Tuning: wel of niet doen...?
- Bob Diesel
- Berichten: 31822
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Je hebt gelijk Bob !
Ik wist dat ik nog iets vergeten was
Ik wist dat ik nog iets vergeten was
Groeten Kampo
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Vooral doen,niet omdat het nodig is maar vooral omdat het kan 511 kw (de test bank ging niet verder) is heerlijk bijna 700 pk en niet geheel onbelangrijk bijna 4000nm koppel
- Bijlagen
-
- AEACBD5E-78FD-4480-86CD-6E278BDAB76C.jpeg (131.69 KiB) 688 keer bekeken
-
- 504E473C-31AE-4D31-BF39-405F6F876CA2.jpeg (121.37 KiB) 688 keer bekeken
-
- 525C846C-4E86-4550-8B88-B6F3DECABA8F.jpeg (141.02 KiB) 688 keer bekeken
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Horen we het ook als over een poosje een drijfstang naar buiten komt omdat je het hebt overdreven? Je zou de eerste niet zijn . .
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Begin jaren 80 reden wij met een 1.6D (geen TD) in een Westfalia Joker III camper waar amper vermogen in zat. Ja, wij kwamen ook overal en dat had zeker ook zijn charmes maar had ik toen de mogelijkheden die zich vandaag aanbieden zou ik tuning zeker overwogen hebben. Wind tegen voelde al alsof de handrem op stond..
Veel campers worden 2dehands gekocht en dan heb je niet altijd de keuze mbt de motor. Als je dan toevallig op een wat lichtere motorisatie valt omdat de vorige, misschien wat oudere, eigenaar daar perfect tevreden mee was, is Tuning wat mij betreft niet verkeerd. Als het maar bij het juiste bedrijf met kennis van zaken wordt gedaan. Ervaringen online opzoeken kunnen je al een heel stuk verder helpen om de juiste keuze te maken.
2 jaar geleden heb ik het bij onze huidige Ducato laten doen, het koppel is van 320Nm naar 390Nm gegaan. Als ik nu autosnelweg rijd aan 100km/h (GPS) op CruiseControl kan ik in 6de versnelling blijven waar ik voorheen moest terug schakelen. Inhalen en hernemingen zijn ook merkbaar verbeterd. Moet dat per se allemaal? Nee, want je geraakt er anders natuurlijk ook maar het is wel zo comfortabel.
Het verbruik zit nog steeds net onder 10l/100km na onze laatste trip van 7000km door Fr, Sp, Pt. 1/3 op autosnelwegen (CC100km/h GPS) de rest gewone wegen. Gewicht zit meestal rond de 3400 a 3450kg en trailertje met Vespa, samen +/-350kg, erachter.
Meer of minder verbruik na tuning is verwaarloosbaar want veel verschil zie ik echt niet. Ik ben absoluut tevreden met deze "upgrade" en zou het opnieuw doen.
Veel campers worden 2dehands gekocht en dan heb je niet altijd de keuze mbt de motor. Als je dan toevallig op een wat lichtere motorisatie valt omdat de vorige, misschien wat oudere, eigenaar daar perfect tevreden mee was, is Tuning wat mij betreft niet verkeerd. Als het maar bij het juiste bedrijf met kennis van zaken wordt gedaan. Ervaringen online opzoeken kunnen je al een heel stuk verder helpen om de juiste keuze te maken.
2 jaar geleden heb ik het bij onze huidige Ducato laten doen, het koppel is van 320Nm naar 390Nm gegaan. Als ik nu autosnelweg rijd aan 100km/h (GPS) op CruiseControl kan ik in 6de versnelling blijven waar ik voorheen moest terug schakelen. Inhalen en hernemingen zijn ook merkbaar verbeterd. Moet dat per se allemaal? Nee, want je geraakt er anders natuurlijk ook maar het is wel zo comfortabel.
Het verbruik zit nog steeds net onder 10l/100km na onze laatste trip van 7000km door Fr, Sp, Pt. 1/3 op autosnelwegen (CC100km/h GPS) de rest gewone wegen. Gewicht zit meestal rond de 3400 a 3450kg en trailertje met Vespa, samen +/-350kg, erachter.
