standaard" als ie met die 130 pk heel blijft ben ik blij.
Er is in mijn ogen ook een heel groot verschil of je getunede wagen alleen in Nederland een aanhanger op gang hoeft te trekken, of dat ie 5 ton een berg op mag sleuren.
Ik vindt t nogal wat om bijvoorbeeld een 2.0 tdi nog te gaan chiptunen om hem dan vervolgens in een camper een berg op te sturen.
De motoren die ik gewend ben met 200 pk zijn toch nogal wat lomper gebouwd (bouwmachines)
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Beste,
Ik heb meer dan 1 mil. kms gereden met een Mercedes 709, bijna altijd tegen de 7 ton geladen en slechts 90 pk. Ja wij kwamen overal, ook in de bergen, soms traag maar je kwam er wel.
Je mag 200 pk onder de voet hebben, sommigen zijn nog niet tevreden.
Joske
Ik heb meer dan 1 mil. kms gereden met een Mercedes 709, bijna altijd tegen de 7 ton geladen en slechts 90 pk. Ja wij kwamen overal, ook in de bergen, soms traag maar je kwam er wel.
Je mag 200 pk onder de voet hebben, sommigen zijn nog niet tevreden.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: Tuning: wel of niet doen...?
meer meer meer, steeds maar weer meer, geldt ook voor de rekeningen, die worden ook steeds meer, en daar kiezen sommigen dan ook zelf voor.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Nu is alles in een keer duidelijk!Kroppie schreef:meer meer meer, steeds maar weer meer, geldt ook voor de rekeningen, die worden ook steeds meer, en daar kiezen sommigen dan ook zelf voor.
jos
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Tunen dat is iets voor campers met te weinig vermogen.
Die kunnen niet mee met het huidige verkeer. Zoals blijkt. Tot ergernis van de chauffeur en zijn omgeving.
Natuurlijk is de tijd niet blijven stilstaan. Ja 20 of 30 jaar geleden was het anders en minder als vandaag. Maar dat is een ver verleden. Ik ben mee geëvolueerd en dat is volgens mij de normale gang van zaken. Leeftijd speelt daarbij geen rol. Wel je instelling. Je beurs gaan sommigen zeggen maar dat is wat je er zelf voor over hebt.
Kan je niet beter meteen een camper kopen met voldoende vermogen ?
Voldoende vermogen , goede wegligging, veel versnellingen, abs, airco,... doe je vooraan mee.
Dan kan je het hebben over de echte moderne rij assistentie of comfort systemen en andere leuke veiligheid features van vandaag.
Daarover lees je hier weinig ...
Die kunnen niet mee met het huidige verkeer. Zoals blijkt. Tot ergernis van de chauffeur en zijn omgeving.
Natuurlijk is de tijd niet blijven stilstaan. Ja 20 of 30 jaar geleden was het anders en minder als vandaag. Maar dat is een ver verleden. Ik ben mee geëvolueerd en dat is volgens mij de normale gang van zaken. Leeftijd speelt daarbij geen rol. Wel je instelling. Je beurs gaan sommigen zeggen maar dat is wat je er zelf voor over hebt.
Kan je niet beter meteen een camper kopen met voldoende vermogen ?
Voldoende vermogen , goede wegligging, veel versnellingen, abs, airco,... doe je vooraan mee.
Dan kan je het hebben over de echte moderne rij assistentie of comfort systemen en andere leuke veiligheid features van vandaag.
Daarover lees je hier weinig ...
Groeten Kampo