Meer of minder verbruik na tuning is verwaarloosbaar want veel verschil zie ik echt niet. Ik ben absoluut tevreden met deze "upgrade" en zou het opnieuw doen.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Bedankt voor deze ervaring! Hier kun je wat mee, een ervaringen is beter als sommige meningen
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 24 feb 2020, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Hoi Nico ,
Natuurlijk laat ik het weten wanneer er (iets) naar buiten komt,het is schakelbaar hoor en inderdaad eigenlijk absoluut niet nodig !!!! Maar ja hier in Greece hebben ze het gefikst !
Natuurlijk laat ik het weten wanneer er (iets) naar buiten komt,het is schakelbaar hoor en inderdaad eigenlijk absoluut niet nodig !!!! Maar ja hier in Greece hebben ze het gefikst !
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 15:28
Re: Tuning: wel of niet doen...?
ben al bijna 40 jaar werkzaam in de olie en brandstoffen handel en ik kan je zeggen er zijn WEL verschillen van kwaliteit: iedere partij vanaf de raffinaderij welke dan ook is zonder meer de beste kwaliteit. let op witte pompen die met prijzen stunten is meestal van opslag depots.
ook fuels hebben een houdbaarheids datum
ook fuels hebben een houdbaarheids datum
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Ik heb alleen het laatste bericht gelezen en weet niet wat dat met tuning te maken heeft maar mijn broer was heel lang chauffeur op een shell tankwagen en op zijn standaard route werden shell tankstations én witte pompen uit dezelfde tankwagen met dezelfde brandstof bevoorraad
Linus.
Linus.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15331
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Inderdaad.
Ook wij hebben ooit een Shell contract gehad toe mijn vader zijn autobedrijf opstartte. Shell bekostigde de pompen, hogedruk doorsmeerapparatuur, een 4 x 210 liter oliebar en een 2-takt mobiele pomp voor bromfietsers. Na afloop van dat contract was alles eigendom en zijn wij "witte pomp" geworden.
Foto: Oliebar in een iets kleinere versie, en 2-T pomp in ronde uitvoering. Wij hadden een vierkante. Deze staat nu bij Hertz autoverhuur in Deventer in de wachtruimte.
Ook wij hebben ooit een Shell contract gehad toe mijn vader zijn autobedrijf opstartte. Shell bekostigde de pompen, hogedruk doorsmeerapparatuur, een 4 x 210 liter oliebar en een 2-takt mobiele pomp voor bromfietsers. Na afloop van dat contract was alles eigendom en zijn wij "witte pomp" geworden.
Foto: Oliebar in een iets kleinere versie, en 2-T pomp in ronde uitvoering. Wij hadden een vierkante. Deze staat nu bij Hertz autoverhuur in Deventer in de wachtruimte.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Deze gele 2 T pomp Rudy? https://goo.gl/maps/a8vgVvJ8e8HjiM4j9
Bij Dave Bultman aan de Dortmundstraat. Jaren geleden kwam ik daar nog weleens om een auto op te halen of te brengen van en naar andere filialen.
Bij Dave Bultman aan de Dortmundstraat. Jaren geleden kwam ik daar nog weleens om een auto op te halen of te brengen van en naar andere filialen.
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15331
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Ja, dat is die van mij. Goed gezien, ik wist niet dat er ergens plaatjes van waren, want ik kon hem niet vinden. Die sticker hoort er niet op.
Wij hebben ons bedrijfspand op de Brink in Deventer gehad. De oliebar en doorsmeer station liggen daar nog steeds in de kelder. Aangezien het nu een restaurant is, kunnen de zaken er niet meer uit.
Wij hebben ons bedrijfspand op de Brink in Deventer gehad. De oliebar en doorsmeer station liggen daar nog steeds in de kelder. Aangezien het nu een restaurant is, kunnen de zaken er niet meer uit.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Tuning: wel of niet doen...?
Dat is nostalgie Rudy en een stuk geschiedenis. On topic maar weer.
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.